باکسر

وظیفه حمل تفنگداران دریایی و شناورهای حامل آنها در کنار بالگردها و هواپیماهای تهاجمی عمود پرواز، بر عهده شناورهایی مثل باکسر بوده و این شناور نوک پیکان حملات آبی- خاکی ارتش آمریکا در دهه های اخیر است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، طی روزهای اخیر خلیج فارس و تنگه هرمز دوباره صحنه یک رویارویی واقعی بین پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش آمریکا و پس از آن انگلیس بود؛ جایی که چند شناور نظامی آمریکا در حال عبور از تنگه هرمز بوده و پهپادهای سپاه در راستای ماموریت های روزانه خود و تامین امنیت پایدار منطقه، در حال رصد تحرکات آن ها بودند. تا این که ناگهان پنج شنبه شب، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با خوشحالی ادعا کرد که یک پهپاد ایرانی که به ناو آمریکایی USS Boxer نزدیک شده بود سرنگون شده است.

اما این خبر خوش برای آمریکا و متحدانش ساعات زیادی دوام نداشت و روز جمعه، سپاه پاسداران ابتدا با انتشار بیانیه ای ادعای آمریکا را رد و سپس اعلام کرد که فیلم رصد این شناور و دیگر ناوهای همراه آن را منتشر می کند. این سرعت عمل و واکنش سریع و به موقع ادامه داشت و پس از چند ساعت، سپاه به وعده خود عمل کرده و تصاویر مربوط به رصد این ناو را منتشر کرد که در این تصاویر ناو USS Boxer و البته شناورهای همراه آن مشخص هستند و نشان می دهد پهپاد پیشرفته ایرانی به وظایف خود به خوبی عمل کرده و مدت طولانی اقدام به فیلم برداری و رصد تحرکات ناو مذکور کرده است بدون آنکه آمریکایی ها آنرا شناسایی یا بتوانند واکنشی در مقابل آن داشته باشند.

نکته مهم در خصوص واحد بکارگیرنده شناور مذکور که متعلق به سپاه تفنگداران دریایی آمریکاست، آن است که این نیرو در حقیقت بازوی اصلی تهاجم آبی خاکی نیروهای مسلح آمریکا به شمار می آید و در شرایطی که قرار به حمله به نقطه ای ساحلی باشد این نیرو وارد عمل می شود. بخش مهمی از بار حمل و نقل و انتقال این تفنگداران به منطقه نزدیک به ساحل و البته حمل هواگردها و انجام حمل و نقل هوایی و پشتیبانی هوایی از نیروهای عمل کننده در ساحل برعهده ناوهای تهاجم آبی-خاکی نیروی دریایی آمریکا است. چندین کشور در دنیا مثل استرالیا ، اسپانیا ، فرانسه و چین از جمله دارندگان این نوع از شناورها به حساب می آیند.

بیشتر بخوانید:

تاکتیک ویژه پهپادهای بمب‌افکن سپاه برای غافلگیری دشمن/ همه جاده‌ها فرودگاه RQ-170 ایرانی شد +عکس

تا زمان نگارش این گزارش خبری از سند و مدرک آمریکایی ها برای اثبات ادعای خود در ضمینه ساقط کردن پهپاد ایرانی نیست و به نظر می رسد در معدود دفعات قابل اثبات، رییس جمهور آمریکا به صراحت یک خبر دروغ نظامی را به عنوان خبر فوری اعلام کرده و سلسله مراتب نظامی در ارتش این کشور نیز به خاطر تحت فشار بودن بابت انهدام پهپاد و سایر اقدامات تدافعی نیروهای مسلح کشورمان، مجبور شده اند آبروی ارتش ایالات متحده را با یک خبر دروغ، بخرند؛ اتفاقی که با واکنش مستند و سریع سپاه، کاملا به عکس خود تبدیل شد.

بررسی نحوه حرکت و استقرار سامانه های امریکا در منطقه نشان می دهد شناور USS Boxer مدتی است که در منطقه استحفاظی ناوگان پنجم آمریکا حضور دارد و آمدن آن به منطقه بخشی از سناریوی جنگ روانی آمریکا بر علیه ایران در کنار اعزام بمب افکن های بی 52 و ناو هواپیمابر لینکلن به منطقه بوده است.

تصاویر مربوط به رصد ناو های آمریکایی توسط پهپاد سپاه

آشنایی با ناو USS Boxer

ناو USS Boxer یک شناور تهاجمی آبی خاکی از کلاس Wasp محسوب می شود که توسط شرکت کشتی سازی Ingalls در آمریکا ساخته شده و با کد LHD-4 شناخته می شود. ناو یو اس اس باکسر بیشتر از 40 هزار تن وزن داشته و طول آن 257 متر و عرض آن 31 متر است. خدمه استاندارد این ناو در حدود 1200 نفر است و می تواند تا حدود 1687 نفر تفنگدار دریایی را نیز با خود حمل کند. این ناو در تاریخ 11 فوریه سال 1995 میلادی وارد خدمت و در مجموع 8 فروند از این ناوها برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است.

ناو USS Boxer

این ناو میتواند علاوه بر قوای مسلح و تجهیزات زرهی، انواع بالگرد های ترابری و تهاجمی و نوع عمود پرواز جنگنده نسل پنجم اف 35 را حمل کند. از دیگر هواگردهایی که این ناو معمولا آنها را حمل می کند می توان به بالگردهایی مثل سری AH-1Z ، UH-1Y ، CH-53E ، SH-70و MV-22 اشاره کرد. بسته به نوع ماموریت تعداد هواگردهای قابل حمل در این شناورها تفاوت خواهند داشت. در عین حال با توجه به مدل های مختلف در این ناو امکان حمل و به آب اندازی مدل های مختلفی از هاورکرافت ها و لندینگ کرافت ها نیز وجود دارد. هاورکرافت های سری LCAC با توان حمل 60 تن محموله از جمله این شناورها به حساب می آید.

در بحث سامانه های راداری این ناوها به سیستم هایی مثل رادار جستجوی هوایی  AN/SPS-49 و رادار جستجوی سطحی  AN/SPS-67 مجهز هستند. در بخش پیشرانه ناوهای کلاس Wasp به دو دستگاه توربین گازی LM2500 ساخت شرکت جنرال الکتریک مجهز است که سرعت نهایی 41 کیلومتر در ساعت را برای این شناور تامین می کند. برد این ناوها در حرکت با سرعت قریب 33 کیلومتر در ساعت، حدود 17 هزار و 600 کیلومتر است.

سامانه اخلال گر LMADIS بر روی ناو USS Boxer

باکسر؛ نوک پیکان حملات نظامی

در فاز دفاع هوایی یا سیستم های پدافندی این ناو مجهز به دو مجموعه لانچر موشک های دفاع نزدیک (RIM-116 (RAM ، دو مجوعه لانچر 8 سیلویی مارک 29 موشک های پدافندی RIM-162 و RIM-7، سه سامانه دفاع نزدیک فالانکس و توپ های 25 میلی متری مارک 38 می باشد. چند قبضه مسلسل کالیبر 12.7 میلی متری نیز بر روی این ناو نصب شده و برخی منابع آمریکایی ادعا کردند که پهپاد ایرانی توسط سامانه اخلال گر LMADIS ساقط شده که این سیستم به تازگی وارد سازمان رزم سپاه تفنگداران دریایی آمریکا شده است. همچنین بر اساس رصد تصاویر مربوط به زمان عبور این ناو از تنگه هرمز می توان به حضور بالگردهای سی هاوک ، یو اچ 1 وای و پرنده های ام وی 22 بی اشاره کرد.

در حال حاضر آمریکا در حال وارد خدمت کردن شناورهای کلاس America به عنوان جانشین کلاس Wasp است اما از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون، در جریان یک حمله آبی خاکی توسط ارتش آمریکا، ابتدا خطوط ساحلی دشمن تحت آتش باری بسیار سنگینی قرار گرفته و سپس در زیر پوشش هواپیماها و بالگردهای تهاجمی، نیروهای تفنگداران دریایی به وسیله شناورهای مخصوص به ساحل حمل می شوند که وظیفه حمل تفنگداران دریایی و شناورهای حامل آنها در کنار بالگرد ها و هواپیماهای تهاجمی عمود پرواز، بر عهده شناورهایی مثل باکسر است و در حقیقت این شناور نوک پیکان حملات آبی- خاکی ارتش آمریکا در دهه های اخیر بوده است.

طبیعتا مشکلات متعدد چنین شناور پیشرفته و مجهزی در مواجهه با نیروهای مسلح کشورمان که ناشی از دلایل مختلفی چون عجز نظامی، ترس سیاسی و بین المللی از واکنش ها و نواقص متعدد فنی در شناسایی و مقابله با پهپادها و قایق ها است، نشان می دهد علی رغم تبلیغات هفته های گذشته رسانه های نزدیک به آمریکا و برخی بازوان شبکه های اجتماعی در داخل، این نیروها به هیچ وجه توان و جرات هماوردی با سپاه را نداشته و ترجیح می دهند خود را به ندیدن و ارائه اطلاعات غلط به مسئولان ارشد کشورمان بزنند تا مقابله با یک نیروی مجهز و با ایمان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • FR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    اینا فقط به درد ترسوندن سعودی و امارات اون کوچیکه چی بود اها بحرین میخوره. یه قایق تندرو برا مشغول کردن و یه قایق انتهاری برا غرق کردنش کافیه. حیف موشک خرج این بشه
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      74 13
      قایق انتحاری حیف است موشک هم حیف است با راکت ساده هم میشه غرقش کرد فقط مشکل دکل های بلند این شناور که بعد از غرق شدن به زیر شناورهای خودی گیر میکنه برش زیر آب کار خطرناکیه
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      34 14
      خیلی یکطرفه رفتی به قاضی. آنها که کوروش و فروهر را تکرار میکنند به هیچ چیز اعتقاد ندارند فقط شعار خوب میدهند. در بزنگاه که برسن دلیلی برای جانباختن نمیبینند چون نه آخرت را قبول دارند و نه بهشت و جهنم و حساب و کتاب
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      7 7
      حادثه « آرمگدون » كه كليسا به وقوع آن بشارت مي دهد همان حادثه بزرگي است كه قبل از ظهور امام مهدي (ع ) واقع خواهد شد. همان واقعه بزرگي كه امامان ما از آن به معركه « قرقيسيا » تعبير كرده اند. در آن واقعه ميليون ها لشكر از آمريكا اروپا. روسيه تركيه مصر و دولت هاي مغرب عربي به اضافه لشكري از شهرهاي شام يعني سوريه اردن لبنان . فلسطين و اسرائيل شركت خواهند كرد. همگي در بلاد شام در منطقه اي به نام « قرقيسيا » مواجهه خواهند داشت و سفياني در اين هنگام خروج خواهد كرد ... » (8 ) تصريح به نزديك بودن واقعه : اهل كتاب خصوصا مبشرين كليسا و سياستمداران غرب به نزديك بودن اين حادثه ايمان دارند. كتاب هاي زيادي در اين موضوع نوشته شده است . اينك به عبارات برخي از آنان اشاره مي كنيم : 1 ـ بيلي گراهام در اشاره به اين كه عالم با سرعت به طرف واقعه « آرمگدون » در حركت است مي گويد : « جوانان از نسل امروز چه بسا آخرين نسلي باشند كه درتاريخ بشريت به سر مي برند » .
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      21 4
      آقا من شنیدم که موتورش پرایده! حالا راست و دروغش پای راوی.
    • سعید IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      11 15
      میشه انقد حرف مفت نزنی؟ فک کنم گرما خیلی روت تاثیر گذاشته نه؟ تو قایق های تندرو رو با ناو به اون عظمت مقایسه میکنی !؟ به خدا که این حجم از اعتماد به نفس بی سابقس. اون ناوه بوق بزنه قایقای تندرو چپه شدن ‌. انقد پاچه خواری نکن پس.
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      16 1
      صدام هم زیاد الدرم بولدرم میکرد.مراقب باشین.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    با این حساب ایران ابر قدرت دنیاست!
    • سید ابراهیم IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      73 20
      واقعا فکر میکنی نیست..!؟
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      56 18
      فکر میکنی نیست بالام جان
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      18 10
      اونا ابر قدرت فعلا که کم اوردنه
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      12 7
      ایران ابر قدرت .اونا ابر قلدر.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      7 2
      واقع بینانه است
  • COWBOY DE ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    حواستان را بسيار جمع كنيد ، اين قلمرو ، سرزمين كابويان ديوانه چابك سوار تاريخ ساز است ، به زودي نام آن خليج در جنوب ايرانستان را درياي بولتون ميگذاريم .
    • قریشی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      50 7
      جررررررررررررت
    • حامد IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      64 4
      آب دوغ خیار خوردی رو دل کردی حرف بی ربط میزنی
    • habib IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      40 3
      شوخی میکنی!!!
    • حسین IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      58 3
      بی خود نیست اسم خودت رو گذاشتی COW
    • هَپَلی DE ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      21 4
      لابد اون خلیجی که میگی خلیج ........؟؟؟
    • آرش کمانگیر IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      46 9
      شما و حمانت و موافقانت --غلط میکنید که خلیج همیشه فارس را نجس کنید---البته این ما مردان و فرزندان آرش کمانگیر و سرداران همیشه بزرگ سلیمانی ((نژادیم))..که خلیج فارس را باتلاق بولتون ها میکنیم----شما در خواب بینید پنبه دانه .....
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      33 16
      اونهایی که رای مثبت دادند اصلا فهمیدند این نظر ضد ایران و تاکید بر اشغال و تجزیه ایران است.اگر بله و هم نظرند بروند به جهنم و اگر خیر چرا بدون فکر نظر می دهند
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      55 12
      آقای کابوی چطور نظر شما بالای 1000 لایک خورده ؟ آیا این مشکوک نمی باشد ؟
    • حمید IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      26 7
      خطاب به 22:12، سعی کن وقتی سنتی و صنعتی را همزمان مصرف می کنی، اظهارنظر نکنی، به خصوص اینکه همواره از مواد تقلبی استفاده می کنی.
    • SE ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      27 4
      چرت چرا میگی مزدور! برو زودتر قرصاتو بخور تا سکته نکردی!
    • رضا- فدایی وطن IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      45 6
      زرشک هر چی تاریخ رو مرور می کنم می بینم کابوی های کثیف فقط جلوی غیر نظامی ها شجاع بودن ولی جلوی پاسداران ایران خودشونو خیس کردن. مدارکش موجوه.
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      19 1
      چی زدی داداچ خیلی سرخوشی
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      21 2
      فعلا همون که اسمتون و روی خلیج بغل دستتون گذاشتید کافیه. چی بود؟ آهاااا خلیج خوکها...‌‌بهتونم میاد بچه COW
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      23 1
      آقا پیداش کردیم این همونه که از تیمارستان فرار کرده بود
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      17 1
      کابوهای دیوانه اولا نام دریاها یا خلیج هایی را که در ویتنام به نام خود کردید بکوبید ما هم بدانیم، عوض کردن نام هیشکی خلیج تا ابد فارس،غلط سادیست،
    • کاوه IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      13 1
      شما خیلی غلط میکنین.
    • FR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      28 1
      فعلا که گشتی هاتون از ایزی لایف دو ایکس لارژ استفاده میکنن و پودر بچه لازمن.
    • منوچ IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      21 2
      اگه منظورت خلیج فارسه. فکر نکنم هنوز از مادر زاییده شده باشه که بخواد اسم خلیج فارس رو عوض کنه...... تو حواست جمع کن
    • Salman IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      21 1
      سلام ، یا ساقیتو عوض کن یا جنستو ...
    • آزاد IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      24 4
      این3026نفر به چی مثبت دادید؟به اینکه اسم خلیج پارس بشه دریای بولتون؟ خیلی بی شعورین!بدی وضع اقتصادی و بیکاری و .....و هزار مصیبت دیگه تقصیر دولتهاست.کم فهما وطن همون وطنه،خاک همون خاکه.گاوبوی توهم شانس بیاری دم خلیچ پارس پیاده نشی وگرنه چالاکیتو میکارم وسط پیشونیت.
    • iman IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      15 1
      اللهم اشف کل مریض متوهم
    • محمد IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      20 0
      احتمالا جنسی که زدی ناخالصی داشته cowboy جون
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      16 0
      آخرین نبردی که شما پیروز شدید همون نبرد مقابل سرخپوستها بوده...دست از پا خطا کنید موشک خلیج فارس مثل آتش جهنم بر سرتون باریدن خواهد گرفت
    • بابايي IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      15 2
      مثبت ها را پيرمردها و پيرزن هاي منافقين مي زنن...بپاييد پدربزرگها و مادربزرگها شصتتون نره توي چشمتون....خخخخ
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      9 0
      دریای بولتون که داریم فاضلاب پادگان ها را گویند
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      6 1
      100 دفعه گفتم از موتوری جنس نگیر
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      5 3
      اربابان آمريكائيت اجالتا" اگه مي تونن افتضاح خليج خوكها در آبهاي كوبا را از اذهان ملتها پاك كنن ,تا ببينيم چي ميشه!!!!
    • داود سرتیپی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      4 1
      ورود انگلیسی وکفتار به ایران ممنوع
    • sayyed IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      8 0
      مایو سفت و محکمی هم با خودت بپوش بیا ، منتظریم!!!!!!!!!!!
    • جواد IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      4 0
      زارت.
    • علی راشدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      1 1
      به به ارتش هشتگ سازان منافقان مزدور در لیبرتی هم که اینجان.حناتون دیگه رنگ نداره .فکر میکنید با لایک میتونید قولمون بزنید.کارتون تمومه.با اسلاف نجستون بزودی به زباله دان تاریخ خواهید پیوست.
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      0 0
      فتحعلی شاه به فکر محاصره هرات افتاد، اما آنجا را به تصرف در نیاورد. پس از او محمدشاه آنجا را محاصره کرد و در واکنش، انگلیس هشدار داد در صورت ادامه محاصره، با ایران وارد جنگ خواهد شد و با اعزام پنج فروند کشتی جنگی به عنوان اعتراض، جزیره خارک را اشغال کرد و تهدید به تصرف سواحل خلیج فارس نمود. عاقبت، ایران در سال ۱۸۳۸ میلادی بدون اخذ نتیجه‌ای از محاصره هرات دست برداشت و تمام شرایط انگلیس را پذیرفت. پسین‌تر، ناصرالدین شاه به هرات لشکر کشید و دولت انگلیس باز هم در اعتراض به این کار، با ایران قطع رابطه نمود و بار دیگر بسوی بوشهر خیز برداشت و با متفرق کردن نیروهای ایران، بوشهر و بعداً برازجان و خرمشهر و اهواز و خارک را، اشغال کرد. ... روسیه و فرانسه به ناصرالدین شاه پیشنهاد میانجی‌گری کردند و از او خواستند که نیروهای ایرانی هرات را تخلیه کند. سرانجام معاهده صلح به نام عهد نامه پاریس بین دو کشور در جنگ امضا شد و طی آن نیروهای ایران از هرات و نیروهای انگلیس از جنوب ایران خارج شدند
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      0 0
      ایرانستان !!! آیا می دانی چند نفر این آرزو را بگور بردند ؟
    • سید IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      0 0
      برین همون خلیج خوک ها :) عرصه سیمرغ و مگس که میگن حرف تو یانکیه هرچند پیام از آلبانی میزارین مزدورا :/
    • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      1 0
      از جمله کابوی دیوانه چابک سوار ، قسمت دیوانه رو من هم قبول دارم ولی مابقی برای خنده خوبه
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    8 41
    وای اگر دونالد ترامپ حکم جهادم دهد/ سپاه نخودی نتواند جوابم دهد
    • مهدی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      12 5
      ترامپ حکم جهاد بده به به چه شود بحمدالله به لطف حق گردن منافقان داخلی وترامپ واذناب خارجی را خواهیم شکست وتاکنون نیز کمرشون و... را شکستیم که دیگه... نمونده براشون بخوان عملی نشون بدن وخودش نو به محض دیدن بچه های سپاه خیس می‌کنند مث دفعه ی قبل که چند تاشونو گرفتیم و...
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      6 2
      خفه شو
    • . IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      3 4
      بخواب بابا
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    19 3
    این باکسر به امیدخدا جز غناییمه مال ماست
  • NL ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    9 0
    مشرق این زاخی هانگبی صهیونیست کیه .جدیداً فشار مغذش بالارفته وشرور زیادی بلغور کرده و گفته افتخار میکنیم که تنها کشوری هستیم که ایرانی ها رو داریم میکشیم.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    16 2
    جایگاه واقعی خود را در جهان بشناسیم. نه خود را بیش از انچه هست بپنداریم و نه دچار خود تحقیری شویم
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    8 0
    خدا کنه رشد تورم کم بشه.
  • صابر IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    سلام بنظر جمله آخرش کشورشان هست. نه کشورمان.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    9 3
    احسنت.هیچکس حریف سپاه نیست.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    11 0
    روزی که اینو به غنیمت بگیریم چه روزیه
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    16 9
    شکر خدا هیچکس حریف سپاه نیست.چون سپاه لشگر مخلص خداست .خداقوت .خسته نباشید ‌.دلاور
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    4 1
    حواستان به بند 5 ساله اول برجام و بهانه تامین امنیت آبراه تنگه هرمز و کاهش صادرات نفت ایران و سیاست مزدورهای داخلی و اینکه هنوز امنیت اسرائیل محفوظ است...باشد؟؟؟؟
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    15 3
    ایران از نظر موشکی از روسیه و آمریکا بالاتره می دونید چرا چون موشک های آمریکایی فقط زن و بچه را میکشه که تشخیصش از بالا راحته موشکهای روسی فقط داعشی میکشه که رنگ سیه لباسشون مشخصه اما موشک ایرانی فقط فرماندهان ارشد تروریست ها را میکشه یعنی از بالا درجه طرف هم تشخیص میده (به استناد رسانه ملی)
    • من من IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      21 4
      جوگیرنشوبابا هنوزقطعات یدکی پرایدداره باارز ازاد واردمیشه !!!!!!!!
  • M@hdi US ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    20 2
    چرا اینا از ما تجهیزات نمیخرن.
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    2 0
    حواستان به بند 5 ساله اول برجام و بهانه تامین امنیت آبراه تنگه هرمز و کاهش صادرات نفت ایران و سیاست مزدورهای داخلی و اینکه هنوز امنیت اسرائیل محفوظ است...باشد؟؟؟؟
  • سیدمحمدمصطفوی گاوچرون کش IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    8 5
    به کوری چشم دشمنان ایران زمین؛ خیلی وقته بودش اما چشم می خواد
  • مصطفی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    10 2
    يکی از احاديثی که از سويي بسيار نويدبخش و دلگرم کننده و از سوی ديگر مايه تعجّب است که چرا مورد توجّه واقع نشده ، حديثی است که مُسلم(صاحب يکی از کتب معتبر اهل تسنّن به نام صحيح مسلم) در کتاب خود(صحيح) از جابر بن سمرة نقل کرده است که رسول خدا فرمود: عصيبه(عصابه) من المسلمين يفتتحون البيت الابيض بيت کسری أو آل کسری. گروهي از مسلمانان ، کاخ سفيد را فتح خواهند کرد. کاخی که نمادی از کاخ کسری و آل کسری است. (منبع حديث: صحيح مسلم ، ج 6 ، کتاب الامارة ، ص 4 ، ح 1822) نکته قابل توجّه آن است که مُسلم ، اين حديث را در کتاب الامارة مطرح کرده و حديث نيز حول موضوع 12 خليفه است. بنابراين در زمان خليفه دوازدهم که مهدي موعود است ، اين فتح عظيم _ان شاءالله_ صورت خواهد گرفت. منبع مطالب: کتاب "مهدويّت در صحاح ستّه"ص166- تأليف: سيّد رضي قادری - ناشر: بنياد فرهنگی حضرت مهدی موعود
    • من من IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      1 0
      احتمالا مقصودازاین حدیث مال گذشته نبوده مثلا کاخ فرعون ؟!!
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      0 0
      حادثه « آرمگدون » كه كليسا به وقوع آن بشارت مي دهد همان حادثه بزرگي است كه قبل از ظهور امام مهدي (ع ) واقع خواهد شد. همان واقعه بزرگي كه امامان ما از آن به معركه « قرقيسيا » تعبير كرده اند. در آن واقعه ميليون ها لشكر از آمريكا اروپا. روسيه تركيه مصر و دولت هاي مغرب عربي به اضافه لشكري از شهرهاي شام يعني سوريه اردن لبنان . فلسطين و اسرائيل شركت خواهند كرد. همگي در بلاد شام در منطقه اي به نام « قرقيسيا » مواجهه خواهند داشت و سفياني در اين هنگام خروج خواهد كرد ... » (8 ) تصريح به نزديك بودن واقعه : اهل كتاب خصوصا مبشرين كليسا و سياستمداران غرب به نزديك بودن اين حادثه ايمان دارند. كتاب هاي زيادي در اين موضوع نوشته شده است . اينك به عبارات برخي از آنان اشاره مي كنيم : 1 ـ بيلي گراهام در اشاره به اين كه عالم با سرعت به طرف واقعه « آرمگدون » در حركت است مي گويد : « جوانان از نسل امروز چه بسا آخرين نسلي باشند كه درتاريخ بشريت به سر مي برند » .
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    3 2
    آخه وطن فروش فراری چطور جرات میکنی خودفروشی کنی کابو.....بوگندو
    • مسعود FR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      5 1
      آمریکا یک فکری به حال رئیس جمهورش بکنه که اینقدر احمقه نمیخواد امنیت خلیج فارس رو درست بکنه
  • دامرودی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    4 1
    واقعا دست بچه های سپاه درد نکنه به انها خسته نباشید میگم
    • حسین IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      2 0
      خداوند دلاورمردان سپاه را حفظ کند که آبروی انقلاب و نظام و ایران و جمهوری اسلامی را همواره حفظ می کنند . درود خدا برآنان باد. با اقدام بموقع و مقتدرانه و بدور از ملاحظه کاری لیبرال های دیپلماسی ذلت ، باعث ایجاد حس غرور و افتخار برای ملت ایران شدند . ما به داشتن این نیروهای غیرتمند مومن و انقلابی افتخار می کنیم . همواره در خط ولایت و رهبری سرافراز بمانید .
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    3 0
    نوکران امریکا و انگلیس ببینید شماها وا ربان چقدر حقیر و زبونند .
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    6 0
    آمریکای نجاست خار رو به افول است فعلا سر انهدام پهباد مثل سگ دارن میسوزن نمیدونن چه ...... بخورن میان اینجا منفی میدن D-:
  • سيد محسن ابوميري IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    2 0
    ملت ها بخصوص ايران هميشه طوري كه از آدم هاي بزدل و ترسويي همچون بعضي از دوستان ضربه خوردند از خود دشمن نخوردند.همينطوري كه از زمان پيامبر و امام علي بودند تا الان....با بيشترين قدرت به وتعداد بالاي نيرو به سمت دشمن بتازيد..اياه ي قران كه روي پرچم سپاه هم هست...واعدو الهم.....
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    4 0
    پوزترامپ بخاک مالیده میشه
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 2
    حادثه « آرمگدون » كه كليسا به وقوع آن بشارت مي دهد همان حادثه بزرگي است كه قبل از ظهور امام مهدي (ع ) واقع خواهد شد. همان واقعه بزرگي كه امامان ما از آن به معركه « قرقيسيا » تعبير كرده اند. در آن واقعه ميليون ها لشكر از آمريكا اروپا. روسيه تركيه مصر و دولت هاي مغرب عربي به اضافه لشكري از شهرهاي شام يعني سوريه اردن لبنان . فلسطين و اسرائيل شركت خواهند كرد. همگي در بلاد شام در منطقه اي به نام « قرقيسيا » مواجهه خواهند داشت و سفياني در اين هنگام خروج خواهد كرد ... » (8 ) تصريح به نزديك بودن واقعه : اهل كتاب خصوصا مبشرين كليسا و سياستمداران غرب به نزديك بودن اين حادثه ايمان دارند. كتاب هاي زيادي در اين موضوع نوشته شده است . اينك به عبارات برخي از آنان اشاره مي كنيم : 1 ـ بيلي گراهام در اشاره به اين كه عالم با سرعت به طرف واقعه « آرمگدون » در حركت است مي گويد : « جوانان از نسل امروز چه بسا آخرين نسلي باشند كه درتاريخ بشريت به سر مي برند » .
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 1
    خیلی هم دشمن دست کم. نگیرید. چه دشمن. داخلی وچه دشمن خارجی........ درود بر سپاه اسلام
  • رضا GB ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    2 0
    خواهشا آب خلیج فارس رو با خون کثیف این اجنبی ها نجس نکنید.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    3 1
    وزیر اسرائیلی: اسرائیل تنها کشوری است که ایرانی‌ها را می‌کُشد
    • Afshin US ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
      1 1
      اخه امریکا یا هر دولت دیگه ای مکه جرات داره نگاه چپ به این خاک بکنه،مگه ندیدی ناوجنگی انگلیس ازدست شناور سپاه چطوری فرارمیکرد
  • US ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 1
    از دیروز که فضا نظامی تر شده ناوشکن سبلان نیروی دریایی راهبردی ارتش ماموریت کنترل تنگه هرمز رو بعهده گرفته چون واضحه چهارتا قایق تندرو نمی تونن با ناوشکن های غربی روبرو بشن
    • DE ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      2 2
      توصیه میکنم آخرین درگیری مستقیم بین ایران وآمریکا رو در زمان جنگ و نتایج اون رو مطالعه کنید. احتمالا بعدش منطقی تر فکر میکنید.
    • DE ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      1 0
      ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱چهارتا قایق تندرو نمی تونن با ناوشکن های غربی روبرو بشن// خب چارتا قایق کند رو بهشون حمله میکنند . اصلا با بلم میریم چرخهای ناو هواپیمابر را پنچر میکنیم و با پیچ گوشتی چند تا خط هم روش میکشیم...خخخخ عمو تو نمیخوادبه کسانی که 8 سال با دنیا جنگیدند و صدها هزار موشک و توپ و تانک و پهباد ...به دستان هزاران فدایی جریان مقاومت دادند و خود سازنده زیردریایی و موشک و پهباد ... هستند چیز یاد بدی .برو مک 2 نالد همهبرگِردت را گاز بزن نوشابه یادت نره .
  • salam IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    10 0
    اقا تورو خدا کسی چشم طمع به باکسر ندوزه اون مال منه مشتری پاش خوابیده
  • DE ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 1
    عجب !!! امیدوارم جنگی درنگیره !!!
  • محمد IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    سلام وخدا قوت بر لشگر خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس