کد خبر 978294
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
ترامپ

هنگام سخنرانی ترامپ در جمع دانشجویان راستگرای حامی او، تصویری از نماد ریاست جمهوری آمریکا بر روی پرده‌ای بزرگ نقش بسته بود که در نگاه اول بسیار عادی بود.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در جمعی از حامیان راست‌گرای خود سخنرانی کرد. اما دو روز بعد از آن، یک روزنامه آمریکایی برای اولین بار شوخی زیرکانه دانشجویان حاضر در این نشست با شخص ترامپ را کشف کرد.

 در عکس‌های مربوط به سخنرانی روز سه‌شنبه ترامپ در سازمان «ترنینگ پوینت یو.اس.ای»، ابتدا همه چیز عادی به ‌نظر می‌رسید. اما با اندکی دقت می‌شد متوجه شوخی جالب دانشجویان برگزار کننده این نشست با رئیس‌جمهور پرحاشیه آمریکا شد.

بیشتر بخوانید:

هشتگ «ترامپ را الان استیضاح کنید» فراگیر شد

هنگام سخنرانی ترامپ بر روی صفحه بزرگ پشت سر او، نماد ریاست جمهوری آمریکا نقش بسته است اما نکات مهمی در آن مخفی شده بود. عقاب درون این نماد که یک سر دارد، در این تصویر دو سر داشت که عقاب دو سر، نماد تاریخی و سطلنتی روسیه است. این عقاب دو سر بر روی پرچم کشورهای صربستان، آلبانی و مونتنگرو هم دیده می‌شود.

ترامپ مشغول سخنرانی در جمع دانشجویان

قرار دادن این عقاب دو سر درون نماد ریاست‌جمهوری آمریکا، به یکی از اتهامات مهم ترامپ اشاره می‌کند. مدتی کوتاه پس از انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، برخی افراد سرشناس حزب رقیب او (دموکرات‌ها)، اعلام کردند که ترامپ با دخالت خارجی و مشخصا دخالت و حمایت روسیه، توانسته در انتخابات پیروز شود.

اما این اتهام هنوز ثابت نشده است. تحقیقاتی گسترده که در این زمینه انجام شده نتوانسته چیزی را ثابت کند هر چند که این ادعا همچنان وجود دارد که ترامپ در روند انجام تحقیقات سنگ‌اندازی کرده است.

«رابرت مولر»‌ بازپرس سابق رسیدگی به این پرونده روز چهارشنبه در جلسه استماعی در کنگره گفت گزارش او درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ با آنکه ترامپ را از اتهام تبانی با روسیه تبرئه می‌کند، او را از اتهام «ممانعت در اجرای عدالت» تبرئه نمی‌کند.

نکته دیگر تصویر پشت سر ترامپ، نوشته‌ای است که بالای سر عقاب قرار دارد و به زبان لاتین بر روی آن نوشته شده: «۴۵، یک عروسک خیمه‌شب‌بازی است». مخاطب این عبارت، ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا است.

نماد اصلی ریاست جمهوری آمریکا

نماد تحریف شده ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی ترامپ

علاوه بر این، عقاب درون نماد ریاست جمهوری آمریکا که در این نشست، بر روی پرده بزرگ پشت سر ترامپ نقش بسته بود، به‌جای تعدادی پیکان، چند چوب گلف در چنگ خود گرفته است. همچنین با چنگ دیگرش تعدادی اسکناس را به چنگال گرفته بود.

این شوخی به علاقه زیاد ترامپ به بازی گلف اشاره دارد. او حتی در سفرهای سیاسی خارجی خود نیز تمایل دارد با گلف‌بازهای معروف آن کشور گلف بازی کند. این روزنامه نوشت گلف بازی کردن ترامپ، تا کنون 102 میلیون دلار خرج روی دستان مالیات دهندگان آمریکایی گذاشته است.

سخنگوی ترنینگ پوینت روز چهارشنبه به واشنگتن پست گفت این اقدام توسط یکی از افراد این سازمان و هتلی که نشست در آن برگزار شد صورت گرفته است اما همچنان جستجو برای یافتن فرد خاطی به نتیجه نرسیده است.

«ریچارد پینتر» رئیس وکلای امور اخلاقی کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری «جورج دبلیو بوش» در این باره گفت کارکنان نهاد ریاست‌ جمهوری باید تسلط و آگاهی کاملی نسبت به تصاویر و فیلم‌هایی که در رویدادهای مختلف با حضور رئیس‌ جمهور به نمایش در می‌آیند داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    0 0
    چرا اسم این اعتراض صریح و روشن را شوخی! میگذارید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس