جاسوسی هواپیمای آمریکایی از نیروهای الحشد الشعبی پیش از حمله پهپادی

یکی از رسانه‌های عراقی به نقل از یک منبع آگاه فاش کرد که یک هواپیمای اطلاعاتی آمریکا اخیرا از مقرهای نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق جاسوسی کرده است.

به گزارش مشرق، همزمان با انتشار خبر حمله پهپادی به یکی از مقرهای نیروهای الحشد الشعبی عراق در استان صلاح الدین (مرکز عراق)، شبکه «الاتجاه» این کشور به نقل از منبعی اختصاصی پرده از جاسوسی جدید آمریکا علیه این نیروها و نیروهای مسلح عراق برداشت.

این منبع اطلاعاتی در استان نینوی (شمال عراق) در گفت‌وگو با این شبکه گفت که یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا اقدام به انجام پایش هوایی کامل کوهستان «سنجار» و مناطق جنوبی این منطقه کرده است.

بیشتر بخوانید:

او گفت که هواپیمای به کار گرفته شده، فناوری پیشرفته‌ای دارد و این عملیات روز چهارشنبه اتفاق افتاده است.

این منبع اطلاعاتی عراق افزود: «در این عملیات از هواپیمای بی ۳۵۰ که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا برای پایش هوایی استفاده می‌کند و مجهز به دوربین‌های پیشرفته بوده، استفاده شده است. این نوع هواپیما جدا از کادر پرواز، قابلیت حمل پنج الی هفت نفر را دارد».

به گفته این منبع در نیروهای اطلاعاتی عراق، هواپیمای آمریکایی در جنوب سنجار از چهار تیپ نیروهای الحشد الشعبی (گردان‌های حزب‌الله، انصار العقیده، گردان‌های امام علی (ع)، یگان‌های مدافع شنگال) و نیروهای گارد مرزی و لشکر ۱۵ ارتش عراق تصویربرداری کرده است.

شبکه تلویزیونی الاتجاه گزارش داد که به تصاویر هوایی عملیات پایش هوایی هواپیمای اطلاعاتی آمریکا در سنجار دست پیدا کرده و خطوط آبی بیانگر حرکت هواپیماست و همه مناطق سنجار و جنوب آن را پوشش می‌دهد.

در طول جنگ علیه داعش، نیروهای ائتلاف آمریکا بارها مقر ارتش، پلیس و الحشد الشعبی و غیرنظامیان را در مناطق مختلف عراق به بهانه «اشتباهات محاسباتی» هدف قرار داده است.

اخیرا رسانه‌های عراقی فایل صوتی گفت‌وگو بین فرمانده عملیات الانبار عراق با یکی از عناصر اطلاعاتی سیا  را منتشر کردند که در این فایل، فرمانده عراقی مختصات و محل استقرار نیروهای عراقی را در اختیار جاسوس آمریکایی قرار می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس