کد خبر 976428
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
اخبار رژیم صهیونیستی| از ترسیم مسیر احتمالی عادی‌سازی روابط ریاض-تل‌آویو تا اعتراف نتانیاهو درباره السیسی

ویژگی های مشترک نتانیاهو و السیسی، ترسیم مسیر احتمالی عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل، افتتاح آکادمی نظامی ویژه در ارتش رژیم و تهدیدهای جدید نتانیاهو علیه مقاومت لبنان و فلسطین از جمله خبرهای رسانه‌های رژیم اشغالگر قدس است.

به گزارش مشرق، رسانه‌ های رژیم صهیونیستی از افتتاح یک مدرسه نظامی برای اولین بار خبر دادند. روزنامه عبری معاریو از یک حادثه نظامی که چه بسا اولین حادثه در نوع خود باشد، خبر داده است.

این رسانه امروز جمعه نوشت ارتش اسرائیل، مدرسه کماندویی را با حضور ژنرال نداف فدان فرمانده منطقه مرکزی و ژنرال کوبی هیلر فرمانده تیپ کماندویی ارتش افتتاح کرد.

معاریو افزود ماموریت مدرسه جدید، آموزش و آماده سازی نیروها برای پیوستن به تیپ کماندویی است که اکثریت یگان‌های ویژه را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این رسانه به قلم طال لاو رام تحلیلگر نظامی‌اش نوشت مدرسه کماندویی جدید اسرائیل برای آموزش نیروها در راستای هدف والا که همان جنگ در جبهه های مختلف و در سخت ترین شرایط و نیز تقویت نیروها و تقویت اهداف نظامی است، فعال شده است.

این رسانه از قول ژنرال کوفی هیلر فرمانده تیپ کماندویی نوشت پس از گذشت سه سال و نیم از تشکیل تیپ کماندویی، مدرسه کماندویی تاسیس شده تا مرحله دیگری را در مراحل پیشرفت عملکرد نظامی جدید و متفاوت تشکیل دهد که سبب تقویت قدرت ارتش اسرائیل شده و شکل گیری نسل جدیدی را دنبال کند که قادر به ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان برای هر عملیات تهاجمی باشد.

تهدیدهای جدید نتانیاهو علیه مقاومت لبنان و فلسطین

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم در ادامه جنگ روانی و تبلیغاتی خود برای جلب آرای صهیونیست‌ها در انتخابات آتی کنست تهدیدهای خود علیه مقاومت را تکرار کرد و با تهدید حماس و حزب الله و دولت لبنان مدعی شد با قدرت سهمگین دست به تحرک خواهیم زد و پیروزی خود را تضمین خواهیم کرد.

نتانیاهو ادعا کرد هرگز به کسانی که موشک به سمت اسرائیل شلیک می کنند در هر جایی که باشند، مصونیت نخواهد داد.

وی که در مراسمی به مناسبت سالگرد هلاکت نظامیان صهیونیست در جنگ دوم لبنان سخن می گفت، مدعی شد هرگز به شلیک کنندگان موشک و کسانی که در پس آنها قرار دارند، چه در لبنان و چه در غزه و چه در هر نقطه دیگر مصونیت نخواهیم داد.

نتانیاهو در ادامه ادعاهایش گفت در عملیات سپر شمالی،تونل های تروریستی را که حزب الله در طول سال‌ها به سمت اراضی ما حفر کرده بود، منهدم کردیم، نمی خواهم در اینجا درباره عملیات دیگری که انجام می دهیم خیلی صحبت کنم و غافلگیرکننده‌ در زمان مناسب رخ خواهد داد. وی افزود زمان آن رسیده است که همه جهان خطر ایران و حزب الله را درک کند،‌زمان آن فرا رسیده که همه جهان با آنها مقابله کنند، متاسفانه این مسئله هنوز به شکل کافی رخ نمی دهد، من گفته ام حتی اگر مجبور به مقابله با ایران و نمایندگانش به تنهایی شویم، این کار را انجام خواهیم داد.

نتانیاهو در سخنانی که بخش هایی از آن در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر شده،مدعی شد ما اینگونه در سوریه برای جلوگیری از آرایش نیروهای ایران دست به تحرک می زنیم، هرگز اجازه تکرار صحنه لبنان در سوریه را نخواهیم داد.

وی با تهدید آشکار دولت لبنان گفت دولت لبنان هیچ مخالفتی با آرایش نظامی حزب الله در داخل اراضی خود انجام نمی دهد و به همین سبب مسئولیت این تجاوز را برعهده دارد.

نتانیاهو در یک موضع انفعالی در برابراظهارات اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله مدعی شد اگر مجبور شویم وارد جنگ دیگری شویم با قدرت سهمگینی دست به تحرک خواهیم زد و پیروزی خود را تضمین خواهیم کرد.

تهدیدهای نتانیاهو علاوه بر آنکه در چارچوب جنگ روانی و تبلیغاتی و تلاش برای قدرتمند نشان دادن خود در میان  افکارعمومی رژیم صهیونیستی قلمداد می شود، با واکنش دیگر سران رژیم روبرو شده به طوری که آویگدور لیبرمن وزیرجنگ اسبق در واکنش به تهدیدهای نتانیاهو علیه ایران و مقاومت به صراحت، نتانیاهو را به سگی تشبیه کرد که به گفته وی سگی که پارس می کند، گاز نمی گیرد.

ترسیم مسیر احتمالی عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل

نویسنده صهیونیست مسیر عادی سازی روابط ریاض- تل آویو را ترسیم کرد یک نویسنده صهیونیست از مسیر عادی سازی احتمالی روابط میان رژیم صهیونیستی و حکومت سعودی و دستاوردهایی پرده برداشت که این مسئله برای دو طرف به همراه دارد که بیشترین دستاوردها برای تل آویو خواهد بود.

نداف شرگای نویسنده صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه یسرائیل هیوم نوشت همکاری احتمالی میان عربستان و اسرائیل، دستاوردهای بزرگی در زمینه تجاری و همکاری امنیتی برای اسرائیل خواهد داشت . وی افزود یسرائیل کاتس وزیر خارجه اسرائیل اخیرا، ایجاد راه زمینی را پیشنهاد کرد که تصویر خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

شرگای در ادامه نوشت این طرح دو سال پیش به افکارعمومی ارائه شد، ولی اکنون به مرکز گفتمان سیاسی در منطقه بازگشته است، مسئولان اسرائیلی آن را پروژه راه آهن صلح منطقه ای می نامند که هدف از آن، ایجاد ارتباط اقتصادی و استراتژیک میان عربستان و اسرائیل از مسیر اردن و از طریق شبکه قطارهای اسرائیلی و بندر حیفا است تا مسیرهای ارزان و سریع و امن‌تر به سبب تهدید ملموس ایران علیه مسیرهای دریایی در خلیج فارس ایجاد شود.

این تحلیلگر صهیونیست افزود عربستان سعودی به خوبی این خط آهن را می شناسد و حمایت اولیه خود از آن را نشان داده است و اردن هم بخش جدایی ناپذیر از این رویا در چارچوب معامله قرن به شمار می رود. مسیر قطار در مرحله نخست از استان های اربد و الزرقاء در اردن تا مرزهای اردن و عربستان آغاز می شود و عربستان شبکه ریلی جدیدی را ایجاد کرده که آن را خط شمال به جنوب و خط المعادن نامیده است که از مرزهایش با اردن آغاز و تا ریاض و بنادر خلیج فارس و به طور اساسی تا داماس امتداد می یابد.

این نویسنده صهیونیست افزود این مسئله نه تنها از نظر نظامی، بلکه از نظر سیاسی، حزبی و حتی اقتصادی یک دستاورد بسیار ملموس به شمار می‌رود، با یک محاسبه سریع، اگر یک سوم تجارت عربستان از طریق اسرائیل انجام شود، یک گردش مالی سالیانه بیش از 300 میلیارد دلار را به همراه خواهد داشت.

عربستان سعودی هم از این مسئله(خط آهن با رژیم صهیونیستی) برای افزایش سطح همکاری اقتصادی و امنیتی با غرب و گسترش همکاری با اسرائیل بر ضد ایران بهره برداری می کند، راه جایگزین زمینی، کوتاه ترین و امن ترین مسیر است، طول مسیر دریایی از بندر داماس تا دریای مدیترانه از طریق خلیج فارس و دریای سرخ و کانال سوئز، 6 هزار کیلومتر است.

وی افزود در مقابل، مسیر زمینی از طریق بندر حیفا تنها 600 کیلومتر است. آنچه مخفی و پوشیده است، خیلی بیشتر از ظاهر و مسائل آشکار است،‌و حتی آنچه در ظاهر(از روابط سعودی صهیونیستی) وجود داردفراتر از حد تصور است، چرا که اسرائیل و عربستان از نظر عرفی با هم ازدواج کرده اند.

این نویسنده صهیونیست تاکید کرد عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با اسرائیل از خود انعطاف پذیری نشان داده از جمله به پروازهای شرکت هواپیمایی هند اجازه داده از آسمان عربستان برای رفتن به اسرائیل استفاده کنند که سبب کوتاه شدن مسیر پرواز هوایی میان هند و تل آویو از هفت ساعت به پنج ساعت شده است.

شرگای تصریح کرد عربستان به اعراب اسرائیل(مناطق اشغالی) اجازه خواهد داد در این کشور کار کنند، همچنین سخن از جذب فارغ التحصیلان دانشگاه های اسرائیلی در رشته های پزشکی، برنامه ریزی و مهندسی در کنار کارگران ساده در عربستان مطرح است، عربستان و دیگر کشورهای عربی خلیج فارس در زمینه امنیتی و اطلاعاتی با اسرائیل به ویژه علیه ایران همکاری می کنند.

وی در پایان نوشت در سال آینده و شاید در ماه های آینده، ابعاد جدیدی از روابط عربستان سعودی و اسرائیل فاش خواهد شد، با این وجود، باور این مسئله که به زودی روابط دیپلماتیک رسمی میان اسرائیل و عربستان برقرار خواهد شد، برای محافل سیاسی دشوار است، گذشته از آنکه ریاض هم اعتراف می کند که با وجود تمایلش برای این کار(عادی سازی رسمی روابط)، همچنان موانع زیادی وجود دارد.

ویژگی های مشترک نتانیاهو و السیسی از نگاه معاریو

روابط گرم و نزدیک رژیم صهیونیستی و دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر همچنان مورد توجه رسانه های رژیم اشغالگر قرار دارد به طوری که یکی از این رسانه ها، از اعتراف نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روابط صمیمی و عمیق با رئیس جمهوری مصر و ویژگی های مشترک نتانیاهو و السیسی سخن گفته است.

روزنامه عبری زبان معاریو به تمجید اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پرداخته است. گروه های مخالف در مصر، همچنان السیسی را رهبر کودتا علیه دولت قانونی محمد مرسی می دانند.

معاریو در مقاله ای به قلم جاکی خوری تحلیلگر صهیونیست نوشت نتانیاهو از ماهیت روابط دوستانه و عمیق خود با السیسی پرده برداشت و نوشت اعتراف نتانیاهو در این زمینه، هنگام حضور در منزل خالد عزمی سفیر مصر در اسرائیل(مناطق اشغالی) و در حضور 150 شخصیت دعوت شده در مراسم منزل سفیر بیان شد که بیشتر این شخصیت‌ ها اسرائیلی بودند.

این روزنامه افزود روابط دوستانه میان نتانیاهو و السیسی از زمان سیطره السیسی بر حکومت در 6 سال قبل تا کنون به شکل قابل توجه ای گسترش یافته است، در دوران حکومت السیسی حتی یک کلمه انتقاد از سوی نتانیاهو نشنیدیم و سخنانش، مانور و تعارف نیست، بلکه سخنانی صادقانه است.

معاریو در ادامه نوشت نتانیاهو، السیسی را دوست صمیمی خود قلمداد کرده که این توصیف شخصی و بیانگر روابطی فراتر از امور کاری است، این دو همواره تلفنی با هم حرف می زنند و می توان این نکته را فرض که بارها با هم دیدار کرده اند که خبرش رسانه ای نشده است و روابط آنها روابط فوق العاده است که به شخصیت خاص هر یک از آنها مرتبط است.

این روزنامه افزود درباره این مسئله که به زودی علت موفقیت السیسی در جلب دوستی نتانیاهو-فردی که به محتاط بودن و نگرانی از اعراب معروف است- را بدانیم، تردید وجود دارد، اما مجموعه ای از ویژگی های مشترک میان آنها برای برقراری رابطه میانشان کفایت می کند.

معاریو نوشت یکی از مهمترین این ویژگی ها این است که هر دو(هم نتانیاهو و هم السیسی) با احساس اینکه تهدیدی موجودیت آنها را هدف قرار داده و با تروریسم می جنگند و به بعد محافظه کارانه نقشه سیاسی وابسته هستند، زندگی می کند، همچنین یکی از ویژگی های مشترک میان این دو، این است که رسانه ها منبع ناراحتی آنها به شمار می رود.

این رسانه افزود هم السیسی و هم نتانیاهو شخصیت‌های امنیتی با سابقه اطلاعاتی هستند و هر دو نسبت به آنچه علنا از آنها گفته می شود، حساسیت دارند.

معاریو تصریح کرد تمجید نتانیاهو از السیسی بازتابی در رسانه های مصری نداشته است، زیرا سانسور مصری این حادثه را از دید مردم دور کرده است، تا شهروندان مصری این نکته را که نتانیاهو درباره السیسی چگونه فکرمی کند، ندانند.

این رسانه در پایان نوشت ما نیز دقیقا نمی‌دانیم که السیسی درباره نتانیاهو چگونه فکر می کند و اسرائیل چه جایی در قلبش دارد، و اینکه آیا او دوست واقعی است یا صرفا یک شریک تجاری به شمار می رود، با وجود این، روابطی که این میان این نفر شکل گرفته، یک تحول بسیار خوبی است مادامی که وسیله ای برای تقویت ارتباط میان دو طرف شکل داده و در حد خود هدف نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس