کد خبر 976320
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
بانک‌ها در فروردین ۹۸ چقدر وام دادند؟

براساس آمارها کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانکهاو مؤسسات اعتباری در پایان اسفند ماه سال ۹۷ بالغ بر ۲۰۶۷۳.۴ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۶ افزایش ۲۵.۶ درصدی داشته است.

به گزارش مشرق، گزارش وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانکهاو مؤسسات اعتباری در پایان اسفند ماه سال ۹۷ بالغ بر ۲۰۶۷۳.۴ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به پایان سال قبل با افزایش ۲۵.۶ درصدی معادل ۴۲۰۹.۳ هزار میلیارد ریال رشد داشته است.

بیشتر بخوانید

بازار متشکل ارزی نرخ را کاهش می‌دهد؟

در این بین وضعیت سپرده‌های بانکی در اشتان‌های کشور حاکی از آن است که بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۳۱۸.۷ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهکیلویه و بویر احمد معادل ۵۵.۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

لازم به ذکر است که مانده کل تسهیلات ریالی و ارزی در بانک‌ها بالغ بر ۱۵۰۹۰.۲ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال ۹۶ بالغ بر ۲۵۰۳.۱ هزار میلیارد ریال معادل ۱۹.۹ درصد افزایش داشته است.

همچنین بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۹۷۵۲.۱ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهکیلویه و بویر احمد معادل ۵۱.۸ هزار میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۳ درصد بوده که نسبت به پایان سال ۹۶، به میزان ۴.۱ واحد درصد کاهش داشته است

از طرفی نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در استان تهران ۹۴.۹ درصد و استان کهکیلویه و بویر احمد ۱۰۵.۶ درصد را نشان می‌دهند.

افزایش ۲۵ درصدی مانده حساب بانک‌ها درسال ۹۷

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس