کد خبر 977873
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
مهدی یراحی کنسرت

در پایان زمانیکه گروه از مخاطبان خداحافظی کرده و به پشت سن رفتند، این تیتراژ با موسیقی بی‌کلام قطعه «پاره سنگ» پخش شد و همین باعث شد تا مردم نیز همصدا با موسیقی بخش‌هایی از این ترانه را خواندند.

به گزارش مشرق، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهدی یراحی قطعه «پاره سنگ» را منتشر و روانه بازار کرد که منجر شد این خواننده از سوی وزارت ارشاد تحت عنوان ضد جنگ بودن این اثر ممنوع الکار شود. یراحی قبل‌تر نیز کنسرتی در حمایت از کارگردان معترض اهوازی برگزار کرده بود و برای اخذ مجوز قطعه «پاره سنگ» نیز یکسال در نوبت ارشاد بود، اما با اینکه اصلاحاتی به متن این ترانه خورد، در نسخه منتشر شده این اصلاح‌ها را اعمال نکرد و خودش هم در گفت‌وگویی گفته بود که درست است من شیطنت کردم!  

بیشتر بخوانید:

خواننده‌ای که «پاره‌سنگ» به سوی ارزش‌ها پرتاب کرد، روی صحنه‌ رفت!

** طراحی صحنه کنسرت بر اساس قطعه ممنوعه «پاره سنگ» 

اما یراحی پس از گذشت 6 ماه توانست دوباره اجرا کند. در طراحی دکور آخرین اجرای این خواننده آنچه بیش از پیش جلب توجه می‌کرد استفاده از چند المان اصلی و موجود در موزیک ویدئوی «پاره سنگ» بود،‌ از جمله موشک‌هایی به رنگ سفید و قرمز و همچنین کبوترهای سفیدی که از سقف سن آویزان شده بودند و نیمکت‌های سبزی که روی هر کدام از آنها کیف مدرسه و دفتر و کتاب و قلم قرار داده شده بود. 

* برای بخشیده شدن هرگز ریا نمی‌کنم!

اولین قطعه‌ای که توسط یراحی اجرا شد، قطعه «بی‌دفاع» بود و او در شرایطی که پشت میز اعتراف نشسته بود این آهنگ را اجرا کرد گویی که در حال اعتراف کردن است و باز در نوع اعترافش با اینکه قطعه مجوز گرفته از سوی وزارت ارشاد برای بخشیده شدن هرگز دعا نمی‌کنم، بود او ترانه را به دلخواه خود و شرایطی که این روزها دارد و به نشانه اعتراض اینطور خواند: برای بخشیده شدن هرگز ریا نمی‌کنم!  این نشان از این دارد که خواننده این قطعه حالا و بعد از این مدت نسبتا طولانی که ممنوع الکار بوده است باز هم روی حرفش اصرار دارد و معتقد است حرف درستی را در «پاره سنگ» گفته که برای رفع اتهام از خود می‌گوید: هرگز ریا نمی‌کنم!

یراحی در خلال این اجرا هیچ حرفی از ممنوع الکاری خود در این ۶ ماه نزد و تنها به این بسنده کرد که در این مدت دلتنگ شما بودم. همچنین این را بیان کرد که ترجیح می‌دهم بیشتر برایتان بخوانم تا حرف بزنم، بغض من از لحظه تولدم تا الان است. 

همچنین در بخشی دیگر که یراحی ترانه «خاک» را خواند، به جای گفتن «یه خاکی که به دنیا نفت میده بزار چند قطره شم خرج خودش شه، این را خواند که یه خاکی که به دنیا نفت می‌داد! » که مشخص نیست این جابه‌جایی‌های صورت گرفته با مجوز بوده و یا باز هم خواننده قصد شیطنت داشته است!

** اجرای مردمی قطعه «پاره سنگ» 

دست آخر و در پایان اجرا نیز یراحی کار را هدفمند به پایان رساند. با اینکه در پایان کنسرت‌های موسیقی پاپ، ساختن تیتراژ و تشکر از عوامل برگزار کننده کنسرت‌ روال طبیعی نیست اما در پایان این اجرا و زمانیکه گروه از مخاطبان خداحافظی کرده و به پشت سن رفتند، این تیتراژ با موسیقی بی‌کلام قطعه «پاره سنگ» پخش شد و همین باعث شد تا مردم نیز همصدا با موسیقی بخش‌هایی از این ترانه را خواندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    34 30
    تقصیر صدا و سیماست که اینجور ناخواننده رو میاره تو قاب تلویزیون معروفش میکنه . حالا هم باید اینجوری جفتک بندازن. با این طرز تفکر این دست از خواننده ها رو برای نسل جوان تحلیل کرد تا گوششون رو حروم اینا نکنند.
  • Narges. A IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    42 33
    مهدی یراحی از بهترین خواننده ها ی کشور ایران است و همیشه سعی داشته بهترینها رو برای هموطنانش انجام بده ما همه مثل کوه پشت سر آقای یراحی هستیم و امید به روزی که انقدر راحت یکدیگر را قضاوت نکنیم و حق دیگران را ضایع نکنیم
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      15 19
      جِغل بچه اول خودت قضاوت نکن که هنوز نفهمیدی یراحی یک پان عربه وتو کلیپاش به شهدای مدافع حرم توهین کرده
    • من IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      8 1
      دقیقا امثال توی احمق پشت هرکس وایسید ، طرف دنیا و آخرتش به فنا می‌ره . از بس دلهاتون سیاه و مغزهاتون فندقی و قهوه آیه. به به عقل به امثال شما که امیدی نیست بلکه خداوند یه پولی به ما و ملت بده .
  • US ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    21 12
    این وطن فروش باید باید و باید محاکمه بشه!!!! این همه جوون رفتند شهید شدند که ناموس این آدم ها دست نامحرم نیوفته، حالا این آقای بی شرم و خائن بیاد ماهیت ایران رو ببره زیر سوال؟ چرا کسی پیدا نمیشه بزنه تو دهن این طرف؟
  • حسن IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    باید با هرچه وطن فروش برخورد قاطع شود
  • سعید IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    ضمن محکوم کردن بعضی از حرکت‌های خود سرانه مدیران،نباید عده ای برای معروف شدن از کشور و شهدا مایه بگذارند و برای شادی یک عده برانداز بی نظمی وهرج و مرج در حوزه فعالیت خود ایجاد کنند.معلوم نیست کی به کیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس