کد خبر 979188
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
ترامپ: ایران و چین منتظر جو بایدن خوب آلود هستند

دو نویسنده مطرح آمریکایی با انتشار یادداشتی تهدیدات ترامپ را پوچ و غیرعملی عنوان کرده‌اند.

به گزارش مشرق،   «آرون دیوید مایلر» و «ریچارد سوکلسکای» در یادداشتی مشترک که سی ان ان آن را منتشر کرده، تهدیدات ترامپ را بی اعتبار و پوچ عنوان کرده‌اند.

در این گزارش نویسندگان به تهدیدات توخالی ترامپ علیه کره شمالی و یا تهدید به دخالت نظامی در ونزوئلا اشاره کرده‌اند، که هیچ گاه عملی نشده است.

ببینید:

ترامپ کلمه‌ای جدید به لغت‌نامه اضافه کرد! +عکس

تهدیدات علیه تهران نیز از دیگر موضوعات در این گزارش است که نویسندگان در آن به ادعای نابودسازی ایران از سوی ترامپ اشاره کرده‌اند، هرچند به گفته نویسندگان اگرچه ترامپ صدای خود را در برابر ایران بلند می‌کند، اما او فقط صدایش بلند می‌شود، نه چیز دیگری.

نویسندگان در ادامه می‌افزایند: بعید است که ترامپ در برابر ایران تصمیمی برای اقدام نظامی داشته باشد، چون او می‌داند که شاید بتواند عملیات نظامی را آغاز کند، اما توقف این عملیات خارج از توان آمریکا خواهد بود و در این صورت تمام تلاش‌های تبلیغاتی ترامپ نیز برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری به باد خواهد رفت. در مورد سوریه شاهد هستیم که ترامپ مدام بر خروج و کاهش نیروها در این کشور تاکید دارد و در افغانستان نیز متمایل به پایان دادن به جنگ و خروج از این کشور است.

تحلیلگران مذکور اعلام کردند: ترامپ تبلیغات دور قبلی انتخابات را بر کاهش درگیری‌های نظامی آمریکا متمرکز ساخته بود و وارد شدن به یک جنگ جدید موقعیت او را در خطر قرار خواهد داد، بویژه آن که در حال حاضر در آمریکا ۲۰ میلیون کهنه سرباز و بازنشسته نظامی وجود دارند که همگی خسته از جنگ‌های گذشته، خواستار توقف عملیات‌های نظامی آمریکا در خارج از مرزها هستند و هرگونه درگیری جدید آمریکا به تضعیف پایگاه انتخاباتی ترامپ در میان کهنه سربازان آمریکایی منجر خواهد شد.

مایلر و سوکلسکای بیان کردند: افزایش قیمت نفت از دیگر موضوعاتی است که برای ترامپ بسیار حساس برانگیز است و ترامپ از هر جنگی که بخواهد کابوس نفت گران را عملی کند، به شدت پرهیز می‌کند و تردیدی نیست که درگیری با ایران و تنش در خلیج فارس قیمت نفت را به بیشترین میزان خواهد رساند و کاخ سفید نیز خواهان نفت گران نیست. با این حال خطر تنش همچنان ادامه دارد، چون از یک سو ترامپ به خیال خود افزایش فشار و ادامه فشار حداکثری را به عنوان راهی برای مذاکره مستقیم با ایران در نظر می‌گیرد و از سوی دیگر ایران نشان داده در مقابل فشارهای آمریکا ساکت نخواهد بود و همین مسئله خطر تنش در منطقه را همچنان بالا نگه خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس