بی‌بی‌سی نمایه

بی بی سی فارسی در آخرین نمونه از سیاست های خانواده ستیزانه خود در مطلبی با عنوان « آیا زنان مجرد شادتر از زنان متاهل هستند؟» سعی کرده است تا تجرد زنان را عاملی برای خوشبختی بیان کند!

به گزارش مشرق، مدت هاست که رسانه های فارسی زبان خارج از کشوردر تلاشند تا بنیان های خانواده را تضعیف سازند و جامعه ای به دور از ارزش های انسانی و دینی تشکیل شود. ترویج سگ بازی به جای فرزند آوری، رواج همجنس بازی، حمایت از ازدواج سفید و ... از جمله سیاست هایی است که پایه های فرهنگی جامعه را هدف قرار داده است.

بی بی سی فارسی در آخرین نمونه از سیاست های خانواده ستیزانه خود در مطلبی با عنوان « آیا زنان مجرد شادتر از زنان متاهل هستند؟» سعی کرده است تا تجرد زنان را عاملی برای خوشبختی بیان کند!

اما با مطالعه این مطلب در می‌یابیم که بی بی سی، هیچ منبعی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده و مطلب فوق تنها بر پایه مصاحبه با چند زن مجرد بیان شده است.

به عنوان نمونه در بخشی از این مطلب آمده است: «مجردها روابط اجتماعی بهتر و محکم‌تری دارند، از تحصیلات بهتر برخوردارند و از شغل خود بیشتر از افراد متاهل لذت می‌برند، غذاهای سالم‌تر می‌خورند و در سن پیری تنهایی را کمتر احساس می‌کنند.»

نکته جالب توجه آنجاست که هیچ آماری مبنی بر نسبت زنان مجرد خوشحال به زنان متاهل در خبر درج نشده و ادعای فوق نیز کاملا بی پایه و اساس می باشد تا بدین ترتیب مشخص شود که مطلب فوق بدون هیچ سند قابل توجهی و تنها بر اساس علائق نویسنده خبر منتشر شده است.

جای سوال است که خبرنگار بی بی سی فارسی طبق کدام سند و مرجع مدعی شده است که مجرد ها غذاهای سالم تری نسبت به افراد متاهل مصرف می کنند و یا از شغل خود بیشتر لذت می برند؟!

جالب اینجاست که مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که داشتن یک همسر شاد و خشنود خطر ابتلاء به بیماری‌های روانی و قلبی-عروقی را کاسته و بر عمر شما می‌افزاید.

به گزارش یورونیوز، دلایل متعددی برای رابطه میان شادی شریک زندگی و افزایش طول عمر افراد مطرح شده است. "سلامت روان بهتر"، "بیماری‌های قلبی-عروقی کمتر"، "فعالیت فیزیکی بالاتر" و "رژیم غذایی مناسب‌تر" از دلایلی هستند که نتایج این تحقیق را توضیح می‌دهند.

در حالی بی بی سی فارسی تلاش کرده نسخه تجرد زنان در غرب را برای زنان ایرانی بپیچد که چندی پیش یورونیوز اعلام کرد که طبق آخرین پژوهش ها ۱۴% جوانان اروپایی در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

طبق نتیجه پژوهش «یوروفاوند» (Eurofound) جوانان سوئد بیش از جوانان دیگر کشورهای اروپایی در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند. استونی و مالت پس از سوئد در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

براساس تحقیق «یوروفاوند» جنسیت علاوه بر موقعیت اقتصادی یکی از عوامل موثر بر ابتلا به افسردگی است. زنان جوان اروپایی به طور خاص بیش از مردان جوان در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

به نظر می رسد تاکید بی بی سی فارسی بر تجرد از جمله تلاش هایی است که برای کمرنگ شدن ازدواج و گسترش روابط نامشروع صورت می گیرد تا پازل های تخریب جامعه و در نهایت نژاد ایرانی یک به یک تکمیل شود.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    8 5
    وقتی تورم و گرانی به مردم فشار بیاره و غیر قابل کنترل بشه عملاً مزدوج شدن و تشکیل خانواده میشه سخت ترین کار دنیا ؛ حالا شما ببین ناتوانی حکومت در ایجاد ثبات اقتصادی مهلک تره یا گفت و گو های داخلی بی بی سی؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      8 3
      زن ها را برگردانید به خانه ان وقت می بینی که چجوری بنیان ها محکم می شود چقدر این سایت سانسور می کند
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      17 2
      زنی می آید پیش پیامبر صلی الله هلیه و آله و ... حضرت از مردان حاضر می پرسد که چه کسی می خواهد با وی ازدواج کند ، مردی اعلام آمادگی می کند ، اما چیزی در بساط ندارد ، حضرت یاد دادن چند سوره قرآن مهریه اش قرار می دهد ، و آنها با دستان تهی سراغ زندگیشان می روند . دروغ می گوییم که می گوییم مسلمانیم و در عین حال بی اعتقادی به رزاقیت خدا در نوشته و عملمان ...
    • 2020 IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      13 1
      نکته اینجاست که وضعیت اقتصادی امروز ما حاصل تَکرار لیست های انگلیسی بی بی سی است.
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      7 2
      نتیجه این وضع اقتصادی و فرهنگی که به این وضع اسفبار ازدواج هم منجر شده مستقیم به رأی مردم به لیست مورد حمایت بی بی سی فتنه گران ، و غرب زدگان بر می گردد در ست رأی بدهیم تا درست زندگی کنیم
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      5 3
      ادواج برای زنها ناامنه .جدیدا هم که دارند مهریه رو بی اثر می کنند.یعنی زن باید خودش رو در سینی بذاره و تقدیم مرد کنه.هیچ حقی هم در هیچ مورد نداره
  • حسین PL ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    8 0
    سالهاس برنامه ریختن , بی بی سی و دیگر رسانه های غربی بخش رسانه ای شبیخون خانواده و جمعیت ایرانی را انجام میدن , تحریم بخش اقتصادی , نفوذیهاشون در دولتها بخش مدیریتی و.... ما هم که رسانه نداریم , به بچه های خلاق و انقلابی اجازه استفاده از تلوزیون و صحبت نمیدن و...
  • محمد فروهر IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 1
    به عنوان یک پژوهشگر مستقل ادعای این شبکه را رد میکنم. قطعا زنان مستقل آزادیهای بیشتری دارند و در عین حال این نوع آزادی و رفتارها و هیجانهای درون بافت این آزادی را شما نمیتوانید شادی تعریف کنید. البته هر زن یا مرد متاهلی هم الزاما شاد نیست که این موضوع به عوامل متعددی برمیگرده، اما در کل پژوهشها از روابط زناشویی با کیفیت در شادی، کیفیت زندگی و طول عمر حمایت میکنند. در نهایت اظهار نظر بی بی سی را یک اظهار نظر غیر کارشناسی، سلیقه ای و مبتنی بر اهداف سیاسی میدانم، اگر نه باید پژوهشهای موثق و معتبر ارائه کنند نه مصاحبه با چند نفر دختر جوان مجرد.
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    11 0
    لعنت خداوند بر انگلیس مکار. انشاالله به صد تکه شدن انگلیس شاد شویم.
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 1
    و در سن پیری تنهایی را کمتر احساس می‌کنند.»
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      6 2
      عجبا ! زنان متاهل معمولا مادرند و تا بدرقه از دنیا به آخرت دور برشان خلوت نمی شود ، مگر آنهایی که فرزندان ناخلفی داشته و یا خودشان در تربیتشان کوتاهی کرده باشند ...
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    2 5
    آمار داده.شما هم آمار بدین که بر اساس این آمار زنان متاهل شادتر هستن.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      3 2
      تفسیر نور (محسن قرائتی) وَ يَوْمَ يُعْرَضُ الَّذِينَ كَفَرُوا عَلَى النَّارِ أَذْهَبْتُمْ طَيِّباتِكُمْ فِي حَياتِكُمُ الدُّنْيا وَ اسْتَمْتَعْتُمْ بِها فَالْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذابَ الْهُونِ بِما كُنْتُمْ تَسْتَكْبِرُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَ بِما كُنْتُمْ تَفْسُقُونَ «20» سوره احقاف . و (ياد كن) روزى كه كافران بر آتش عرضه شوند. (به آنان گفته شود:) شما در زندگى دنيا، نعمت هاى دل پسندتان را تلف كرديد و از آنها كامياب شديد (و براى امروزتان چيزى ذخيره نكرديد،) پس امروز به خاطر استكبار ناحقى كه در زمين داشتيد و پيوسته مرتكب گناه مى شديد، به عذاب خوار كننده كيفر داده مى شويد.
  • 555 IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 3
    ایا فک میکنید بی بی سی وشبکه هایه مجازی بیمان خانواده را ازهم پاشیدن همیشه تقصیر را گردن اینو ان بیندازیم باعث اینا سیاستهایه غلط شما اقایان است
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    2 4
    اون چیزی که مانع ازدواج و دوام ازدواجها است تورم و بیکاری و اعتیاده نه بی بی سی!!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      3 2
      نه راست می گی؟ پس چرا در شهرهای فقیر ایران امار ازدواج بالا است؟
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      1 3
      مردهایی که به زن توجه نمی کنند و فکر می کنند ارباب زن اند هم باعث طلاق میشن
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 2
    خخخخ,دوستی مجردها ,دوستی از سر ناچاریه وعاشقانه نیست وکنار همجنس بودن از کی تا حالا آرامش بخش شده؛ضمنا وقتی به دیار باقی شتافتند چطوری تنها نمیشن؛دیگه فرزند وبستگانی هم که ندارند!؟
  • سید IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    7 2
    بهائیان نجس و نحس گردانندگان اصلی و فرعی بی بی سی فارسی هستند و این مزخرفات از تراوشات ذهنی بهائیانِ مستراح شویِ ملکه انگلیس است!
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 1
    وقتی کسی از شغلش راضی هست و مجرد هم هست،‌چطور غذای سالم‌تری هم می‌خورد؟ این از اون حرف‌هایی است که برای وارد شدن یک جامعه به لیبرال سرمایه‌داری مطرح می‌کنند تا مردم غذای خود را از کارخانه‌ها (فرآوری، رستوران‌ها) که به معنی مصرف بیشتر است، تهیه کنند. کسی که در تهران از ساعت ۸ تا ۴ شاغل است یعنی از ساعت ۶ یا ۷ صبح برای رفتن به سر کار آماده شده، ساعت ۱۷ و ۱۸ برگشته منزل، مجرد هم هست، چه حال و دماغی می‌ماند برای تهیه غذا. این زندگی سالمی است؟ نسخه‌ای که انگلیس برای هند پیچید جلوی چشم است. ساختار دروغگوی انگلیس
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    2 2
    قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: اکثر اهل النار العزاب پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: بیشترین اهل جهنم انسانهای بی همسر هستند. « من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 251 » . / شادی الکی که تهش ممکنه به جهنم ختم بشه خوبه ؟!
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    1 1
    دنیا دنیای آزمونه یا خوشی ؟ خوشی های دنیا ارزش ابزاری دارند یا هدفی ؟ خوشی که شقاوت و جهنم منتهی بشه رو به عنوان خوشی حقیقی و زیرکانه ! قالب می کنند
  • احسان معتمدی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    2 3
    من خودم صدها زن مجرد دیده ام که هیچکدام انها احساس خوشبختی نمی کنند با انکه خیلی از انها پول دار هستند اما ارزوی داشتن شوهر و خانواده دارند و تا الان دختری ندیدم که خلاف این مورد باشه مگر دخترهای هستند روسپی هستند و کلا نمی توانند خانواده داشته باشند و خوشحال هم هستند چون هرشب بغل یکی به زنا مشغولند و البته غافل اند از عذاب الهی
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      2 0
      من زنهای زیادی دیدم که بخاطر عمر تباه شده شون در خانه شوهر و بی آینده بودنشون به دلیل نداشتن درآمد و حمایت قانون افسرده بودند
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      2 0
      شوهر بد بیشعور عذاب جهنمه
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      1 1
      قطعا مرد بد شامل زن بیشعور وعوضی هم میشه!واین اصل ازدواج رو نابود نمیکنه!
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      2 1
      به۱۸۳۸؛ازدواج رفاه پرستی وپولپرستی نیست که تو رفاه رو خوشبختی میدونی,وچه تضمینی هست زن مجرد به رفاه برسه واز چه راههایی!!با همین تفکر که مردها رفاه آورند ,ازدواج رو خراب کردید!چرا مرد باید خودشو گرفتار واسیر زنی کنه که ازش رفاه میخواه وحمالی؟!مگه رباته ,این یه توهینه!!!اون زن آرامش نداره چون چشم وهم چشمی داره,واز قدرتهای مخفی زنانه برای بهتر بودن زندگیش استفاده نمیکنه!از این به بعد از زنها جوری کار میکشن که فقط باید بدوند و از زندگی پشیمون بشن!
  • فردین FR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحيم. الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ. آرامش قلب و آسایش روان فقط و فقط با توکل بخدای تبارک و تعالی حاصل است . با خدا باش و پادشاهی کن - بیخدا باش و هرچه خواهی کن
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    1 2
    زن بودن در دنیای مردان باعث افسردگی میشه.بدیهیه
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 2
    بسیاری از دختران امروزی,از حالت زنانه خود خارج شدند وجذابیتی برای ازدواج هم ندارند,بدردم نمیخورند,هزینه روحی وروانی ومالیش هم بسیار بالاست؛بهتره همون مجرد باشند تا شاد بشن,شماهم برید زن خارجی بگیرید,والا ثواب داره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس