سعید جلیلی نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی به دنبال مذاکره با اروپایی‌ها هستند در حالی که خود اروپایی‌ها می‌گویند ما با آمریکا تفاهم راهبردی داریم.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی ظهر امروز در یازدهمین یادواره شهید محمد حسین نظر نژاد اظهار داشت: دشمن می‌خواهد ما را پای میز مذاکره بکشاند تا امتیاز بگیرد بهطوریکه رئیس جمهوری فرانسه به صراحت گفته است ما می‌خواهیم با ژست‌های کوچک ایران را پای میز مذاکره  بیاوریم.

 وی افزود: دشمن در طول تاریخ نشان داده است هرگاه در میدان موفق نبوده به تزویر روی آورده است لذا به گفته رهبر معظم انقلاب یکی از خرمشهرهایی که در پیش است، زدودن این فضای تردید و تزویر در جامعه می‌باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن از وارد آوردن فشار دو ترفند دارد یکی اینکه می خواهد گفت‌وگو کند و خود را اینگونه معرفی نماید و دیگر اینکه بگوید من دنبال جنگ نیستم.

بیشتر بخوانید:

از بی‌بی‌سی یاد نگیریم! +عکس

جلیلی با بیان اینکه دشمن از مدت‌ها قبل جنگ اقتصادی را آغاز کرده است گفت: اینکه دشمن می‌گوید فشار اقتصادی را باید زیاد کرد برای این است که ایران اقدامات هزینه‌دار علیه آن‌ها انجام ندهد.

وی در ادامه اظهار داشت: طرف مقابل در برجام به صراحت نشان داد به هیچ تعهدی پایبند نیست و براساس نص صریح قرآن ما خلف وعده دشمنان را به صراحت تجربه کردیم و این در حالی است که خودشان بیان کردند ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز خوشبین‌ترین افراد در این کشور نیز می‌گویند به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد، رهبر معظم انقلاب این را چند سال قبل فرمودند، اما آیا باید هزینه می‌دادیم تا به این نتیجه برسیم؟

جلیلی خاطرنشان کرد: اکنون نیز برخی به دنبال مذاکره با اروپایی‌ها هستند در حالی که خود اروپایی‌ها می‌گویند ما با آمریکا تفاهم راهبردی داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: صبری که دشمن را گستاخ کند، صبر راهبردی نیست و اینکه امروز دشمنان به اقتدار ایران اعتراف می‌کنند به این خاطر است که سال‌ها قبل شهدا برای آزادی خرمشهر به دنبال قطعنامه سازمان ملل نرفتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    11 21
    چون نفوذی هستند شما بی عرضه ها نمیتونید پرتشون کنید بیرون
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      12 4
      چون خائن هستند وشما عرضه دارید اونها زیادی کد خدا پرستند.
    • CA ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      1 10
      مگه قراره هر کی رو برخلاف جریان فکری انقلاب فکر میکنه ادم حساب نکردیا پرتش کرد بیرون.این منطق کور شما از اسلام و جریان فکری شما نیست. حضرت اقا میفرمایند هرکس ازقطارنظام و انقلاب پیاده شد خودش پشیمان و نادم میشه‌.و باید جلوی ریزش ها رو گرفت و رویش ها رو حتی مجدد جذب کرد.شما دلسوزان انقلاب چرا اینجوری فکر نمیکنید؟
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      12 0
      غربال و بیرون انداختن نخاله ها ادامه خواهد یافت تا جایی که جز عده ای معدود کسی را در راه حق باقی نماند. سنت الهی در همه امتهای تاریخ همین بود و در مورد ما هم همین خواهد بود.
  • علی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    36 6
    اصل مذاکره اگر احقاق حق ملت و مملکت باشد خوب است ولی این اقایان گماشته انها هستند و سنگ انها را در زیر لوای دوست می زنند
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      12 0
      خیر. اصل مذاکره با دشمنی که از قبل نتیجه مذاکره را تعیین کرده است و از ده سال قبلتر حتی تعداد سانتریفیوژیهای ایران را در یک سریال تلویزیونی تعیین می کند ( سريال 24 در فصل هشتم) معنایی جز خیانت ندارد.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    7 31
    نشستی اون بالا باتلاها نه فکر ابت است نه فکر نانت نه فکر پوشاک و مسکنت نه فکر خانواده و اشتغال فرزندان بایدم برات فرقی نداشته باشه مذاکره باشه یا نباشه نفت فروخته بشه نشه شما که حقوقتون کم نمیشه زیادم میشه یه کم از خدا بترسید ببینین مردم این پایین پایینا چی می کشن اسم حکومت رو گذاشتین اسلامی و جکهوری خجالت نمیکشین اصلا!
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      13 4
      لابد برای همین شمال شهریها همه طرفدار مقاومت هستند و جنوب شهری ها طرفدار سازش!
    • CA ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      10 0
      گناه خودتون رو گردن دیگران نندازین‌ . اون روزا که شاد و سرمست از انتخاب دولت بودید و جیک جیک برجام و ازادی و بنفش بازی به فکر الان نبودید‌ همین اقا که شما اینجوری بهش تاختی همه این ماجراها رو بارها و بارها اعلام کرد اما شما فکر دیوار کشی خیابونها و دانشگاهها و پو شرکت در پارتی ها و ازادی همه جوره براتون مهم تر بود و فکر نمیکردین یه روز تموم ارزوهاتون به فنا بره از نون برجام فقط گل تنور براتون بمونه. برا همین الان انتخاب اشتباه خودتون رو پای نظام و حکومت اسلامی میندازی. خودت کردی که .... بر خودت باد
  • Mohammad Reza US ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    19 6
    بابا یکی به من بگوید که در درون نظام جمهوری اسلامی ایران چه خبر است؟وقتی امام خامنه ای میفرمایند ما با امریکای ها مذاکره نخواهیم کرد مخصوصاً با این مردک ترامپ چرا آقای روحانی و ظریف و عراقچی اصرار به این کار دارند آیا اگر این دهن کجی آشکار به ولایت فقی و سرپیچی از آن نیست پس چه معنای دیگری را میتوان از آن برداشت و استنباط کرد آیا آقایان میخواهند حماقت خود را دوباره با برجام ۲ به ملت ایران ثابت کنند؟ بنظر من ملت باید توی دهان این افراد بزنند تا دیگر به رهبری دهان کجی نکنند و بدانند که اگر ایران اسلامی در طول این چهل سال تا به امروز علارقم همه تحریمها بلطف پروردگار ایستادگی و مقاومت کرده است فقط به فقط بخاطر تفکرات عمیق و حکیمانه و استراتژی رهبر فرزانه نظام جمهوری اسلامی ایران است نه مذاکرات پنهانی و بدون نتیجه این کدخدا پرستان...
    • محسن IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      14 1
      رهبری اگر تشخیص دهند که مذاکره به صلاحِ کشور است موافقت خواهند کرد. اما بعضی عادت دارند برای بستنِ دهانِ کسانی که مثل خودشان فکر نمی کنند، همیشه از رهبری مایه بگذارند، و گویا برایشان مهم نیست که با این کار، همۀ مسئولیتها را به گردن رهبری بیندازند.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    9 1
    چون دیوانه اند به اقرار خودشان که گفتند مذاکره دیوانگی ولی باید مذاکره کرد.
  • محسن IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    11 14
    آقای جلیلی و همفکرانش فقط می گویند مذاکره نکنید. کاش یکبار هم بگویند چکار کنید!
    • اکبر قادری IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      6 2
      فکر میکنم قوه بینایی و شنوایی شما لیبرال ها مشکل داشته باشه جواب : اقتصاد مقاومتی و خودکفایی والسلام
    • محسن IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      2 6
      الان این حرفی که من زدم مشکلش کجا بود که منفی میدین؟ کاش بجای منفی دادن جواب حرفمو بدین تا آگاه بشم
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      6 1
      دارد می گوید مقاومت کنید. حالا قصد شنیدن ندارید و یا ناشنوا هستید داستان دیگری است.
    • CA ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      9 1
      جلیلی در خط فکری ولایت فقیه و انقلاب اسلامی عمل میکنه. نتیجه سازش در دو دوره اصلاحطلبی خاتمی و روحانی همین بوده. دیوونه بازی احمدی نژادی هم جواب نمیده.پس منطق جلیلی برخلاف مدعی های دیگه استقلال فکری از مکاتب غرب و شرق و تکیه به توان داخل و استفاده از نخبه های ایرانی بوده و هست .کما اینکه در هر جایی مسعولیت داشته همین رویه رو داشته. جمهوری اسلامی نیاز به هیچ کشوری نداره و خودش قادر به تامین همه مشکلاتش هست و در داخل حل میشه
  • محسن IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    5 20
    چون شما (آقای دکتر جلیلی) هیچگاه در موقعیتی نبوده اید که مسئولیتِ اداره کردنِ کشور را داشته باشید. دیدید که همفکرِ خودتان یعنی آقای احمدی نژاد هم وقتی در جایگاهِ ادارۀ کشور قرار گرفت حتی خواستار مذاکرۀ مستقیم با رییس جمهور امریکا شد. و حتی همین اخیراً هم گفته است باید با ترامپ مذاکرۀ مستقیم و بیواسطه صورت گیرد. راستی، آقای دکتر جلیلی! این درخواستِ آقای احمدی نژاد را نشنیده اید یا مصلحت ندیدید اشاره ای هم به آن بکنید؟
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      6 0
      معلومه از مزدورهای بیشرفی که نونت از دولت کلید میگیری
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      9 1
      احمدی نژاد غلط کرد با تو. حق با نامها شناخته نمی شود و اینکه زید و عمرو نظرشان عوض شود و یا اصلا دگردیسی شوند حق را عوض نمی کند. اصل این مذاکرات از روز اول غلط بود حتی مذاکراتی که خود جلیلی انجام داد. چرا که معنای آن مذاکرات پذیرش حق آمریکا برای دخالت در یک مساله داخلی ایران بود حتی اگر آن مذاکرات به این نتیجه می رسید که مثلا آمریکا "اجازه" غنی سازی کامل را بدون هیچ تحریمی به ایران بدهد!
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      7 0
      رو چه حساب میگی این دو نفر همفکرن؟ آلبانی گرمه، مغز آدم دم میکنه ...
    • CA ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      11 1
      دوست من مشخصا اصلا شناخت عمومی از جلیلی نداری و فقط اومدی یه چیزی بنویسی بگی منم هستم. جلیلی هیچ وقت میانه خوبی با احمدی نژاد نداشت و نداره و در تمام دوران مسعولیتش اجازه دخالت به احمدی نژاد در هیچ امری که مربوط به امنیت ملی باشه رو نداد. احتمالا با جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی در قانون هم اشنایی ندارید و یا شاید احساسی حرف میزنید و منم منم میکنید. احمدی نژاد هم مثل هر شخص دیگه در تاریخ این حق رو داره با هرکس دوست داره مراوده کنه اما اگه نیت بدی داشته باشه قطعا باید به وضعیت میرحسین موسوی نگاه کنه .نظام در خط قرمزهاش با هیچکی شوخی نداره. در ضمن ترامپ حتی به نامه هاش نگاه نکرده و این تحقیر برای احمدی نژاد کفایت میکنه. یه مثال هست میگه دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش اید. ترامپ و احمدی نژادم همینن.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    3 0
    برای نفوذی ها ی دشمن مزاکره بهترین راه رسیدن به مقصد دلخواه شان است. کیست که نداند اروپاوآمریکا ید واحده هستند وبدون اختیار آمریکا هیچ کاری انجام ننمیدهند واگر بخواهند هم نمی توانند انجام بدهند
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    4 0
    خارج.از پست ومقام حالا چه وزیر امورخارجه باشه چه رعیس جمهور باشه..درشرایط فعلی دم مزاکره مجدد بزند. این خیانت به کشور است وباید با آن فرد برخورد بشود تا بیش ازین به کشور خسارت وارد نکنند ‌
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    اقای جلیلی از افتخارات دوران مقدس وبسیار فداکار برای ایران متاسفانه باید کسانی که تفکر شما وخیلی از بچه بسیجی های عزیزکه بلدند پهپاد شکار کنند بلدند جلوکشتی انگلیسی باامکانات محدود قایق کوچک تندرو بایستند.بلدند سینه سپر کنند جلو دشمن عده ای ترسو منصب ومقام گرفته اند وتفکرات شمارا قبول دارندچرا؟ این افراد ترسو جرات رویارویی بادشمن راندارند .باید پشت جبهه خدمت کنند خط مقدم جای این افراد نیست خط مقدم جای شما بچه بسیجی های مستضعف است...ضمن اینکه این اففراد ژست باسوادی می گیرند به شدت دنیاطلب ومادی گرا هستند از شهادت می ترسند شهادت را تلف شدن وازبین رفتن می دانند ریا کارند مابه این افراد نیاز داریم ونباید آنها راطرد کنیم همان طور که گفتم پشت جبهه والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس