کد خبر 977305
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
مارسلینو

مارسلیو جونیور لوپز آروندا وینگر 30 ساله ای است که تاکنون برای 13 تیم مختلف بازی کرده و حالا می‌خواهد چالش جدیدی را در فوتبال ایران تجربه کند.

به گزارش مشرق، روز گذشته تراکتور از جذب یک بازیکن برزیلی رونمایی کرد. مارسلینو جونیور لوپز آروندا که در فوتبال برزیلی به «مازولا» معروف است، قراردادی دو ساله با تبریزی ها امضا کرد تا به خرید جدید این تیم سرخپوش تبدیل شود. اما این فوتبالیست ناشناخته چه رزومه ای دارد و با چه پیشینه ای، نگاه تراکتوری ها را به خود جذب کرده است؟

وینگر راست و تکنیکی؛ مناسب تیم دنیزلی

پست تخصصی مارسلینو جونیور یا همان مازولا، وینگر راست است و 178 سانتی متر قد دارد. او از تکنیک قابل توجهی بهره می‌برد و توانایی برتری در دوئل های یک در مقابل یک را دارد. باتوجه به علاقه دنیزلی به وینگرهای تکنیکی، مازولا می تواند مهره قابل اتکایی برای تیم تراکتور باشد. حربه اصلی این بازیکن حرکات عرضی پشت محوطه جریمه و شوت های فنی است که به ویژگی این بازیکن در فوتبال برزیل تبدیل شده بود.

مهره همیشه قرضی در سائوپائولو

مازولا در 19 سالگی به سائوپائولو پیوست و مورد توجه بسیاری از کارشناسان نیز قرار گرفت اما چند ماه پس از امضای قرارداد به تیم «تولِدو» قرض داده شد. در سال 2010 به تیم «پائولیستا» رفت و سپس تیم «گوارانی» را برای ادامه فوتبالش انجام کرد. سپس در سال 2011 باشگاهش تصمیم گرفت تا مازولا را به تیم اوراواردز قرض بدهد. فصل بعد نیز او به یک تیم آسیایی قرض داده شد و فوتبال خود را در تیم گرینتون چین ادامه داد. نکته جالب این که مارسلینو جونیور در سال های بعدی نیز برای دو فصل قرضی بازی کرد.

سابقه گلزنی به کاشیما و کورینتیانس

خرید جدید تراکتور البته بیشتر به عنوان گلساز در تیم های خود ایفای نقش می کرد اما در گلزنی هم عملکرد خوبی داشت. از جمله معروف ترین تیم هایی که او توانست دروازه اش را باز کند، کورینتیانس، سائوپائولو، کاشیما آنتلرز، ناگویا گرامپوس، شاندونگ لوننگ، براگا B و فلامینگوی برزیل است. او اکثر گل ها را با پای چپ به ثمر رساند.

بیشتر بخوانید:

مازولا به تراکتور سازی پیوست

تراکتور، چهاردهمین تیم مازولا

تراکتورسازی تبریز چهاردهمین تیم مازولا خواهد بود. این بازیکن 30 ساله برزیلی مثل بیشتر هموطنانش سابقه بازی در تیم های مختلف را دارد و حالا پس از حضور در لیگ های برزیل، چین، ژاپن، کره و پرتغال به ایران می آید تا در لیگ خلیج فارس نیز نقش آفرینی کند.

بهترین دوران فوتبال در لیگ یک چین

مارسلینو لوپز یک فصل در لیگ یک چین برای تیم هنگ فنگ بازی کرد و بهترین دوران فوتبالی خود را رقم زد. او در طول یک فصل 28 بازی انجام داد و 14 گل زد. همچنین موفق شد 4 پاس گل بدهد و البته 7 کارت زرد نیز گرفت. در پایان فصل تیم هنگ فنگ جواز صعود به سوپرلیگ را کسب کرد.

ستاره 750 هزار دلاری

ارزش مازولا در ترانسفر مارکت 750 هزار دلار است. او در دوران اوج فوتبال خود به 800 هزار دلار نیز رسید اما طبیعتا قدرت چانه زنی مدیران باشگاه تراکتور می تواند قیمت او را کاهش دهد. به هر حال به نظر می رسد با آپشن های مختلف در صورت درخشش این بازیکن، او بتواند همین 750 هزار دلاری که معادل چیزی حدود 10 میلیارد تومان است را از تراکتوری ها بگیرد.

در انتظار تست پزشکی مازولا

خرید جدید تراکتور سابقه 5 مصدومیت در دوران مختلف فوتبال خود را دارد اما در یک سال اخیر هیچ سابقه آسیب دیدگی در رزومه او دیده نمی شود. به هر حال مهره جدید تی تی ها باید در ایفمارک تست پزشکی را پشت سر بگذارد تا مشخص شود در چه وضعیتی است.

اولین جام با تراکتور؟!

مارسلینو جونیور لوپز تاکنون در تیم های مختلفی که حضور داشته هرگز نتوانسته به عنوان قهرمانی برسد. در شرایطی که خودش هم انتظار داشت با بازی برای اوراواردز جام قهرمانی ژاپن را کسب کند یا در چونبوک موتورز به این افتخار برسد اما چنین چیزی برایش رخ نداد تا برای کسب اولین جام قهرمانی دوران فوتبالش به تبریز بیاید؛ جایی که امیدوار است به همراه هواداران پرشور آذربایجانی، قهرمان لیگ برتر شود.

آخرین حضور فیکس در ژوئن 2018

مازولا اگرچه عملکرد خوبی در فوتبال آسیا داشته و در برزیل نیز استعداد خوبی شناخته می شد، اما در آخرین سال های فوتبال خود نتوانست عملکرد خیلی خوبی را ارائه کند. در فصل 2017-2018 او به تیم CRB پیوست و 26 بازی هم انجام داد اما آخرین بازی اش مربوط به ماه جون 2018 می شود. جایی که در سری B برزیل موفق شد یک پاس گل در بازی با پونته پرتا بدهد. پس از آن 5 بازی را به عنوان بازیکن ذخیره انجام داد و در آخرین بازی فصل نیمکت یا سکونشین بود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    10 2
    750 هزار دلار آدم بده واسه یه بازیکن دست چندمه 30 ساله.زدن چشم بازارو کور کردن
  • مجتبی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 3
    معلوم نیست این پول ها از کجا اورده؟ پزشک فوق تخصص هم باشی یا تاجر هم باشی همچین پولی نمیشه بدست اورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس