کد خبر 976238
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
نرم افزار فیس آپ

با فراگیر شدن استفاده از یک اپلیکیشن روسی به نام «فیس اپ» کارشناسان درباره امنیت اطلاعات کاربران هشدار داده اند. این اپلیکیشن می تواند بدون اجازه کاربر به طور دائم به عکس های او دسترسی یابد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، به تازگی اپلیکیشن «فیس اپ» (FaceApp) طرفداران زیادی یافته است. این اپلیکیشن از افراد عکس می‌گیرد و تصویر آنها را ۵۰ سال بعد نشان می‌دهد. اما اکنون کارشناسان هشدار داده‌اند احتمالاً این اپلیکیشن اطلاعات کاربران را در اختیار توسعه دهندگان روسی خود قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۷ ابداع شد که با قرار دادن فیلتری روی صورت فرد آن را پیرتر می‌کند. به گفته کارشناسان اپلیکیشن مذکور به طور کامل و دائمی به عکس‌های فرد دسترسی می‌یابد و این امر نگرانی‌های امنیتی را ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

در اصل نگرانی کارشناسان مربوط به قابلیت این اپلیکیشن است که می‌تواند بدون اجازه کاربر به عکس‌های بخش Camera roll کاربر دسترسی یابد و آنها را ذخیره و استفاده کند.

این سرویس رایگان با استفاده از هوش مصنوعی تصویر موجود در گالری عکس‌های کاربر را ادیت و آن را پیرتر می‌کند.

در حال حاضر با توجه به فراگیر شدن چالش faceappchallenge# در شبکه‌های اجتماعی، «فیس اپ»به سرعت به یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های دانلود شده در iOS و اندروید تبدیل شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    7 7
    برا ما معنی خطر فقط شماهایین. اطلاعاتمون دست شما برادرای ارزشی نباشه برا ما تعریف امنیته
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      1 3
      پس با روسیه مشکلی نداری؟! عجب
  • AE ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    7 5
    چون روسی است خطرناک شد همه چی روسی و چینی خطرناک و بد است اما اگر امریکایی باشد خیلی هم خوب است
  • LB ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    6 1
    غلط کردن انکگلیسی ها که میگن خطرناکه. کل اندروید گوگل داره حتی نفس کشیدن شما رو کنترل میکنه، چون مال یهودیاست خوبه. اما این یه عکس بگیره چون مال روسیه است بده! خاک بر سرای جاسوس دزد عوضی. دقیقا همون رفتار ترامپ با هواوی. گوگل و فیسبوک خودشون جاسوس اعظم هستن، ترامپ میگه گوشی های هواوی ممکنه ابزار جاسوسی دولت چین باشند!
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      3 2
      استفاده نکن از اندروید. ببین میتونی ؟ در اوج ضعف فقط عربده میکشی !
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    عصر جاسوسیه دیگه و تعجبی نداره ولی عکس مردم به چه دردی میخوره؟ اینو توضیح بدید؟ بیشتر جاسوسی از آدم های مهم و پولدار و سیاسیون اهمیت داره و احتمالا حساب های افراد رو هدف قرار بده و گر نه کی میاد وقتشو صرف مزاحمت واسه مردم معمولی کنه!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس