ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در ایالت کارولینای شمالی و در دومین سخنرانی طولانی خود در دوران ریاست جمهوری‌اش دست کم 20 دروغ گفت.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه خود در ایالت کارولینای شمالی دست کم 20 دروغ گفته است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به بررسی دومین سخنرانی طولانی ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری‌اش پرداخت و بر اساس این گزارش، سخنرانی ترامپ که بیش از 90 دقیقه به طول انجامید دست کم 20 دروغ به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ چگونه سیاه شد؟

برخی از دروغ‌های ترامپ در این سخنرانی عبارت بودند از:

- ترامپ مدعی شده که در سخنرانی‌های وی حتی یک صندلی خالی در سالن نیز وجود ندارد این در حالی است که بر اساس بررسی‌های سی‌ان‌ان در سخنرانی‌های متعددی صدها صندلی سالن‌های سخنرانی وی خالی بوده است.

- ترامپ درباره «ایلهان عمر» نماینده زن کنگره آمریکا ادعای دروغی را مطرح کرد که سی‌ان‌ان با بررسی سابقه سخنان ایلهان عمر، دروغ بودن سخنان ترامپ را اثبات کرد.

- رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی سخنان بی‌اساسی را درباره دموکرات‌ها، قاچاق انسان، دیوار مرزی با مکزیک و موضوع مهاجران مطرح کرد که سی‌ان‌ان با بررسی یکایک این ادعاها،  دروغ بودن آنها را ثابت کرد.

- ترامپ در سخنرانی طولانی خود در کارولینای شمالی مدعی شد که دولت وی قدرتمندترین اقتصاد را برای آمریکا به همراه آورده و نرخ بیکاری نیز پایین‌ترین میزان در تاریخ ایالات متحده بوده است. این در حالی است که بر اساس گزارش سی‌ان‌ان کمترین میزان بیکاری در تاریخ ایالات متحده به سال 1953 باز میگردد.

- ترامپ دروغ‌های دیگری را نیز درباره اقتصاد کارولینای شمالی، ناتو، نتایج نظرسنجی، کسری تجاری با چین،‌بومی‌های آمریکا، قیمت دارو و مواد مخدر اعلام کرد که سی‌ان‌ان با بررسی تک تک این ادعاها، دروغ بودن آنها را به اثبات رساند.

روزنامه «واشنگتن پُست» نیز بعد از آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در واکنش به ادعاهای نادرست و دروغ‌گویی‌های مکرر او در مسائل داخلی و خارجی یک صفحه ویژه با عنوان «ارزیابی‌کننده حقیقت» (Fact Checker) به شفاف‌سازی درباره این ادعاها و دروغ‌ها پرداخته و بر اساس یک گزارشی که ارائه کرده  ترامپ هر ۲۴ ساعت ۸ دروغ می‌گوید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس