کد خبر 976404
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
تیم ملی

رئیس فدراسیون فوتبال در حالی از برگزاری اردوی تیم ملی در دوحه پیش از بازی با کامبوج خبر داده که این موضوع امکان‌پذیر نیست.

به گزارش مشرق، مهدی تاج امروز در برنامه ورزش و مردم برنامه‌های تیم ملی فوتبال کشورمان را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر و انتخابی جام ملت‌های 2023 چین اعلام کرد و این در حالی است که به نظر می‌رسد او دچار اشتباهاتی شده است.

تاج در بخشی از صحبت‌های خود در خصوص برنامه‌های تیم ملی، اعلام کرد که ایران پیش از مصاف با کامبوج و به دلیل شرایط آب و هوایی مشابه دوحه به این کشور جنوب آسیایی، راهی قطر خواهد شد تا اردویی را در کمپ اسپایر برگزار کند. این در شرایطی است که تیم ملی ایران در اولین هفته استراحت خواهد داشت و اولین مسابقه‌اش دیدار خارج از خانه با هنگ‌کنگ در تاریخ 19 شهریورماه است. با این حال دیدار خارج از خانه مقابل کامبوج نیز 12 فروردین‌ماه 99 برگزار می‌شود که تیم ملی پنج روز پیش از این دیدار باید در تهران به مصاف هنگ‌کنگ برود.

بیشتر بخوانید:

با توجه به این مسئله به نظر می‌رسد در صورت قطعی بودن اردوی تیم ملی در دوحه، این اردو پیش از مصاف خارج از خانه با هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد. دیداری که 19 شهریورماه برگزار می‌شود و با توجه به استراحت تیم ملی در هفته نخست مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر، شاگردان ویلموتس این فرصت را دارند تا اردویی را در کمپ اسپایر برگزار کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده که ایران و قطر دیداری دوستانه را پشت درهای بسته برگزار خواهند کرد و این در حالی است که برنامه بازی‌ها و استراحت ایران و قطر با یکدیگر همخوانی ندارد. قطری‌ها با توجه به حضور مجددشان در کوپا آمه‌ریکا در سال 2020 و بنا به درخواست خودشان به سید پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین رفتند تا در هفته پایانی استراحت کنند و با آمادگی بیشتری راهی کلمبیا یا آرژانتین شوند.

در روز نخست رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر و انتخابی جام ملت‌های 2023 چین در روز پنجشنبه 14 شهریور که تیم ملی ایران استراحت دارد، قطری‌ها در دوحه به مصاف افغانستان می‌روند. در ماه نوامبر (آبان‌ماه) هم که دومین هفته استراحت ایران در این رقابت‌هاست، قطری‌ها باید بازی برگشت مقابل افغانستان را خارج از خانه برگزار کنند.

با این حال تیم ملی ایران در هفته‌ای که استراحت دارد، اگر بخواهد با تیم‌های آسیایی بازی کند، فقط فرصت دیدار با تیم‌های سید یک را خواهد داشت. ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، عربستان، امارات، چین و بنگلادش تیم‌هایی هستند که ایران فرصت بازی با آنها را دارد. عربستان و امارات که روابط خوبی با ایران ندارند و عملاً شرایط برگزاری دیدار دوستانه با آنها وجود ندارد، ایران با کره‌جنوبی به تازگی دیدار دوستانه داشته و برگزاری این دیدار هم بعید به نظر می‌رسد و بنگلادش هم نمی‌تواند تیم مناسبی برای برگزاری دیدار دوستانه باشد.

با چنین شرایطی فقط ژاپن، استرالیا و چین می‌توانند حریفان مناسبی برای ایران در آبان‌ماه باشند که پیش از این هم مهدی تاج احتمال برگزاری دیدار با ژاپن را داده بود.

به نظر می‌رسد شرایط به گونه‌ای دیگر است، یعنی شاگردان مارک ویلموتس پیش از مصاف با هنگ‌کنگ در شهریورماه سال جاری راهی دوحه خواهند شد تا اردویی را در این کشور برپا کنند و سپس راهی این کشور شرق آسیایی شوند. در مرحله دوم هم این امکان وجود دارد که تیم ملی پس از دیدار 23 آبان‌ماه با عراق اردوی دیگری را برگزار کند و به مصاف یکی از تیم‌های ژاپن، استرالیا یا چین برود و در این تاریخ شرایط برگزاری دیدار با قطر وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس