پرچم چین

وزارت امور خارجه چین در پاسخ به ادعاهای حقوق بشری آمریکا درباره اعتراضات هنگ‌کنگ اعلام کرد آمریکایی‌ها صلاحیتی برای مداخله در مسائل داخلی هنگ‌کنگ ندارند.

به گزارش مشرق، دولت چین اعلام کرد با ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر انتقاد از موضع حزب کمونیست چین در قبال اعتراضات هنگ‌کنگ، مخالف است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه در پاسخ به ادعاهای چین گفت: «از سیاست‌مداران خارجی می‌خواهد ارسال سیگنال‌های غلط درخصوص این رفتارهای خشونت‌آمیز [معترضان] را متوقف کنند».

او پرسید: «سیاست‌مداران آمریکایی چه صلاحیتی برای انتقاد از وضع حقوق بشر، آزادی و حاکمیت قانون در هنگ‌کنگ دارند؟».

بیشتر بخوانید:

چین: خرید نفت از ایران متوقف نشده است

«الیوت انگل» رئیس کمیته امور خارجه کنگره آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت «نگرانی عمیقی» نسبت به برخورد پلیس هنگ کنگ با معترضان دارد و به‌خاطر آنچه «واکنش‌های سخت و توصیفات مملو از پروپاگاندا» نسبت به اعتراضات نامید، پکن را مورد انتقاد قرار داده بود.

چین پیش‌تر نیز درخصوص اعتراضات هنگ‌کنگ از آمریکایی‌ها خواسته بود «دست‌های سیاهشان را بیرون بکشند».

هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

۱۹ خرداد، شهروندان هنگ‌کنگی در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در پارلمان اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را میسر ‌می‌کرد؛ اما به‌گفته معترضین  موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد.

۲۵ خرداد ماه، «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی پارلمان را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد. اما این اقدام او موجب فروکش کردن خشم معترضان نشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    4 0
    لابد چین که بلا نمونده که سر مسلمانان چینی نیاورده باشه صلاحیت داره!
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    1 0
    احیانا ایشون نگرانی عمیق هم درباره حقوق بشر در فرانسه ندارند؟
  • علی میرزا طاوس نژاد IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 1
    سلام چین راست میگه خدایی چه کسی این حقو به امریکای تازه به دوران رسیده داده در خصوص حقوق بشر و تجارت بین کشورها اینقد دخالت و گستاخی کنه ای خاک بر سر مزدوران عالم این همه خودشان را حقیر میکنند این در حالیست که خودش یعنی نظام سلطه و استکبار نه حقوق بشر را رعایت میکنه نه در داخل اریکا و نه در گوشه و کنار عالم نمونه اش غزه -سوریه- افغانستان-. عراق-. یمن-. ونزوئلا - کره شمالی وخیلی جاهای دیگه برا سازمان ملل هم باید افسوس خورد که این چکارس که به بهانه های مختلف در امور داخلی کشورها دخالت میکنه از طرفی میبینیم هر روز با یه کشور سر معاملات تجاری و غیرو سر دعوی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس