کد خبر 976600
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
علیرضا دبیر

با انتخاب رئیس جدید فدراسیون کشتی احتمال تغییرات در بدنه فدراسیون و تیم‌های ملی وجود دارد که برخی بخش ها در اولویت قرار دارند اما بعید است بزودی این اتفاقات کلید بخورد.

به گزارش مشرق، پس از انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی و پایان ماهها بلاتکلیفی این فدراسیون، یکی از مهمترین سوالات اهالی کشتی احتمال تغییرات کلی در سیستم اجرایی فدراسیون و بدنه تیم های ملی کشتی بود.

بیشتر بخوانید:

خادم: مسیرِ پَلشت انتخابات ربطی به دبیر نداشت

دو تیم کشتی آزاد در تیررس
هر چند علیرضا دبیر پس از پایان مجمع انتخابات کشتی صراحتاً به همه اطمینان خاطر داد خبری از تغییرات نیست و با فراغ بال از کمک و یاری تمامی اهالی کشتی برای رسیدن به اهداف فدراسیون استفاده خواهد کرد، اما به هر حال باید جایی هم برای تغییرات احتمالی مدیر جدید خالی گذاشت. تغییراتی که بیش از همه بخش ها، تیم های ملی کشتی آزاد در رده های مختلف را نشانه رفته و اما انگار به صلاح نیست که با فوریت اجرایی شود. آنچه به نظر می رسد کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد امید و نوجوانان بیش از دیگر تیم‌ها در معرض تغییرات اساسی قرار دارند و حتی برخی معتقدند کادر فنی تیم ملی کشتی بزرگسالان هم دستخوش تغییر خواهد شد. البته محسن کاوه به عنوان مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد نظر دیگری داشت و بعد از پیروزی علیرضا دبیر در انتخابات مجمع گفت: «فعلاً خبری از تغییرات در تیم های ملی نیست و صحبتی هم در این خصوص نشده؛ فعلاً اجازه داد رئیس جدید فدراسیون کشتی وارد میدان شود و برنامه های خود را آغاز کند.»

معافیت موقت کشتی فرنگی
البته این وضعیت در کشتی فرنگی کاملاً متفاوت است و فعلاً ثبات و آرامش خاصی بر فضای این حوزه حکمفرماست. تیم های ملی کشتی فرنگی در رده های بزرگسالان و پایه که عموماً زیر نظر محمد بنا و حسن بابک اداره می شود، چندان در برنامه تغییرات احتمالی قرار ندارند و فعلاًً با همین روال اداره می شوند. مگر اینکه در رقابتهای جهانی پیش رو اتفاقاتی رخ دهد که این معادلات را بر هم زند، چراکه تجربه نشان داده بعد از هر ناکامی در تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان احتمال استعفای سرمربی آن هم وجود دارد! ضمن اینکه نباید از حمید سوریان، نابغه کشتی ایران و جهان و توانمندی ها او نیز غافل شد که مطمئناً با توجه به ارتباط نزدیکش با علیرضا دبیر بزودی وارد سیستم فدراسیون خواهد شد.

همراهان رئیس فعلاً ماندنی هستند
از سویی دیگر سیستم اداری و اجرایی فدراسیون کشتی هم چندان از نوک پیکان تغییرات علیرضا دبیر دور نخواهد ماند، چرا که بسیاری از مسئولان فدراسیون از سالها قبل و در زمان ریاست رسول خادم در پست‌های نسبتاً کلیدی گمارده شده اند که بی شک یا باید با رئیس جدید همراه شوند یا خود را رفتنی بدانند.

به هر حال اعمال تغییرات در یک سیستم اجرایی، حق مسلم مدیر آن مجموعه است اما مطمئناً زمان این تغییرات بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود. طبیعتاً علیرضا دبیر هم به عنوان یک مدیر سرد و گرم چشیده شهری و عملیاتی به خوبی با این معادلات آشناست و می داند که چه زمانی برای اعمال تغییرات مدنظرش مفید و مناسب است.

بدین ترتیب سوای بحث برخی تیم های کشتی آزاد، می‌توان پیش بینی کرد فعلاً خبری از خانه تکانی در بخش‌های مختلف اجرایی فدراسیون و تیم های ملی کشتی نیست. هر چند که برنامه این تغییرات، روی میز رئیس فدراسیون قرار دارد و اجرایی شدنش مشروط به اتفاقات پیش روی کشتی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس