کد خبر 978995
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
ثبت سفارش کالاهای اساسی گرفتار دعوای ۲ وزارتخانه؟

در حالی معاون وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته و پس از اعلام تعلیق ۲ساله قانون انتزاع از توقف هرگونه کنترل و تایید ثبت سفارش کالاهای اساسی و کلیه کالاهای کشاورزی خبر داد که معاون وزیر صنعت در نامه ای بر ضرورت ثبت سفارش بدون وقفه کالاهای اساسی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حسین مدرس خیابانی قائم‌مقام وزیر صمت روز گذشته در خصوص تغییرات ساختاری جدید در حوزه بازرگانی گفت: با توجه به مسئولیت سنگین وزارت صمت که از 4 وزارت صنایع سنگین، معادن، صنعت و بازرگانی تشکیل شده بود و در شرایط امروز کشور ریاست جمهوری و وزیر صمت تأکیدات ویژه‌ای برای تمرکز بر موضوع بازرگانی داشتند، ساختار قائم‌مقامی وزارت صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی شکل گرفت و دستگاه‌های مرتبط با آن شامل بازرگانی داخلی و خارجی به‌همراه شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام ذیل این ساختار قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

کدام اختیارات وزارت کشاورزی به صمت منتقل شد؟

وی گفت: همچنین در هفته گذشته یک تصمیم جدید اتخاذ شد و قانون تمرکز در وزارت جهاد کشاورزی که در سال ٩١ مصوب شده بود، به‌مدت ٢ سال تعلیق شد.

مدرس خیابانی اضافه کرد: در سال ٩١ به‌دنبال قانون تمرکز در وزارت جهاد کشاورزی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و صنایع تبدیل، صادرات و واردات این اقلام و حتی تعرفه‌گذاری‌های این کالاها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته بود ولی با مصوبه شورای عالی اقتصادی و سران قوا، این اختیارات به وزارت صمت و ساختار جدید این وزارتخانه بازگشت.

به گزارش فودپرس، درپی این اظهارات، روز گذشته معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای اعلام کرد: هرگونه کنترل و تایید ثبت سفارش کالاهای اساسی و کلیه کالاهای کشاورزی متوقف شود.

علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای دست نویس خطاب به مدیران، مشاوران و کارشناسان معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی نوشت: " لطفاً از امروز 5.5. 98 هرگونه کنترل و تایید ثبت سفارش برای کالاهای اساسی و کلیه کالاهای کشاورزی را اعم از واردات با ارز رسمی یا ارز نیمایی به جز نهاده های کشاورزی (سموم، داروهای دامی، مکمل ها، بذور، مواد ژنتیکی، دام های مولد نژاد) متوقف و از هرگونه تایید جدید خودداری نمایید."

پس از نامه معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در واکنش سریع به دست نوشته معاون وزیر جهاد کشاورزی، اعلام کرد که ثبت سفارش کالاهای اساسی بدون وقفه انجام شود.

عبادس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از انتشار دست نوشته علی اکبر مهرفرد معاون وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر توقف ثبت سفارش واردات کالاهای اساسی توسط وزارت جهاد کشاورزی طی نامه ای به مدیران ذی ربط وزارت صمت خواستارثبت سفارش بدون وقفه کالاهای اساسی شد.

متن کامل نامه معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت به شرح زیر است:

نظر به یادداشت مورخ98/5/5 معاونت محترم توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ضروری است از یوم جاری فرآیند ثبت سفارش کالاهای اساسی بدون وقفه در قالب سامانه های مربوط توسط اداره کل خدمات بازرگانی اجرایی گردد و مراتب به دفتر مقررات صادرات جهت ثبت سفارش ارسال شود.

 ضمناً کماکان وزارت محترم جهاد کشاورزی نسبت به بررسی و تایید ثبت سفارش سایر ردیف‌های تعرفه مشمول ارز رسمی و نیمایی اقدام خواهد نمود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس