کد خبر 976988
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
تشویق ملکه برای زیست مجردی دختران مسلمان

شبکه بی بی سی چندی پیش پرونده ویژه خبری برای منصرف کردن جوانان مسلمان و فارسی زبان از ازدواج منتشر کرده، این در حالی است که سیاست های تشویق به ازدواج و فرزند آوری در این کشور جریان دارد.

به گزارش مشرق، «آیا زنان مجرد شاد ترند؟» این عنوان خبری بود که چند روز پیش بخش فارسی زبان شبکه بی بی سی آن را منتشر و برای بیشتر دیده شدن خبر، به تبلیغ آن در صفحه اینستاگرام خود نیز پرداخت.

خبری که شاید در ابتدا یک مطلب پژوهشی و تحقیقی به نظر آید اما کمی دقت به مضمون آن نشان می دهد که این مطلب تنها یک پژوهش نیست و شروعی برای یک هدف بلند مدت است.

بیشتر بخوانید:

هدفی به نام «کاهش ازدواج و جمعیت کشورهای فارسی زبان و مسلمان» که پشت ظاهر عادی و معمولی اخبار بی بی سی پنهان است اما نشان از تلاش برای به راه انداختن یک جریان فکری می دهد.

جریانی که سناریو اولیه آن در قالب یک خبر پژوهشی آن هم در بخش فارسی زبان شبکه بی بی سی منتشر می شود و نگارش مطلب به حدی زیرکانه است که مخاطب تصور وجود جریانی فکری برای تغییر شیوه زندگی وی را حس نمی کند.

این سناریو چند روز پیش با انتشار خبری با مضمون اینکه «آیا زنان مجرد شادترند؟» شروع شد. در ادامه این مطلب نیز بی بی سی به برخی مزایای تجرد! پرداخته و نوشته است:

«مجردها روابط اجتماعی بهتر و محکم‌تری دارند، از تحصیلات بهتر برخوردارند و از شغل خود بیشتر از افراد متاهل لذت می‌برند، غذاهای سالم‌تر می‌خورند و در سن پیری تنهایی را کمتر احساس می‌کنند.

تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مجردها ۲۵ درصد جمعیت عصر پساصنعتی را تشکیل می‌دهند. فرصت‌های شغلی، آزادی‌های مالی، شهرنشینی، آزادی زنان، سکولاریزم جهانی و نظام‌های رفاهی سبب شده‌اند که نیازهای اقتصادی، اجتماعی افراد به ازدواج و تشکیل یک خانواده‌ای سنتی کاهش یابد.»

در ادامه این مطلب نیز تجربه چندین بانوی آسیایی و مسلمان از کشورهای افغانستان و پاکستان درباره مزایای مجردی مطرح شده و به این شکل طرح آراستن چهره تجرد در مقابل ازدواج کلید می خورد. به نحوی که بازگو کردن احساس دختری افغانستانی از مزایای طلاق و گرفتن جشن طلاق نیز بخشی از خبر بی بی سی را تشکیل می دهد.

در بخش دیگری از این مطلب نیز با تشویق زنان و دختران به حمایت از افزایش تجرد، به توهین به شخصیت وجودی زن و انکار غریزه انسانی «تولید نسل» پرداخته شده است.

به طوری که در ادامه این خبر آمده است: «ما همه باید با هم به حمایت از دخترانی برخیزیم که خود را فراتر از وسیله تولید نسل و ارضای خاطر دیگران می‌بینند و به آنان اطمینان بدهیم که به نیرو و همت‌شان باور کرده و به دیده قدر نگریسته می‌شوند.»

اما نکته قابل توجه آن است که حمایت شبکه بی بی سی از تجرد و تلاش برای منصرف کردن جوانان از ازدواج تنها به بخش فارسی زبان این شبکه محدود میشود. بخشی که مخاطبان اصلی آن کشورهای مسلمان نشینی ازجمله افغانستان، تاجیکستان و ایران هستند.

تلاش رسانه رسمی بازتاب دهنده خط فکری رسانه رسمی انگلیس برای کاهش آمار ازدواج، کاهش فرزند آوری و در نهایت کاهش جمعیت در کشورهای آسیایی به ویژه ایران در حالی انجام می شود که دولت انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی با ارائه تسهیلات مختلف در حال تشویق کردن جوانان به ازدواج و تولد فرزند بیش تر هستند.

تشویق‌های دولت انگلیس برای افزایش فرزند آوری شهروندان

از سال ۱۹۹۰ و به دنبال کاهش نرخ ازدواج ها و از سوی دیگر افزایش میزان طلاق ها، طرح های تشویق به ازدواج در اروپا اجرا شد. بر اساس این طرح ارائه تسهیلات مالی، کاهش پرداخت مالیات شهروندی، اختصاص بودجههای خاص به زوج های جوان به منظور ترغیب جوانان به ازدواج انجام می شود. علت اصلی اعطای این امتیازها نیز افزایش ارزشهای خانوادگی و کاهش شمار فرزندان تک والدینی مطرح شده است.

به علاوه کاهش نرخ ازدواج در انگلیس طی سال های اخیر موجب نگرانی مسئولین این کشور شد و ۳ سال پیش دیوید کامرون نخست وزیر این کشور اعلام کرد: خانواده پایه و اساس جامعه را تشکیل می دهد و به منظور ترغیب افراد جامعه به تشکیل خانواده، زوج های جوان مشمول تخفیف مالیاتی خواهند شد.

از سوی دیگر فرزندآوری به عنوان یکی از مسائل مهم در سیاست گذاری های دولت بریتانیا به شمار می رود و دولت برای تشویق زوج ها به تولد فرزند بیشتر امتیازات و تسهیلات مالی، شغلی و رفاهی گوناگون به آنها ارائه می دهد.

به طوری که بر اساس طرح های تشویق به فرزندآوری، مادران شاغل میتوانند برای تولد فرزند خود حدود ۵۲ هفته مرخصی زایمان دریافت کنند و در ایام این مرخصی نیز از تمامی مزایای شغلی و ارتقا جایگاه بهره مند خواهند شد.

از سوی دیگر دولت انگلیس برای تولد هر فرزند، علاوه بر اعطا انواع کمک هزینه به والدین، خدمات مختلفی ازجمله امکانات رفاهی در ایام تحصیل کودک و تامین هزینه های رشد طفل را برای والدین فراهم می کند.

با وجود مصوب بودن شرایط قانونی برای تشویق شهروندان به ازدواج و به ویژه فرزندآوری در انگلیس، شاهد تلاش بریتانیا برای کاهش نرخ ازدواج جوانان در کشورهای دیگر از جمله کشورهای مسلمان و ایران هستیم. تلاشی که از طریق رسانه رسمی این کشور و به صورت غیر مستتقیم در حال انجام است و با مطرح کردم معایب ازدواج، تجرد را به افراد القا می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 28
  • عبدالصمد مرفاویی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    وقتی وضع اقتصادی به قدری بد است که پسران محرد تن به خواستگاری و ازدواج نمیدهند نباید از دختران مجرد توقع داشته باشیم که حسرت ازدواج را در دل بپرورانند و افسردگی بگیرند ...از دختران توقع دنبال شوهر پیدا کردن هم نیست....
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      93 26
      نه اینکه تو انگلیس همه شکمشون سیره که سیاستهای فرزندآوری درجریانه، مستحضر که هستید
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      84 27
      ببخشید آدم که خلق نشده فقط لذت ببره، اگه فقط به فکر برطرف کردن هوسش بود نسل بشر تا حالا چند بار منقرض میشد ضمنا وضعیت اقتصادی امروز ایران از خیلی از دوره ها بدتر نیست چیزی که الان عوض شده بیشتر از وضعیت اقتصادی، توقعات مصرف گرایانه و میل به ریخت و پاشه
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      14 10
      نه خیر ادموند اختر
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      51 9
      بسیاری از مشاغلی که خانمها عهده دار شده اند رو آقایان هم ... مرد بی شغل ازدواج نمی تواند بکند و ...
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      93 31
      به مردها شغل بدید تا دخترها تنها و پیر نشوند. دخترها همه مشاغل را از آقایان گرفته اند درحالی که مرد نان آور خانه است
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      15 46
      مهریه که تنها حق زن بود رو برداشتید.انتظار دارید زنها با کدوم پشتوانه با این مردهای غیر قابل اعتماد ازدواج کنند؟ مردم دخترشونو از سر راه نیاوردند
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      9 12
      یه فمینیست در بی بی سی فارسی یه روز دلش خواسته در مورد تجرد زنان گزارش بنویسه و تو اینستا هشتگ بزنه یه ارزشی این ور توطئه ای کشف کرده و بر خود واجب دیده چند مطلب مسخره در این مورد بنویس
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      16 5
      وقتی به لیست مورد حمایت بی بی سی رای میدهید وضع اقتصادی اینقدر اسفناک می شود که شرایط ازدواج و زندگی پاک و شاد از بسیاری گرفته می شود
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      9 4
      جامعه ما از اسلام فاصله گرفته چه از لحاظ شغلی که در حال حرکت با سمن جذب زنان و بیکاری آقایون هست چه از لحاظ مهریه که کاملا با اصل بخشش مهریه که باید در حد توان فعلی مرد باشه در تناقض هست چه از لحاظ سادگی مراسم که ماشالله هر عروسی ای در حد مراسم شاهزاده هاست. چه از لحاظ تربیت پسر و دختر که آنقدر لوس و خودباخته بزرگ شدن
    • به۱۵:۳۵ IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      13 10
      شعرنگو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خوبه که خانم ها هم بیکارهستند.
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      6 5
      پس چرا آمار طلاق و تجرد و فرزندان اندک در شمال شهر بیش از پابین شهر است؟
    • مجید SE ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      4 8
      جناب عبدالصمد معلوم میشه شما خدا رو رازق نمیدونی. باور نداری که روزی رو خدا میده و نه یک عدد به اسم حقوق. دوما پدر بزرگ ، مادر بزرگ های ما که 4-5 تا بچه داشتن که شرایط زندگیشون خیلی سخت تر و بدتر بود پس چطور اینقدر بچه داشتن؟
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      3 13
      ۱۸۴۳ به جهنم که خانمها بیکارند !مگر اونها میرن خواستگاری ومسوولیت خانواده رو برعهده دارند!چه وقیحانه ومتعفن.
    • مرد IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      2 0
      شما به عنوان یک فوتبالیست بخشی از درآمدهای فوتبالیست ها رو اختصاص بدید برای تشویق جوانها به ازدواج انجمن خیریه دختر و پسرهای جوان و....
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    35 17
    اگه ساده بگیرید و موازین اسلام رعایت بشه، نمی گویم همه، اما بخش قابل توجهی از جوانان ازدواج می کنند و اگر مالیات از سرمایه داران افسار گسیخته گرفته شود اشتغال هم ایجاد می شود. نگاه غربی یعنی بی بند وباری و متلاشی کردن خانواده. چقدر پیتزا بخورند و هی مسافرت، با این چیزها آدم شاد نمی شود بطور کامل. انسان صفاتی دارد که قابل تغییر نیست. نیازهایی دارد که فقط جسمی نیست، روانی هم هست که خدا در انسان قرار داده. با خدا باشیم.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    41 8
    البته ازدواج خوب و در وقت مناسب از بهترین مزیتها و موهبتها هست. ولی گاهی میشه که فرد به هر دلیلی امکان ازدواج پیدا نمی کنه؛ باید برای این سری افراد فکری کرد آموزش داد وروابط اجتماعی رو درشون تقویت کرد و کمک کرد که از زندگیشون لذت ببرن و غصه خور نباشن. این مسلما فرق می کنه با برنامه های کثیف و موذیانه ملکه انگلیس که نوه هاش فرت و فرت دارن زاد و ولد و تکثیر می کنن بعد به مسلمونا میگن فرزند کمتر زندگی بهتر. البته زندگیشون شاهانه هست ولی اشتیاق به خانواده رو دارن برای جامعه خودشون هم گسترش میدن
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    24 36
    يا عكس نذار يا اگه عكسي ميذاري ماتش نكن. اينقدر نديد بديد نيستيم
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      4 7
      یعنی چشمت اینقدر هرز شده؟
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      2 4
      همین که اشاره کردی یعنی بدجور ندید بدیدی
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    اخه مجرد بودن زنان یه زمانی به مذاقشون خوش میاد که جوان اند و زیبا و درامد خوبی دارند با گذر سن اطرافشون خلوط میشه و با بازنشسنگی و پیر شدن هم بیکار میمونند و هم جلب نوجهی بهشون نمیشه و چون مجردند و فرزند و همسری ندارند که در دوران پیری مواظبشون باشه اونزمان مبینند چه اشنباه بزرگی کردند مجرد موندند زمانیکه در بیمارسنان همراهی ندارند یا در زمان اظطراری خانوده ای نیس که کمکشون کنه نیاز عاطفی به فرزند و خانوده هم در اونزمان کارساز نخواهد بود
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      انقدر سر دخترای مجرد رو با حرف نبرید شرایط بهشون سخت گذشته نشده ازدواج کنند از سر بی بندباری و مستی که نبوده محکوم می کنید! حالام دارید برای کوری و پیریشون خط و نشون می کشید امثال شماها قاتل های روح و جسم این دخترایید به خاطر خلق شرایط موجود و روز قیامت از شما خواهند پرسید به چه جرمی انها رو شکنجه روحی میدادید شاید به دلیل ترشیدگی، سن، چروک، فقر، افسردگی، بدبختی البته منظور شخص شما نیست بدخواهانی که خواهید دانست چه کسانی هستند.
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      4 4
      بدلیل حرص وطمع,بدلیل یاغی گری وخودخواهی,بدلیل پا کردن تو کفش مردان وبه دلیل ولنگاری وبیحیایی؛بازم بگم یا روت کم شد! خدا خدا میکنند؛خدا میشناختی وضع مملکت این نبود.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    19 14
    دوشیزه ملکه الیزابت چند سالتون .؟شوهر کردی؟تومگه فضولی؟...
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    10 10
    دوشیزه ملکه الیزابت ازدواج کردی ؟چند سالته؟تومگه فضولی....
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    21 9
    به هم کیشان خودت بگو مجرد بمونند .حسود.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    27 32
    به مردها شغل بدید تا دخترها تنها و پیر نشوند. دخترها همه مشاغل را از آقایان گرفته اند درحالی که مرد نان آور خانه است
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      8 7
      خیلی از زنها ترجیح میدن مجرد باشند تا با مردهای بیشعور که زن رو فقط در دو مورد خلاصه میکنن ازدواج کنند
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      8 3
      شیر مادرت حلالت. ریشه مشکل واقعی همین است. اگر مردها شغل به دست آورند مشکل حل می شوند.
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      4 1
      عزیزم نیست خواستگار با این اخلاق گندت کرور کرور ریخته؛تو روخدا تو یدونه تو دبه بمون!همینجوری بوی گندت خفمون کرد!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    64 71
    بنده به خاطر سیاست های جمهوری اسلامی در خلق بیکاری و دادن بیش از ۶۰ درصد مشاغل به زنان ودختران ، بالاجبار بیکار ماندم و توان ازدواج ندارم ، تمام افراد مجرد دور و برم که میبینم یه جورایی افسرده و ناراحت هستند ، اگر هم خودشون به تفریح و ورزشی سرگرم کردند فقط سرگرم کردن بوده ! برای اینکه فکر تنهایی مجردی از سرشون بیرون کنند ، اتفاقا متاهل ها خیلی شادتر هستند .
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      3 5
      کدوم60درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      2 0
      همون ۶۰درصد دوران روحانی !
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    10 14
    خیلیها دنیا را قبله آمال و هدف اصلی می دانند ! در حالی که دنیا آزمایشگاه است و ماها در آن آزمایش می شویم ، اون خیلی ها ممکنه خیلی هم شاد به نظر برسند اما شادی ...
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      3 3
      اسلام نگفته زندگی مادی رو با ایجاد بیکاری خراب کنید و نگفته به دنیا نرسید و لذت نبرید و ثروتمند نشید . حضرت علی ع خیلی کار آفرینی کرد و خیلی ابادانی ایجاد کرد . درک غلط بعضی از شما از اسلام عزیز خراب میکنه زندگی رو همونطور که بی دینی خراب می کنه
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      0 0
      حضرت علی آبادانی ایجاد میکرد اما خودش رو در رفاه غرق نمیکرد چون رفاه زدگی یعنی فساد بی پایان
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    21 11
    خیلی بی خود گفته مجردی در کهنسالی یعنی مرگ کلا مجردی مغز آدم رو منجمد میکنه و نسبت به متاهلین همیشه حسرت و کمبود داره بفرمائید دور وبرتون اگر مجرد پیری هست برید وضعش و ببینید میفهمید چی میگم
    • IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      6 0
      به کوری چشم حسود و بد اندیش مجردها خوشبخت هستند و خواهند بود، شماهام که چند تا بچه داری و می گردی تا مجرد قطعی پیدا کنی کمی حسرت خورش کنی و خودتو خالی کنی و پز بدی پیر که شدی و بردن گذاشتنت سرای سالمندان این حرفای زشت خودت رو به یاد میاری، چقدر بعضی مردم ذهنشون کثیفه که سرک می کشن به زندگی هم و تهمت و دروغ و تز میدن یک چیزی برای اخرتت بذار اولاد فتنه و آزمایشه!
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    12 11
    به مردها شغل بدید تا دخترها تنها و پیر نشوند. دخترها همه مشاغل را از آقایان گرفته اند درحالی که مرد نان آور خانه است
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      6 7
      گیرم که خانم ها مشاغل رو ازشماهاگرفتند امافرصت شغل ایجادکردن روکه دیگه ازتون نگرفتند اگه عرضه داری پاشوبروشغل ایجادکن گردن خانم ها ننداز. حالاخوبه که درصدی از خانم هابیکارن
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      3 3
      خانم محترم حق امثال تو است که یا بیشوهر بمانید و یا با مردان تنبل بیکار ازدواج کنید که از دسترنچ شما تغذیه کنند. خیلی وقاحت می خواهد که هم مشاغل را اشغال می کنید و هم هنوز از مردان توقع مهریه و نفقه را هم دارید!بعد با بیشرمی هر چه تمامتر می گوید اشغال کردیم که کردیم! تو برو برای خودت شغل درست کن! انگار نه انگار که وقتی نیاز جامعه به شغل تامین شود خود به خود شغل جدید ایجاد کردن بی معنی است.
    • به۰۶:۳۸ IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      2 1
      وقتی نتونستی کارگیربیاری ونمی تونی کاری ایجادکنی و وقتی غیرت نداریددختران بیچاره بایدامثال شمامردان تنبل وبیکاری رویدک بکشندوخرج شماهارودربیارن وخرج جهزیه شماهاروبدن تاصدای غرولندتون رونشوند همون حقتونه که بهتون دخترندن یااگرهم میدن حسابی ازخجالتتون درمیارن
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      2 2
      ازبی غیرتی وبی عرضگی شمامرداست که وقتی نمی تونیدخرج دخترانتون روبدیدمجبورمی شن برن سرکار تاسربارمردان بیکاروتنبلی مثل شمانباشند
  • DE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    15 4
    خیلی ببخشیدا ولی کسی که به حرف بی بی سی بنگاه سخن پراکنی و افترا افکنی دولت فخیمه که سیصد سال جهان را استثمار کرد گوش دهد احمق است و بس. خود انگلیس از داخل در حال فروپاشی است و فقط با جنگ و آشوب در دیگر کشورها زندگی می‌کند. به حرف روباه پیر نباید گوش داد که این عجوز عروس هزار داماد است.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    11 2
    ملکه کیه.؟؟؟!!!
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      2 3
      یک عجوزه پیره نمیمیره
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      1 3
      ملکه اسم خر منه
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    6 5
    خدا ازدواج رو مثل مسکن ,مایه آرامش میدونه,اون وقت این چجور پژوهش مزخرفانه ای هست؛آیا شادی لحظه ای وسرکردن تو برف,یامحروم کردن از فطرت,مساوی رضایت از زندگیه!زن ومرد به هم نیازمند آفریده شدن ,چطور بدون هم شادترند,من به عنوان یه مرد میگم ثروتمند باشی یا فقیر, کلا این حرف مزخرفه,درعین حال هر زنی هم مایه آرامش نیست!
  • محمد IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    20 16
    شما وزیر دفاع آلمان رو بببنید هفت بار زاییده یا نخست وزیر کانادا ده پانزده بچه داره.تمام سیاستمداراوسرمایه دارا وکلا مردم غرب رو ببینین تقریبا اکثر صاحب چند توله هستن حالا به ما می گن ازدواج نکنین ویا اگر ازدواج می کنین بچه نیارین.ما خیلی وقتا در طول تاریخ اوضاع خیلی وحشتناکترداشته ایم اما زاد وولد هم خوب بو ده..دختر خانوما اگه بذارین پسرا برن سر کار قطعا تمام شما شوهر خواهید کرد
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      13 1
      اونجا زنها انتخاب می کنند.برعکس ایران که برای زنها انتخاب می کنند.فرق این دو تا مشهوده
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      4 0
      محمدخان شماکه ازوزیر دفاع آلمان یانخست وزیر کاناداصحبت می کنی برو به قوانین کشورشون یه نگاه بنداز وببین که زن متاهل درآن جاصاحب چه امتیازاتی میشه وبا آوردن فرزند امتیازاتش درجامعه بالاترمیره نه مثل این جا
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      1 2
      اتفاقا اینجا هم زنها انتخاب میکنند ,منتها این بار ولنگاری وجذب مردان باشهوت رو انتخاب کردند!
  • ط IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    23 21
    وقتی نه شغلی هست و نه درآمدی چطور میشه ازدواج کرد؟؟چطور میشه جهیزیه خرید!@!سروران گرامی مملکت کاری کردن ک از گشنگی نمیریم...ازدواج کیلو چند بنده غلطی کردم ازدواج کردم ولی تو پوشک بچه موندم هرچی صبح تا شب درمیارم میدم پوشک..کاشکی مجرد بودم
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      1 6
      اگه واقعا پدر یا مادر بودی آرزوی نبودن بچه ات رو نمیکردی، دروغگو
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      2 7
      خب پوشک نگیر قدیمی ها مگه با پوشک سر میکردن یه تیکه پارچه بود و هر بار هم میشستنش
    • GB ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      2 5
      از كهنه استفاده كن هم بهداشتي تره هم به محيط زيست اسيب نميزنه اكه واقعا بررگترين مشكلت پوشك بچس خيلي خوشبختي
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      1 6
      مثل مادرت من بچه هایت را کهنه بکن. مشکل حل می شود
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 4
    اگه توکل بخدا باشه همه مشکلات مادی ....قابل حل جوانها ازدواج کنید
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 3
    اگه ازدواج بده چرا خانواده سلطنتى ملكه اين همه پر جمعيته ؟!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    5 2
    ملکه هم که تشویق نکنه تقدیرا بدبختی های فوج فوج مثل، بیماری، گرانی، فساد، اختلاس، بالا رفتن شاخص های نکبت و فلاکت، گذر عمر و پیری، مشکلات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی، اعتیاد و خیانت این کار رو کرده و میکنه نیازی به زحمت ملکه نیست دوستانش قبلا مردم رو بیچاره کردن!
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 2
    نمیدونم تو انگلیس زندگی چقدر نکبت هست و اینا ولی میدونم ثبات اقتصادی و تورم اصل مهمی برای یک برنامه ریزی طولانی مدت است، البته برای کسانی که میخوان پاک زندگی کنن؛ دیگه نپرس پاک یعنی چی!
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    3 2
    کسی با دو تا مقاله و گزارش و فیلم سبک زندگیشو تعیین نمی کنه.زنها عقل دارند و شوهری باشعور و شخصیت میخوان نه پسربچه لوس یا مرد خائن و علاف
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    12 2
    تصورتون از زن یک موجود برای تولیدمثله.اینکه انسانه و حقوقی داره و باید براش رفاه و امنیت فراهم کنید تا بعد بچه دار بشه اصلا براتون مفهوم نیست
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    7 0
    تو کشور ما هم با حجابا مجرد میمون،اونا که جینگیل پینگیل میکنن راحت ازدواج میکنن،اخلاق و ایمان نجابت هم که ......دم ودیقه کارشناسی دیر ازدواج کردن را میندازن،بابا طرف بدون شغل ثابت در امد مناسب که نمیتونه بره خواستگاری،مسأله پیچیده ای نیست این،بیکاری بزرگترین عامله
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      1 0
      احسنت برشما
  • محمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    1 3
    این عفریته پابپای ابلیس میتازدایکاش میشد سکرات مرگ چنین عفریته هایی را به تصویر کشیدِ
  • حسین ن IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    0 4
    هدف کفتار پیر خرفت نسل کشی مسلمانان است در صورتی ک در جوامع غربی خصوصا یهودیان خانواده ها بشدت پر بچه هستند برای اینکه پس از چند سال ازدیاد نسل این کافران ملحد بر مسلمانان بچربدوبرما غلبه کنند
  • ملکه US ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    6 3
    خب طبیعیه که از زن مسلمان بخوان ازدواج نکنه. اونا دنبال منافع خودشون هستند. نکنه انتظار دارید دنبال منافع شما باشند؟ شما در ایران غیر مسلمان ها رو به خاک سیاه مینشونید. انگلیسیها خیلی خیلی خیلی از شما ایرانی های وحشی متمدن تر هستند.
  • عباس IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    8 0
    با سلام من 38 سالمه ومجرد هستم به نظر بنده ازدواج خیلی هم خوبه منتها باید توانایی مالی هم باشه با این وضعیت اقتصادی. خیلی سخته یه خونواده رو بشه اداره کرد. امیدوارم اوضاع درست بشه ولی کلا به نظر من متاهل ها شادیهاشون با دوامتر هست
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    4 3
    این عجوزه پیر مادرفولاد زره این قاتل میلیونها ایرانی در زمان قحطی جنگ قاتل ملیونها سیاه موست سرخ پوست و انسانهای آزادی خواه در جهان هنوز زتده است وبه درک نرسیده انشاالله کی می ترکدو گوربه گور می شود تا جشن بزرگی بگیربم ودست پای کوبی کنیم مرگ بر پیرزن قاتل ملکه انگلیس مرگ بر ملکه قاتل انگلیس مرگ بر ملکه قاتل انگلیس
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    3 2
    عجب ملکه حسودی!
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    10 0
    چرادرایران. کمک هزینه ازدواج.. ودیگر امکانات. برای تشویق جوانان به ازدواج داده نمی شود.. واین یک معضل بزرگ است. که جوانان را از پزیرفتن مسعولیت.. وتشکیل خانواده دور میکند
  • سعید FR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    6 2
    اتفاقا خیلی خوبه که مخاطبان بی بی سی تو ایران تکثیر نسل نکنن و مجرد بمونن چون تاریخ نشون داده همین ساده لوحا زمینه ساز جنایات انگلیس خبیث در تاریخ معاصر بوده اند...
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    2 3
    مشرق تقریبا نزدیک ده کامنت از زبان یک نفر اونهم با یک ادبیات که به زنها کار ندید و به مردها کار بدین رو پی در پی منتشر کردی واقعا خودت خسته نشدی؟ یا شک نکردی همشون مال یه نفره؟
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 8
    ۱۸۴۳ به جهنم که خانمها بیکارند !مگر اونها میرن خواستگاری ومسوولیت خانواده رو به عهده دارند؛چه وقیحانه!
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    2 0
    بهانه برای ازدواج نکردن بسیار میشود برشمرد ، مانند بیکاری . واما کلید حل مشکلات در حال حاضر که اکثریت را شامل میشود و آن اینکه از توقعات بی جا و یا دور از انتظار که بدلائل مختلف فعلا میسر نیست دوری گزید ، اگر توکل بخدا باشد و زندگی مشترک با صداقت و رفاقت شروع وادامه یابد مطمئن باشید با همدلی بعد از یکی دو دهه با مرور کردن در میابی که اتفاقا زندگی با همسر چه حاصلات خوب داشته که در مجردی کمتر پیش میاد ، جدا از فرزند نیک که حلاوت زندگی از ابتدای حضورش تا زمانی که با شما زندگی میکند و حتی بعد از ازدواجش و فرزند او بمثال مغز بادام که در مثل آمده بهره میبری که در واقع ماحصل زندگی را . و در کنار آن عایدات مالی که بستگی به توان فرد دارد ، فردی که منتظر معجزه و یا پیشکشی برای ایجاد شغل برای خود نمیماند . بلکه از جائی که حتی آن شغل را با توجه به تحصیلات در خور نمیبیند ، شروع مینماید و در ادامه راه با آشنایی و گشایش مسیرها و جدیت فردی ، اتفاقات شایسته و در خوری نصیب خواهد برد . گذشته ها که آدمها با یک اتاق اجاره ای و یا خانه پدری در منازل چند اتاقه و با تحمل سختیهائی که اکنون فقط نامی از آنها باقی مانده زندگی مشترک را آغاز نمودند و بعد از چند دهه ما فرزندان آنان کاسه چه کنم دست گرفته و برای عدم قبول مسئولیت . مشکلات را ، از جمله بیکاری و مسکن و مهریه و مخارج عروسی را بهانه میکنیم ، اگر مروری به زندگی دور و بری بمان بیاندازیم و از بستگان و آشنایان سوال شود ، اکثریت به مشکلاتی که در طول زندگی شان با آن مواجه بوده اند اشاره خواهند داشت و خواهند گفت بمرور زمان زندگی کنونی شکل گرفته البته با سعی و تلاش ، در این زمان که اوضاع اقتصادی بهانه شده ، بهتر است قدری از انتظارات کاسته بشه تا دغدغه زوجین اول کار بابت هزینه وصلت کنار بره ، اما در کنار آن مطلب مهمی که باید به آن توجه داشت شناخت خوب طرفین از خانواده و یکدیگر است که در ادامه زندگی بارها به مفهوم آن خواهید رسید . در آخر با یادآوری اینکه در زندگی مشترک هر کاری که میخواهید انجام دهید خدا را در نظر داشته باشید که خیر وبرکت بسیار در پی دارد واساس کار وزندگی هست . دعا میکنیم تا خداوند جوانان و فرزندان ما را در زندگی خود موفق و پیروز گرداند و مشکلات بر سر راه آنان مرتفع گردد و بسعادت برسند و عاقبت بخیر باشند .انشاالله
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    2 1
    هفت سال در حین تحصیل کار کردم و ازدواج کردم الان که تحصیلم تمام شده بالاجبار صاحب کارم گفته نیروی بدون سربازی یا معافیت نمی خواهیم من مانده ام با مدرک فوق لیسانس و خانواده که باید تمام درآمد هایم را بگذارم دو سال بروم الکی پا به زمین و هوا بزنم بعد بیایم و بیکار بگردم خوب همین موضوعات را در آینده فرزندان ببینید و بفهمید چرا تن به تعهد نمی دهند برای اینکه تعهدات برای پسران بیش از زیاد شده و ازادی های کثیف ارزان و راحت تر شده
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    در ايران مسائل اقتصادى و بحران و بى ثباتى كشور مانع فرزند آورى است نه ملكه مشكلات ازدواج و مسكن
  • علیرضا IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    5 0
    انگلیس خبیث!
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    2 0
    BBc برهم زدن دنیا
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    جمله روی کیک # و به زیبایی ازدواج نیاز به جشن دارد# حاکی از تضاد روانی این خانم دارد بالاخره ازدواج بده یا خوبه؟!! با دست پس می زنی با پا پیش می کشی.
  • سعید IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    6 0
    ازدواج هم شده مانند ارزوی خانه دار شدن این همه بی عدالتی در پرداخت حقوق و فاصله طبقاتی و اقتصاد ناسالم بر گرفته از غرب باعث ای گرفتاری شده
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 1
    ازدواج حتی طبق مستندات علمی سوای بحث انزوا و تنهایی افراد مجرد بیشتر از افراد متاهل به انواع بیماری ها مبتلا می شوند. حالا ازدواج برای فرزندان ملکه خوبه اما برای مردم ایران نه؟!!!! مردم ایران باید ازدواج نکنن و نسلشون کم بشه تا امثال این ملکه به راحتی ایران رو تصاحب کنن.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    2 1
    تو ایران من بعد ازدواج یک پدیده لاکچری به حساب میاد و نه تنها خانوما بلکه آقایون هم باید یاد بگیرن چه طور بدون ازدواج به لحاظ روحی و عاطفی خودشون رو در سطح بالا نگه دارند قرار نیست به هر قیمتی ازدواج کنیم و باعث بدبختی نسل بعد از خودمون باشیم و یک عمر مورد لعن نفرین فرزندانمان قرار بگیریم امروز آنچه در ایران حاکم هست نوعی برده داری در هزاره سوم هست بیشتر از نصف جمعیت کشور فقط برای ناهار و شامشون دارن از صب تا بوق سگ جون میکنند در چنیم مملکتی فرزند اوری خیانت در حق آن فرزند هست
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    الان اگه وهابیهای سعوذی و وحشی های تونسی و ایغورهای داعشی ازدولج نکنن برای ما خیلی بده؟؟؟
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    3 0
    با سلام هرکسی که طعم تلخ بیکاری و بی پولی رو کشیده باشه حاضر نمیشه زن یا بچه ای رو به سختی بندازه
  • حامد IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    6 0
    این شیخ حسن ما رو بیچاره کرده دولت فریب می شه این ملت افسرده فقیر دیگه ازدواج تعصیله
  • ن د US ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    4 0
    چراکامنتمو نزاشتی ؟
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    2 0
    انگلیس خبیث و شیطان صفت است. خدا لعنت کند انگلیس را و لعنت بر ملکه انگلیس. سفارش اسلام هم ازدواج است. ولی با این وضعیت اقتصادی که به وجود آورده اند چگونه جوانان می توانند ازدواج کنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس