کد خبر 976561
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
بنی تمیم

کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی با بیان اینکه انتظار نداشته کمتر از نصیرزاده به عنوان فردی خارج از خانواده کشتی رای بیاورد، گفت: رسول خادم از من حمایت نکرد.

به گزارش مشرق، حمید بنی‌تمیم یار دیرین رسول خادم در طول ۷ سال سرپرستی و ریاست وی بر فدراسیون کشتی، روز چهارشنبه بر خلاف انتظار نه تنها نتوانست رای لازم را برای ریاست فدراسیون کشتی از سوی اعضای مجمع کسب کند، بلکه با کسب تنها ۱۱ رای یک رای نیز کمتر از عبدالمهدی نصیرزاده که خارج از خانواده کشتی بود، بدست آورد و از گردونه رقابت کنار رفت.

بیشتر بخوانید:

دبیر باید کرسی‌های از دست رفته ایران را برگرداند/ او به تنهایی نمی‌تواند کارها را پیش ببرد

پس از عدم تایید صلاحیت امیررضا خادم، بسیاری بر این اعتقاد بودند که رسول خادم با همه توان برای حمایت از حمید بنی‌تمیم دست به کار خواهد شد تا وی بتواند با شکست علیرضا دبیر سکان فدراسیون کشتی را در دست گیرد، موضوعی که بنی‌تمیم منکر آن است و اتفاقات روز مجمع و چرخش اعضای مجمع به سمت رقبای بنی‌تمیم نیز حاکی از حضور مستقل او در انتخابات بود.

پس از اما و اگرهای فراوان، حواشی مختلف و بداخلاقی‌های زننده در ورزش پهلوانی کشتی که دل هر کشتی دوستی را به درد آورد در نهایت انتخابات این فدراسیون روز چهارشنبه برگزار شد و علیرضا دبیر با کسب ۳۱ رای در دور دوم به عنوان رییس فدراسیون کشتی برای ۴ سال آینده انتخاب شد، حمید بنی‌تمیم جدی‌ترین رقیب دبیر نیز با یک رای کمتر از نصیرزاده، فقط ۱۱ رای از سوی مجمع بدست آورد تا نتیجه ای شاید عجیب و دور از انتظار رقم بخورد.

*هنر انتخاباتی دوستان بیشتر از من بود

حمید بنی‌تمیم درباره نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی که در نهایت منجر به انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رییس این فدراسیون شد، اظهار کرد: حقیقتا انتخابات جو پیچیده‌ای داشت و صادقانه بگویم توقع نداشتم چنین شرایطی بوجود بیاید، ضمن آنکه معتقدم بحث انتخابات هنر خاص خودش را می‌خواهد و ۲ عزیز دیگر از این هنر بهره بیشتری می‌بردند.

*توقع نداشتم نصیرزاده بیشتر از من رای بیاورد

کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا این انتظار را داشت که کمتر از عبدالمهدی نصیرزاده رای بیاورد و نتواند راهی دور دوم شود، گفت:واقعا این توقع را نداشتم که شخصی بیرون از خانواده کشتی بیاید و رای بیشتری از من بگیرد، البته این موضوع نشان دهنده این است که نصیرزاده دارای ظرفیت‌های زیادی است و بخوبی توانست از ارتباط با سیاسیون و جلب حمایت آن‌ها استفاده کند.

*از برخی دوستان که زیر حرفشان زدند گله دارم

بنی‌تمیم افزود: دروغ نمی‌توانم بگویم، از برخی از دوستان مجمع گله دارم اما از سوی دیگر به دموکراسی هم احترام می‌گذارم. برخی از دوستان که در دوره سرپرستی من در فدراسیون کشتی به من قول حمایت داده بودند روز رای گیری بر روی برگه رای نام فرد دیگری را نوشتند. از این موضوع ناراحت نیستم اما ای کاش صادقانه در عالم رفاقت به جای قول دادن که شاید در محدودیت و معذوریت بود، صادقانه عمل می‌کردند و حرف دلشان را می‌زدند.

*خادم گفت از من بپرسند تاییدت می کنم

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در انتخابات و کسب رای از حمایت‌های پشت پرده رسول خادم رییس سابق فدراسیون کشتی نیز برخوردار بوده یا خیر، خاطرنشان کرد: به نظر من آقای خادم کار درستی کرد که به بحث انتخابات آنطور که باید ورود نکرد. پیش از انتخابات با آقا رسول صحبت کردم، او به من گفت شاید کمک زیادی به تو نکنم اما اگر از من استعلام کنند بواسطه شناختی که دارم شما را تایید می‌کنم.

*تلاش خارج از چارچوب برای رسیدن به ریاست کشتی نداشتم

بنی‌تمیم افزود: رسول خادم عملا دخالتی در انتخابات نداشت و البته من هم توقعی از او نداشتم. باور کنید بنده هیچ تلاش خارج از چارچوبی برای کسب رای و رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون نداشتم. خیلی‌ها دوست داشتند اتفاقات بد فضای مجازی یا خارج از آن پیش از انتخابات را به من ربط دهند اما واقعا بنده هیچ دخالتی در این اتفاقات نداشتم.

*رد صلاحیت خادم و جدیدی حتما دلایلی داشته است

نایب رییس سابق فدراسیون کشتی در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از دلایل رد صلاحیت عباس جدیدی و امیررضا خادم که واکنش‌های زیادی را بدنبال داشت، گفت: واقعا با جای خاصی در ارتباط نبودم و از کارهایی که این عزیزان انجام دادند اصلا خبر نداشتم. حتما رد صلاحیت شدن آن‌ها دلایلی داشته که من در جریان آن نبوده و نیستم.

*می‌توانستند در چیدمان مجمع بهتر عمل کنند

وی درباره نحوه تایید صلاحیت علیرضا دبیر در لحظات پایانی باقی مانده تا انتخابات نیز خاطرنشان کرد: بنده به چرایی تایید صلاحیت دبیر انتقادی ندارم و ترجیح می‌دهم برای آرامش کشتی به این مسائل ورود نکنم اما در بحث چیدمان مجمع می‌توانستند خیلی بهتر از این عمل کنند. این اتفاقات دیگر گذشته و بازگشت به عقب فایده‌ای ندارد.

*از شکایت پشیمان شدم

بنی‌تمیم درباره این موضوع که روز قبل از انتخابات برای شکایت به سازمان بازرسی کل کشور رفته اما در نهایت اقدام به اعتراض نکرده است، گفت: بله تا جلوی درب سازمان بازرسی هم رفتم و می‌خواستم شکایت کنم اما از آنجا که فرصت زمانی نبود و تنها چند ساعت تا برگزاری انتخابات باقی مانده بود، در نهایت پشیمان شدم و نخواستم کشتی را بیش از این وارد حاشیه کنم.

*جایی می‌روم که کمتر پشت هم حرف بزنند

کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا کماکان قصد دارد به حضور در کشتی ادامه دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر! تحت هیچ شرایطی دیگر به کشتی برنمی‌گردم. پیشنهادات مختلفی در سمت‌های ورزشی دارم که فکر می‌کنم نهایتا طی دو سه روز آینده با قبول یکی از آن‌ها مشغول به کار شوم. جایی می‌روم که آدم‌ها کمتر پشت سر هم حرف بزنند و غیبت یکدیگر را نکنند.

*امیدوارم با آمدن دبیر حاشیه‌ها کمتر شود

وی در پایان با تبریک به علیرضا دبیر گفت: برای دبیر که از قهرمانان عنوان‌دار کشتی ایران است آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با آمدن او کشتی به موفقیت های هر چه بیشتر برسد و بدون حاشیه به کار خود ادامه دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس