کد خبر 976093
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
حسین شریعتمداری نمایه

صدا و سیما باید بودجه مستقل داشته باشد و نمی‌توان و نباید بودجه این سازمان سرنوشت‌ساز در اختیار دولت باقی بماند.

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

دیروز آقای رئیس‌جمهور در اقدامی غیرمنتظره و تعجب‌آور، پرداخت بودجه سه ماهه (تیر و مرداد و شهریور) سازمان صدا و سیما را متوقف کرد! آقای محسن حاجی‌میرزایی، دبیر هیئت دولت که دستور رئیس‌جمهور را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده است، اگرچه به علت این اقدام غیرقانونی ‌اشاره‌ای نکرده است ولی عصبانیت بارها اعلام شده رئیس‌جمهور از سریال گاندو، تردید چندانی باقی نمی‌گذارد که تصمیم رئیس‌جمهور در اعتراض به تهیه و پخش این سریال بوده است. سریالی که روایتی مستند- و البته با تلویحی نزدیک به تصریح-  از نفوذ جاسوس آمریکا به دفتر رئیس‌جمهور داشته است. تصمیم غیرمنتظره آقای روحانی بلافاصله با اعتراض فراوان و گسترده‌ای در فضای مجازی و محافل سیاسی و اجتماعی روبرو شد. موج اعتراضات به‌اندازه‌ای بود که روزنامه ایران (ارگان دولت) برای رفع و رجوع و توجیه این اقدام به صحنه آمد و اعلام کرد «اعتبارات صدا و سیما در پیچ گزارش عملکرد بودجه عملیاتی گیر کرده نه سریال گاندو»! روزنامه ایران در یادداشت شتاب‌زده خود توضیح نداد که چرا «پیچ گزارش عملکرد بودجه عملیاتی»! قبل از همه دامن صدا و سیما را می‌گیرد؟! آنهم بعد از آنهمه اعتراض به سریال گاندو؟!

در این زمینه:

دستور عجیب رئیس جمهور به نوبخت


 و اما اگر صفر کردن بودجه سه ماهه صدا و سیما آنگونه که شواهد نشان می‌دهد، درپی اعتراض دولت به سریال گاندو باشد، باید گفت؛


۱- بودجه کشور، ملک شخصی و دارایی خصوصی دولت نیست که به هرکس و هرجا میلشان بود بدهند و از هرکس و هرجا که باب میلشان نبود دریغ بورزند!


۲- وظیفه دولت توزیع بودجه است آنهم نه به میل و اراده خود، بلکه براساس لایحه بودجه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده باشد. دقیقاً شبیه وظیفه‌ای که یک کارمند بانک در پرداخت حقوق حواله شده فلان شرکت یا اداره برعهده دارد و حق ندارد حقوق ماهیانه کسی را که به هر علت از او دلخور است، پرداخت نکند!


۳- اقدام اخیر دولت به این نگرانی دامن می‌زند که مبادا در موارد دیگری نیز که از نگاه مردم پنهان مانده است، بیت‌المال را برای اهداف حزبی و گروهی خویش هزینه کرده باشند؟! نمونه‌هایی نظیر حقوق‌های نجومی و تائید و تکذیب‌های آن! سوء‌استفاده کلان از صندوق ذخیره فرهنگیان که بعد از افشای آن اعلام کردند «سوء‌استفاده نیست، بدهی معوق است»! و...


۴- ماجرای یاد شده بار دیگر و برای چندمین‌بار نشان داد که صدا و سیما باید بودجه مستقل داشته باشد و نمی‌توان و نباید بودجه این سازمان سرنوشت‌ساز در اختیار دولت باقی بماند.


۵- و بالاخره خدای مهربان، حکیم ابوالقاسم فردوسی را رحمت کند و روح آن شاعر بلند آوازه را از بعضی‌ها نرنجاند که نیم بیت عالمانه «توانا بود هر که دانا بود» آن حکیم را به «توانا بود هرکه با ما بود»! تغییر می‌دهند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    15 1
    خلاصه اینکه ایمان آوردیم گاندو عجیب و دقیق زده به خال
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      2 0
      دقیقا همینه
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    1 5
    ای حرفش که گفت صدا و سیما باید بودجه مستقل از دولت داشته باشه، مثل اینه که دولت بگه: ما یه ارتش وابسته به دولت میخواییم. مگه الان بودجه ارتش را دولت نمیده؟ این شریعتمداری اگر بافنده بود، بسیار توانا می بود. زیرا زمين را به آسمان می بافت به راحتی.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    6 4
    مرحبا. آفرین. بوجه گشور. سرمایه شخصی دولت نیست که هرجایی دلش خواست خرج کنه. هر جایی که باب دلش نبود بوجه اش قطع کنه درضمن بوجه یک سازمان. ملی مثل صدا وسیما نباید بوجه اش زیر نظر دولت ها باشه بلکه باید. بوجه آن مستقل باشد
  • ناشناس IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    5 1
    اگر مجلس همین فردا قوانین بودجه صداوسیمارو تغیرداد فبها واگر چنین نشد وای به حال نمایندگان مجلس .مگر مملکت دست یه عده قلدوره باشه که عاقبتش اخر سال معلوم میشه
  • ناشناس IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 0
    امان از عصبیت های جاهلانه
  • TR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 3
    این استقلال و بی طرفی صدا و سیمان مارا کشت!!! آقای شریعتمداری و آقایان دیگری که از زیر برف صدایتان به گوش میرسد!! مردم به لطف رسانه های اینترنتی و ماهواره ای سالهاست که از فضای تک قطبی و شیپوری عبور کرده اند.لغت استقلال برای سیما یک جک اساسی است.برادر روی برف را نگاه کن آن پایین خبری نیست.
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    1 0
    #برخورد ترامپی #صدا_و_سیما_گروگان_جبسون
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    3 0
    واقعا زمانی که رئیس صدا و سیما توسط رهبری تعیین می شود نباید بودجه آن وابسته به دولت باشد. این طور اهرم فشار دست دولت است و رهبری اختیاری ندارد
  • IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 0
    دولت لجن و اون صدا و سیما با ترویج اشرافیگری و غرب زدگی لجنتر از اون
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    7 1
    حاج آقا خداقوت. ای کاش این مسئولین عاشق غرب، وقت شما بزرگوار را نمی گرفتند و شما به جای وقت طلایی برای مبارزه با کفار مشغول می شدی. خدا به قلمت برکت دهد.
  • عادل IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    5 0
    دولت دیکتاتورها
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    3 0
    گذر زمان کوس رسوایی مدعیان تدبیر وراستگویی وفهم وکمال را با فرکانس مهیبی به صدا در اورده وبا دست خودشان رسوای خاص وعام شده اند
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 0
    روحانی که دایم میگه اختیار ندارم معنی اختیار نداشتن را فهمیدیم که حتی میشود پول سازمانی که زیر نظرش نیست را هم قطع کرد
  • سربدار IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 1
    درود بر دیده بان اسلام حاج حسین خداوند پشت و پناهتان باشد
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 1
    آفرین ، مثل همیشه عالی گفتی سردار جنگ نرم .
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 1
    احسنت.
  • آنتی اصلاح طلب IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 0
    اصلاً معنی اصلاحات همین است -یعنی پر رویی و زور و تزویر- مثلا : در انتخابات شکست می خورند می گویند تقلب شده- پیروز می شوند و عرضه کاری ندارند می گویند نمی گذارند-رهبر تذکر می دهد می گویند دیکتاتوری- سکوت می کند می گویند پس چه کاره است- شما به یاد قوم یهود نمی افتید ؟
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 0
    بودجه کرم های اسلاحتلب چقدر است؟
  • علیرضاحسینی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 0
    میگم این شیربی یال ودم و اشکم هست شین با طرح استاد برداشته بشه همه با هم یر میشیم بچگی یادش بخیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس