کد خبر 977230
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
دولت توان کنترل قیمت کالاهای اساسی را ندارد

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: دولت توان کنترل قیمت کالاهای اساسی را ندارد و البته اجناس نیز از مجراهای مختلف به کشور وارد می‌شوند.

به گزارش مشرق، مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چند نرخی بودن قیمت کالاهای اساسی اظهار داشت: این مسئله همیشه در کشور ما وجود داشته و نظارت کاملی هم بر روی آن نبوده است. اما امروز به دلیل کمبود اجناس بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نگاه نظارتی دولت  بر اقتصاد و قیمت کالاهای اساسی ضعیف است، گفت: دولت توان کنترل قیمت کالاهای اساسی را ندارد و البته اجناس نیز از مجراهای مختلف به کشور وارد می‌شود و چند نرخی بودن ارز نیز به این مسئله دامن می‌زند. به همین دلیل قیمت‌ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: 

رضایی با بیان اینکه یکی از وظایف مجلس نظارت است، گفت: ما از راههای مختلف این موضوع را به دولتی‌ها یادآوری می‌کنیم زیرا جز استیضاح، تذکر، اعتراض و فریاد زدن که کار دیگری از دست‌مان برنمی‌آید. گوش شنوایی نیست و ما هم ابزاری جز این چیزهایی که گفتم نداریم.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها از مجلس دهم انتقاد می‌کنند که این مجلس کارآمد و قوی نیست، گفت: این حرف درستی نیست  چرا که مجلس بخشی از حاکمیت است و همه قدرت در دست مجلس نیست. 

وی تأکید کرد: یعنی اگر برجام خوب پیش رفته بود و وضعیت اقتصادی اینگونه نمی‌شد آیا باز هم مجلس را متهم می‌کردید که این مجلس ضعیف است. این درست نیست که برخی‌ها چون به اهداف نمی‌رسند همه مشکلات را سر نمایندگان مجلس می‌کوبند.

رضایی خاطرنشان کرد: من به شما می‌گویم که شفافیت این مجلس از همه بیشتر بوده است و مصداق بارز آن نیز بررسی مجلس در خصوص لایحه بودجه است.چرا که نمایندگان مجلس در این خصوص با تمام توان روشنگری کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • AT ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    بجای کوپون این بازی ها رو دارید در میارید. فردا با این وضع قحطی نیاد خوبه!
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    دولت توان کنترل عهیچ کاری ندارد همه چیز بحال خود رها شده فقط یه عده با دلار 4500 تومانی حال می کنند و اجناس چنذد برابر به ملت میدن دولت هم که یارانه را مانند مرد عدالت تقسیم نمی کند تا به همه یکسان برسد چون در رانت و همه چیز شریک است و همینا دلار ارزان میگیرند و گران به ملتمیدهند بیایید و یارانه را نقدی کنید که نه رانتی باشه و دزدی و کلکی اگه نمی تونید کنترل کنید
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    دولت وقتی توان کنترل اقلام اساسی را ندارد چرا دولت شده.؟؟؟!!!
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    یکی از توانایی های دولت به جز بدبخت کردن ملت و رقصوندن طرفدارهاش را با رسم شکل نام ببرید؟
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    کالاهای اساسی در اولویت نیست . مقاومت در اولویت است
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    دولت کنونی ازبینظمی اقتصادی درایران بینهایت خوشحاله. چون بیشترین سودو اصلاح طلبان وحامیان روحانی ازین وضع میبرن
  • حسین IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    0 0
    اگر دولت توان ندارد غلط کرد توی انتخابات شرکت کرد اگر دولت توان ندارد چرا استعفا نمی دهد خود دولتی های بی شرف در گرانی ها نقش دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس