الحاجی گرو

مهاجم فصل گذشته استقلال گفت: من بی‌کیفیت بودم؟ من از فوتبال اروپا آمدم البته می‌دانم برخی از آنهایی که در باشگاه سمت داشتند در مورد من این حرف‌ها را می‌زدند ولی من اصلاً به این مسائل توجهی نمی‌کردم.

به گزارش مشرق، از الحاجی‌گرو مهاجم نیجریه‌ای و فصل گذشته تیم فوتبال استقلال که به تیم هلسینگ‌بورگ سوئد پیوسته است هنوز به عنوان یکی از خریدهای ناکام در فوتبال ایران  یاد می‌شود.با این وجود بعد از جدایی گرو نفراتی مثل منشا و ایسما جذب استقلال شدند اما آنها هم بعد از نیم‌فصل حضور در جمع آبی‌پوشان استقلال را ترک کردند.

حالا بعد از گذشت چند ماه از جدای این بازیکن از جمع آبی‌پوشان گفت‌وگویی را با الحاجی‌گرو انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید.

*پیام‌های هواداران استقلال در توئیتر و اینستاگرام دلگرم کننده است

*به حرف‌هایی که مسئولان باشگاه در مورد من می‌زدند توجه نمی‌کردم

*من از اروپا به استقلال آمدم،بی کیفیت بودم؟

*بعد از جدایی ام با شفر ارتباطی ندارم

*بعد از جدایی تیام همه دوست داشتند قهرمان باشند مثل اسماعیلی

*جدایی از استقلال برام بُرد بُرد بود

*قدوس درست گفته بود استقلال باشگاه بزرگی است

 در ابتدا برای پیوستن به تیم جدید تبریک می‌گوییم ولی تو هنوز بازیکنی هستی که در ایران به عنوان یک مهاجم ناکام اسم می‌برند.

بابت تبریک‌تان ممنون هستم و باید بگویم در حال حاضر شرایط خوبی دارم، اما در مورد استقلال باید بگویم اطلاعات جدیدی از این تیم ندارم و خیلی کم اخبار این تیم را دنبال می‌کنم، اما مثل زمانی که استقلال را ترک کردم برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. الان هم نسبت به این تیم حس خوبی دارم و امیدوارم آنها در مسابقات فصل جدید موفق باشند. می‌دانم استقلال  چند دوره ناکام بوده ولی برای هواداران این تیم آرزوی موفقیت دارم و دوست دارم آنها جشن قهرمانی بگیرند.

آیا ارتباطی با هواداران استقلال داری یا خیر؟

بله، آنها بسیار خونگرم نشان داده‌اند. چه در  توییتر و چه در اینستاگرام به من پیام می‌دهند و این برایم باعث خوشحالی است. پیام‌های هواداران تیم استقلال همگی نشانگر محبت آنهاست.  جالب است بعضی از آنها حتی از تیم و بازی‌های بعد من هم اطلاع دارند و قبل از بازی با پیام‌هایی که به من می‌دهند ارزوی موفقیت می‌کنند. این موضوع واقعا برای من حس خوبی را ایجاد می‌کند.

جالب است با وجود اینکه عملکرد موفقی نداشتی اما پیام‌های مثبتی به تو می‌رسد.

فوتبال همین است، خیلی از ستاره‌ها در فوتبال دنیا جابه‌جا شده‌اند و شاید هم در یک تیم موفق نبودند. درست مثل من، اما قدردانی آنها خوشحال‌کننده است. من هنوز با خیلی بازیکنان استقلال هم ارتباط دارم و این چیز عجیبی نیست.

مسئولان باشگاه استقلال هم مثل هواداران در مدتی که تو از این تیم جدا شدی از گرو به عنوان خرید ناموفق نام می‌برند و می‌گویند تو بازیکن بی‌کیفیتی هستی.

من بی‌کیفیت بودم؟ من از فوتبال اروپا به استقلال آمدم البته می‌دانم برخی از آنهایی که در باشگاه استقلال سمت داشتند در مورد من این حرف‌ها را می‌زدند ولی من اصلاً به این مسائل توجهی نمی‌کردم و واقعاً این صحبت‌ها برایم بی‌اهمیت بود. عقبه من نشان می‌داد که در کجا بازی کردم و چگونه وارد فوتبال ایران شدم. شما به خیلی از بازیکنان بزرگ فوتبال دنیا نگاه کنید که وقتی تیم‌شان را عوض کردند تحت فشار قرار گرفته و اصلا خوب ظاهر نشدند شرایط من هم در استقلال دقیقا همین گونه بود البته از تماشاگران استقلال ممنون هستم چون آنها واقعاً حمایت می‌کردند ولی بعضی مواقع واقعاً با استرس و فشار وحشتناک به زمین می‌رفتم. باور کنید خیلی از هواداران استقلال با وجود اینکه به من اطمینان نداشتند اما پیام‌های محبت‌آمیزی ارسال می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

خارجی‌های یک بار مصرف لیگ ایران +عکس و جدول

از وینفرد شفر خبر داری؟

وقتی از استقلال جدا شدم با او اصلاً‌ در ارتباط نبودم ولی از طریق اینستاگرام متوجه شدم او به باشگاه بنی‌یاس امارات پیوسته است. شفر هم مربی بزرگ و خوبی بود که از فوتبال آلمان به ایران آمد ولی باور کنید شفر هم در استقلال تحت فشار  قرار گرفته بود درست مثل من.  حالا هم برای من شفر و استقلال تمام شده و فقط خاطره این باشگاه بزرگ در ذهن من مانده است،‌د ر مدتی که در ایران بودم اطلاعات خوبی از فوتبال این کشور، فرهنگ مردم و ... کسب کردم که این‌ها برایم لذت‌بخش است.

تو معتقدی که در استقلال تحت فشار بودی اما آیا مشکل عدم موفقیت تو فقط همین تحت فشار بودن بود؟

زمانی که من به استقلال آمدم بازیکنی به نام تیام از این تیم جدا شد،‌وقتی با تیم تمرین می‌کردم این موضوع را متوجه شدم، تفاوت من با تیام در این بود که بازیکنی خلاق و پاس‌دهنده مثل جباروف در کنار چند فوتبالیست دیگر در خط هافبک او را تغذیه می‌کردند آن زمان متوجه شدم وقتی تیام جدا شده همه دوست داشتند قهرمان استقلال باشند. تصور کنید من به استقلالی آمده بودم که بازیکن موفقی مثل تیام از آن رفته بود و همانطور که گفتم همه می‌خواستند در این تیم قهرمان باشند مثل فرشید اسماعیلی.در واقع بازیکنان تیم می‌خواستند بگویند ما قهرمان تیم هستیم و همین موضوعات روی عملکرد کلی ما اثر داشت. ما نه در رختکن آرامش داشتیم و نه در کنفرانس‌های خبری بعد از بازی و مدام با استرس بازی می‌کردیم. صادقانه می‌گویم تنها کسانی که راحت با این موضوع برخورد می‌کردند مردم بودند و من می‌دیدم که پیام می‌دهند که شما بازی را باخته‌اید اما در ادامه جبران کنید. آنجا فهمیدم هواداران فوتبال در ایران ساده نیستند و فوتبال را به خوبی می‌فهمند.

بعد از جدایی ات از استقلال مدعی شدی که خودت خواستی از این تیم بروی هنوز هم روی این حرف هستی؟

بله، من قرارداد محکمی با استقلال داشتم و می‌توانستم تا پایان قراردادم بمانم، اما خودم به خاطر مشکلاتم که به وجود آمد تصمیم به ترک تیم گرفتم.

باشگاه استقلال بازیکنی به نام پروپیچ داشت که این تیم را در آستانه محرومیت قرار داد حتما این موضوع را شنیدی.

بله، شنیده بودم که بازیکن قدیمی این تیم شکایت کرده ولی نحوه جدایی من به این شکل بود که دستمزدم را از استقلال گرفتم و قراردادم را فسخ کردم و رفتم. روز آخر هم وقتی می‌خواستم از باشگاه جدا شوم با علی خطیر صحبت کردم و بعد از آن جلسه همه چیز تمام شد. دیگر هم حرفی از شکایت و اینگونه مسائل به میان نیامد.

اما باور اینکه گرو بدون دریافت پول از استقلال جدا شود کمی برای مردم سخت است.

من پولم را به اندازه‌ای که برای استقلال بازی کردم گرفتم.در واقع جدایی از استقلال برای من بازی برد برد بود. همانطور که گفتم خودم می‌خواستم از استقلال بروم و دلایل زیادی داشتم.می‌خواستم جایی بازی  کنم که آرامش داشته باشم. زمانی که در استقلال بودم فاصله عجیبی بین من و خانواده‌ام ایجاد شده بود به همین دلیل قراردادم را فسخ کردم. مشکلات دیگری هم داشتم.

مثلاً چه مشکلاتی؟

بعد از اینکه کمی کارم را با استقلال ادامه دادم شرایط به شکلی پیش رفت که فقط با علی کریمی ارتباطم خوب بود. او فقط من را نصیحت می‌کرد و کار به شکلی رسیده بود که شاید در تیم فقط کریمی با من صحبت می‌کرد. شما وقتی در تیم‌تان به چنین وضعیت و شرایطی می‌رسید طبیعتاً کار کردن در آنجا سخت است.

با وجود این مشکلات اگر کسی بخواهد به ایران بیاید تشویقش می‌کنی؟

100درصد،‌مردم ایران مردمان مهربانی هستند و استادیوم‌های ایران هم جو فوق‌العاده‌ای دارد. فوتبال یک ورزش مهم در کشور شما است و چرا نباید بازیکنی را برای حضور در آنجا تشویق  کنم.

ماجرای مشورت تو با سامان قدوس برای حضور در استقلال چه بود؟

من با قدوس مشورت کردم چون قبل از استقلال با او همبازی بودم می‌دانستم او شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد، قدوس به من گفت استقلال باشگاه بزرگی است و هواداران زیادی دارد. وقتی هم به ایران آمدم متوجه شدم که او درست گفته بود. علاوه بر قدوس من با ایرانی‌های زیادی در سوئد دوست هستم و اتفاقاً استقلالی‌های زیادی هم در سوئد حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس