برجام نمایه

خبرگزاری فرانسه می‌گوید برخلاف قرارهای برجامی، هیچ مزیت اقتصادی متوجه ایران نشده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش دویچه وله همزمان با تشدید بحران نفتکش‌ها، شرکای باقیمانده ایران در مذاکرات هسته‌ای گرد هم می‌آیند، دستور نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر خارجه، «شرایط جدید» و انتظارات تهران برای پایبندی به برجام خواهد بود.

بیشتر بخوانید:


پایتخت اتریش روز یکشنبه آینده میزبان اعضای کمیسیون مشترک برجام خواهد بود. نشست با حضور معاونان وزیر خارجه کشورهای چهار بعلاوه یک تشکیل می‌شود و هدف آن، آماده‌سازی نشست وزیران خارجه برای نجات برجام عنوان شده است.


نشست اضطراری وین به درخواست شرکای اروپایی ایران در برجام برای بحث پیرامون «وضعیت جدید» برگزار می‌شود؛ وضعیتی که ناشی از اعلام عدم پایبندی ایران به تعهدات برجامی است. ایران انتظار دارد که اروپا پیشنهادهای معقولی برای ادامه پایبندی به برجام ارائه دهد.


دویچه وله همچنین به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: قرار بود در برجام، ایران به ازای محدود شدن طرح‌های اتمی‌اش از شر تحریم‌ها نجات یابد؛ اما با خروج آمریکا از این توافق، هیچ مزیت اقتصادی متوجه ایران نشده است.


ایران در ماه مه اعلام کرد که بخشی از تعهدات برجامی خود را در پاسخ به فشارهای آمریکا زیرپا می‌گذارد. تهران از سایر شرکای برجام، به ویژه از آلمان، فرانسه و بریتانیا نیز گله‌مند است که از بیم واشنگتن، به وظایف خود در این توافق عمل نمی‌کنند. در نخستین هفته ماه ژوئن، تهران خبر داد که غلظت مجاز ۳/۶۷ درصدی در غنی‌سازی اورانیوم را زیرپا گذاشته است.


دویچه وله در ادامه می‌افزاید: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران پیش‌تر در تماسی تلفنی با مکرون گفته بود بسته پیشنهادی اروپا نقش جبران‌کننده‌ای ندارد و انتظار تهران از یک برنامه عملیاتی روشن و واجد زمان‌بندی را برآورده نمی‌کند. آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که ۲۸ ژوئن برگزار شد، یک روز پیش از این نشست، رویترز به نقل از یک مقام دولتی ایران نوشت: «ما از اروپایی‌ها نمی‌خواهیم بیایند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، ما فقط می‌خواهیم نفت‌مان را بفروشیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    3 0
    اما چون تنها دستاورد دولت بنفش است حتی باوجود خسارت محض بودن تا انتخابات باید حفظ شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس