بیانیه سنتکام درباره ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس

بازوی تروریستی آمریکا در خاورمیانه مدعی شد عملیات «سنتینل» در چارچوب ائتلاف دریایی، ضامن امنیت کشتیرانی در آبراه‌های منطقه خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از تلگراف، سنتکام – نهاد تروریستی که واحد فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا تلقی می‌شود- طی بیانیه‌ای به توضیح نقشه واشنگتن مبنی بر تشکیل چارچوبی دریایی متشکل از ملیت‌های مختلف پرداخت که قرار است به زعم آنها ثبات امنیت (!) در آبراه‌های منطقه را تضمین کند.

بیشتر بخوانید

توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه +عکس و واکنش‌ها

قرار است این ائتلاف تحت عنوان عملیات «سنتینل» (Sentinel) انجام شود.

این بیانیه با به کار بردن نامی جعلی برای خلیج فارس مدعی شد هدف از عملیات مذکور تقویت ثبات دریایی، تضمین عبور امن و تنش‌زدایی در آب‌های بین‌المللی در منطقه نام‌برده، تنگه‌هرمز، تنگه باب‌المندب و دریای عمان است.

این بیانیه در ادامه ادعاهای سنتکام می‌افزاید: این چارچوب امنیتی-دریایی کشورهای عضو را به اسکورت شناورهای خود مقدور کرده حال آنکه آنها را از مزایای همکاری در راستای هماهنگی و بهبود آگاهی و نظارت دریایی برخوردار می‌کند.

به ادعای سنتکام، مقامات آمریکا به هماهنگی با متحدان و شرکای اروپایی، آسیایی و خاورمیانه‌ای در باب جزئیات و توانمندی‌های لازم در راستای موفق بودن عملیات سنتینل به تامین آزادی کشتیرانی در سطح منطقه و حفاظت از خطوط حیاتی کشتیرانی ادامه می‌دهند.

تشکیل ائتلاف دریایی علیه هرمز نقشه‌ای گام به گام است که تدارک آن طبق جدول زمانی خاص و بر مبنای بسط دایره تقابل با ایران و کشیدن آن به حوزه بین‌الملل پیش می‌رود.

پیشتر مارک اسپر کفیل وزارت دفاع آمریکا مدعی شده بود که دامنه این اقدامات از افزایش نظارت هوایی، اسکورت دریایی تا ایجاد خط دریایی ویژه که لازمه آن استقرار ایست‌های بازرسی در سطح خلیج فارس است گسترش خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طاها IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    5 0
    شتردرخواب بیند پمبه دانه
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    1 0
    همانطور که آمریکایی ها، سپاه ما را سپاه نمی گویند و به زبان خودشان ترجمه می کنند ما هم نباید بنویسیم سنتکام و باید ترجمه به فارسیش را بنویسیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس