نفتکش انگلیسی

رسانه‌های عربی معتقدند که توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز مقابله به مثل ایرانی‌ها در خصوص اقدام نیروی دریایی انگلیس در جبل الطارق است.

سرویس جهان مشرق - خبر توقیف نفتکش‌ انگلیسی در تنگه هرمز توجه بسیاری از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری عرب زبان را معطوف خود کرد. در همین رابطه پایگاه خبری العربی الجدید تلاش کرد از دریچه افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس به ماجرا نگاه کند. این رسانه عربی اشاره کرد که جبهه غربی پس از این اقدام به ایران هشدار داده است که افزایش تنش‌ها می‌تواند خطرات جدی درپی داشته باشد.

العربی الجدید همچنین توئیت «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس را منتشر کرد و به نقل از او نوشت: «پاسخ ما به این اقدام ایران قوی و در عین حال حساب شده خواهد بود.»

وب سایت شبکه ماهواره ای العربیه عربستان هم سعی در القای افزایش بی سابقه تنش‌ها بین ایران و غرب داشت و در گزارشی نوشت: «معاون وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده است که به ایران اجازه متوقف ساختن دریانوردی بین المللی را نمی‌دهیم.»

این شبکه سعودی عنوان کرد که آمریکا با همکاری کشورهای غربی، عربی و آسیایی عملیاتی را با نام "نگهبان" آغاز کرده است.

العربیه با اشاره به اینکه ایران پس از تحریم‌های آمریکا به دنبال کارشکنی در صادرات نفت در تنگه هرمز است، نوشت این اقدامات آمریکا به منظور حمایت از یک سوم صادرات نفت دنیا که از تنگه هرمز عبور می‌کند، صورت می‌پذیرد.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن هم ادعای انگلیسی‌ها را تکرار کرده و نوشته است که نفتکش آنها در آب‌های عمان از سوی قایق‌های تندروی سپاه توقیف شده است.

این روزنامه عربستانی همچنین خاطرنشان می‌کند که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا خبر از هماهنگی با دولت انگلیس برای پاسخگویی به این اقدام ایران داده است.

وب سایت الیوم السابع مصر رسانه دیگری بود که تحولات خلیج فارس را مورد پوشش قرار داد. این وب سایت ضمن انتشار کلیپ ویدیویی منتشر شده از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران به نقل از مسئولان ایرانی نوشته است که یک ناو انگلیسی تلاش داشت مانع از توقیف این نفت کش شود اما نظامیان ایران به وظیفه خود عمل کرده و آن را متوقف کردند.

الیوم السابع به نقل از گاردین نیز نوشته است که توقیف نفتکش انگلیسی نقطه عطفی در افزایش تنش‌ها بین ایران و غرب در خلیج فارس است.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی با تیتر "ایران غرب را به چالش می‌کشد" به استقبال خبر توقیف نفتکش انگلیسی رفته است. القدس العربی در این رابطه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران ایران دلیل توقیف این نفتکش را عدم تبعیت از قوانین بین المللی دریانوردی برشمرده است، می‌نویسد: «این درحالی است که نیروهای دریایی بریطانیایی پیشتر در جبل الطارق یک نفتکش ایرانی را توقیف کرده بودند.»

خبرگزاری روسیا الیوم هم عنوان پهپاد در مقابل پهپاد و نفتکش در مقابل نفتکش را برای گزارش خود برگزیده و نوشته است که توقیف نفتکش انگلیسی قسمت جدیدی از سریال افزایش تنش بین ایران و غرب در منطقه است.

این خبرگزاری این اقدام ایران را در ادامه سرنگون کردن پهپاد آمریکایی توصیف و تصریح می‌کند که ایرانی‌ها نشان داده اند هیچ ابایی از ناراحت کردن آمریکایی‌ها ندارند.

روسیا الیوم خاطرنشان می‌کند که ایران پس از آنکه در چندین نوبت خواستار آزادسازی نفتکش توقیف شده خود در جبل الطارق شد دست به مقابله به مثل زد و یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرد.

روزنامه الاخبار لبنان نوشت: سپاه پاسداران ایران تهدیدات خود را عملی ساخت و یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرد. الاخبار در ادامه با اشاره به ماجرای توقف نفتکش ایران در جبل الطارق خاطرنشان کرد که ایران به این واسطه نشان داد که دست بالا را در خلیج فارس دارد.

الاخبار ادامه داده که وزیر خارجه انگلیس تاکید کرده است: این کشور به دنبال پاسخ نظامی به این اقدام ایران نیست.

الجزیره اما سخن از نشانه‌های جنگ در تنگه هرمز به میان آورده و عنوان می‌کند: سپاه پاسداران نشان داد که می‌تواند حرکت دریایی در شاهراه آبی که یک سوم نفت دنیا از آن عبور می‌کند را با خلل مواجه سازد یا کاملا متوقف کند.

وب سایت این شبکه ماهواره‌ای قطری می‌افزاید که این اقدام ایران، واشنگتن و لندن را به شدت خشمگین کرده است.

وب سایت المیادین هم تصاویر توقیف نفتکش ستنا ایمپرو را منتشر کرد و به نقل از خبرنگار خود در تهران نوشت که این نفتکش وارد آبهای سرزمینی ایران شده است تا مراحل قانونی را پشت سر بگذارد.

المیادین همچنین خبر از اعتراض پاریس و لندن به این اقدام ایران داده است. وب سایت این شبکه لبنانی افزوده که کمیته اضطراری دولت انگلیس به منظور بررسی این رویداد تشکیل جلسه داده است.

از سوی دیگر روزنامه الکترونیکی رای الیوم هم توقیف نفتکش انگلیسی را به اتفاقات جبل الطارق مربوط دانسته و نوشته است که ایران در واکنش به این اقدام انگلیسی‌ها نفتکش مذبور در خلیج فارس را متوقف کرده است.

رای الیوم با اشاره به اینکه گفته می‌شود این نفتکش ایرانی که حامل 2 میلیون بشکه نفت بوده است قصد رفتن به سوریه را داشته می‌نویسد: «ایران پیش از این اقدام انگلیسی‌ها را دزدی دریایی توصیف کرد بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    292 3
    ایرانیها هرگز ترسو نبوده اند...چشم متجاوزان را درمی آوریم
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      19 58
      ترسو تر از ایرانی ها دیده ای؟ عاشقان انگستان و پاریس و نیویورک که حاضرند همه چیز حتی ناموسشان را هم بدهند تا در آنجا زندگی کنند
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      82 3
      شکست برای ایرانی جماعت معنی ندارد. پوزه متحاوز را به خاک میمالیم و مالیده ایم
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      39 8
      ترس برای ایرانی معنین داره
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      32 3
      آقا امروز چندتا گرفته ایم؟ لطفا آمار بدهید
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      26 6
      به مردها شغل بدید تا دخترها تنها و پیر نشوند. دخترها همه مشاغل را از آقایان گرفته اند درحالی که مرد نان آور خانه است
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      16 0
      شجاع‌تر از ایرانی ها ندیدیم .
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    67 1
    كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرينَ چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند!» و خداوند، با صابران و استقامت‌کنندگان) است.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    39 1
    هرچ تنش بیشتر بشه امریکا بشتر عربستان و امارات رو میدوشه
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    53 2
    اقدام انگلیسی‌ها را دزدی دریایی بود ما هم حالشون رو گرفتیم
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    31 6
    افزایش تنش اول به ضرر کشور های عربیه بعد به ضرر ایران
  • هبت اله IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    35 2
    درورد خدا بر دلیر مردان سپاه پاسداران پوزه انگلیس وامریکا و طرفداران داخلی وغریب را به خاک ملیون مرگ بر آمریکا.
  • مهدیار IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    28 1
    وقتی که ایران هست،خلیج یعنی فارس تاریخ می لرزد از خشم قوم فارس جز این اگرباشد،خلیج آبی نیست بی سایه ی ایران،ای بس سرابی نیست تا میهن کاوه، تابوت ضحاک است این سرزمین از اهر اهریمنی پاک است صدها هزار آرش جان در کمان دارند تیری اگر کاریست،این عاشقان دارند. وقتی هویت را در نام می جوید هر بی نشان ناگاه، صدیاوه می گوید چیزی در صلح است از جنگ می خواهد قدرت اصالت نیست، فرهنگ می خواهد ازکاوه تا کاوه چون کوه می مانیم بر اهرمن غران، چون شیر می رانیم ما وارث رستم،فرزند جمشیدیم پیروز بی برده، بت نپرستیدیم ما ریشه ای دیرین در عشق و خون داریم ما در شب تاریک تا صبح بیداریم
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 0
    خخخخخخخخ با تشکر از توجه ویژه مردم عزیز
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    33 2
    انگلیسی که با یک اشاره هرات رو از ایران جدا کرد و با یک تشر به شاه خائن بحرین رو از ایران جدا کرد حالا یک کشتی توقیف کرده و یک کشتیش رو توقیف کردیم و هیچ غلطی هم نمیتونه بکنه. این ینی اقتدار و استقلال و عظمت جمهوری اسلامی
  • بنده خدا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    35 0
    اگر صلح می خواهید باید برای جنگ آماده باشید.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      2 0
      ماهمواره بدنبال صلح هستیم وهرگز جنگ طلب نیستیم.
  • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    17 2
    قبلا فکر میکردم شاید نیازی نباشه زیاد به اسراییل زوم کنیم اما وقتی که تاریخ قبل و کنونی خاورمیانه را ورق می زنیم و منصفانه قضاوت میکنیم با رژیمی مواجه می شویم که اکثر کشورهای منطقه را بمباران کرده و باعث کشتار غیرنظامیان شده ، ترورهای زیادی کرده ، تاسیسات اتمی سوریه و عراق را نابود کرده و چندین سال است که ایران را هم تهدید به حمله نظامی می کنه و جالب هم این است که محصول انگلستان و مورد حمایت امریکا هم هست نتیجه اینکه این رژیم به نمایندگی از غرب وظیفه داره تا از اتحاد و قدرت گیری کشورهای منطقه جلوگیری کنه و موازنه قدرت جهانی را به نفع استثمارگران حفظ نماید . بخاطر همین وظیفه خطیر هم است که اخرین و بروزترین تسلیحات نظامی هم در اختیارش گذاشته میشود تا ایران را دائما تهدید کند اما هرگز حریف ایران نخواهد شد. بازداشت کشتی انگلیسی پاسخ خوبی برای دزدان دریایی بود .
  • DE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    4 7
    مشرق شما چرا نظراتی که هم راستای بهره برداری سیاسیتون نیست تایید نمیکنید ؟؟؟ به مدل دمکراسی که بهش اعتقاد دارید این شکلیه ؟
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    3 17
    آفرین کم کم دارید بهترین هدیه را به ترامپ می دهید یعنی اجماع جهانی و اعتراف دنیا به درست بودن حرف های ترامپ در ثانی توقیف یه نفتکش انگلیس مثل کندن یه مو از سر دادماسه اما توقیف نفتکش ایرانی یعنی کندن یه مو از یه فرد تقریبا کچله
  • ناشناس آذری IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    14 2
    «پاسخ ما به این اقدام ایران قوی و در عین حال حساب شده خواهد بود.» تهدیدت رو عملی کن ببینیم چقدر زور و حساب و کتاب داری مردک؟ حرکت احمقانه ای اگر بکنید یک وقت دیدی که نیروهای ایرانی توی پادگانتون توو بحرین بالای سرتون ایستادند.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    4 9
    جنگ جنگ فقط جنگ ایول!
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      2 0
      نترس ، بشین خونت تو سری که مناسبته سراعت میاد
    • فتاح IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      7 0
      جنگ نخواهد شد، مذاکره نخواهیم کرد.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    16 3
    بفرمایش امام .ما آمریکا را زیرپا می گذاریم
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    7 1
    میگم حالا این کشورهای شیخک خلیج فارس که این همه از امریکا و انگلیس ساح خریدند و بقول ترامپ گاو شیرده هم شدند فهمیدند که امریکا و انگلیس هم پخی نیستند چه احساسی دارند . مثل اینه که یه بچه از یکی میترسه بعد میره بزرکترشو میاره و بزرکتره هم یه کتک مشتی میخوره اون بچهه چه حالی پیدا میکنه ....اون حال ...حال این روزهای کشورهای عربیه ....این عربستان احمق.
  • محمد جعفر FR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    5 0
    حضرت آقا فرمودند: جمهوری اسلامی و عناصر مؤمن این خباثتها رو بی جواب نمیگذارن و در فرصت خود و جای خود پاسخ خواهند داد...
  • M. N DE ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    0 3
    اوضاع منطقه داره به نقطه انفجار نزدیک میشه، و ترجیح آمریکا و انگلیس هم شروع جنگ هست چرا که با یک تیر دو نشان میزنند، اولا با شروع جنگ در خلیج فارس قیمت نفت به سرعت افزایش خواهد یافت و بزرگترین خریدار نفت خاور میانه یعنی کشور چین فلج خواهد شد، ثانیاً با خالی شدن انبارهای مهمات عربستان و امارات و... مافیای سلاحهای غربی دوباره شیخ نشینها رو سرکیسه خواهند کرد.
  • سربدار IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    11 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند (امام خمینی ره) خداوند رحمت کند شهید بهشتی را که فرمود ای آمریکا از دست ما عصبانی باش و با این عصبانیت بمیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس