امیر پوردستان

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: منافقین هنوز هم از استرالیا، اروپا و آمریکا تماس می‌گیرند و جاسوسی تلفنی انجام می‌دهند؛ فکر نمی‌کنم هیچکس به اندازه منافقین در جاسوسی تلفنی متبحر باشند.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در چهارمین همایش علمی تخصصی تاریخ شفاهی ترور که صبح امروز (یک‌شنبه) در مرکز آرشیو ملی برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۱۳۴۴ سازمان منافقین با انگیزه‌های مسلحانه تشکیل شد، گفت: در سال ۱۳۴۹ تمام هسته اصلی سازمان لو رفته و اعدام شدند به جز مسعود رجوی که به او حکم حبس ابد داده شد.

بیشتر بخوانید:

سازمان تروریستی فعال در فضای مجازی را بهتر بشناسید

وی با بیان اینکه خیلی از دوستان انقلابی ما فریب شعارهای منافقین را خوردند و جذب آنها شدند، افزود: سیاست منافقین طوری بود که آنها پل‌های پشت سر، فرد تازه‌وارد به سازمان را خراب می‌کردند تا دیگر امکان برگشتن برای او وجود نداشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه تخلیه زاغه‌خانه‌های مهمات از پادگان‌ها، یکی از اقدامات عمده منافقین در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، اظهار داشت: منافقین می‌خواستند خود را به امام (ره) نزدیک کنند اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با هوشمندی این اجازه را به آنها نمی‌دادند.

امیر پوردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انصافاً ارتش بعث بعد از پیوستن منافقین قوت گرفت و آنها با چشم بازتری حرکات خود را تنظیم می‌کردند، گفت: شنود ارتش بعث از زمان بعد از پیوستن منافقین به آنها بسیاری قوی‌تر شد. منافقین تمامی مکالمات ما را رصد می‌کردند و با کلیدواژه‌های رزمندگان ما آشنا بودند.

وی با بیان اینکه اجازه بدهید یک‌مورد را همین‌جا داخل پرانتز بگویم، تصریح کرد: منافقین هنوز هم از استرالیا و اروپا و آمریکا تماس می‌گیرند و جاسوسی تلفنی انجام می‌دهند. فکر نمی‌کنم هیچکس به اندازه منافقین در جاسوسی تلفنی متبحر باشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه ایفای نقش بلدچی و راهنما، یکی دیگر از کمک‌های منافقین به ارتش بعث بود، گفت: منافقین حتی در بازجویی از اسرای ایرانی هم به صدام کمک می‌کردند. منافقین با وعده و وعید و نیرنگ، در حین بازجویی از اسرا، برخی از سربازان جوان کم سن و سال ما را جذب خود می‌کردند.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه همین اقدامات منافقین سبب شد که آنها به فکر تشکیل ارتش آزادی‌بخش بیفتند، افزود: انواع و اقسام سلاح‌ها و تجهیزات از برزیل تا ژاپن در اختیار ارتش آزادی‌بخش قرار گرفته بود و این ارتش دو عملیات موفق در مناطق فکه و مهران انجام داد و همین دو عملیات باعث شد که آنها تصور کنند می‌توانند تهران را هم بگیرند.

وی با بیان اینکه منافقین نفراتی بودند که بسیار محکم بودند و حقیقتاً داعش امروز نسخه جدیدی از منافقین است، گفت: هیچگاه نباید در فیلم‌هایمان دشمن را ضعیف و زبون نشان دهیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با یادآوری اینکه من چند بار با برخی از منافقین دستگیرشده مصاحبه داشتم، تاکید کرد: بسیاری از منافقین دستگیرشده ۲ تا ۳ ساعت بعد از دستگیری می‌شکستند و از رفتار خودشان پشیمان می‌شدند چراکه می‌دیدند خبری از شکنجه‌ای که به آنها گفته شده بود، نیست. البته این اتفاق کم می‌افتاد چون به محض اینکه منافقین در معرض اسارت قرار می‌گرفتند یا سیانور می‌خوردند یا با نارنجک خودشان را منفجر می‌کردند و به خودشان این اجازه را نمی‌دادند که اسیر ما شوند.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: در جریان عملیات مرصاد، ارتش عراق با پشتیبانی هوایی مسیر را تا سرپل‌ذهاب برای منافقین باز کرد و منافقین بعد از ورود به کرند واسلام‌آباد غرب با سد مردم روبرو شدند و همین موضوع، فرصتی را در اختیار فرماندهان قرار داد تا یک جلسه فوری را برای مقابله با این تجاوز انجام دهند و الحمدلله با هوشمندی فرماندهان و مقاومت مردم، منافقین ناکام ماندند

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات مرصاد برکتی برای همکاری و وحدت بیشتر ارتش و سپاه بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    1 1
    چرا سرتیپی ندارد
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    4 0
    انشاالله با شهدا محشور شوی امیر عزیز .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس