بیژن ذوالفقارنسب

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران پس از قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: ایران نسبت به رقیبان اصلی خود در آسیا در گروه سختی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، بیژن ذوالفقارنسب درباره همگروهی تیم ملی فوتبال ایران با عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج در مرحله انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: در وهله اول نباید فراموش کنیم که ایران همواره مدعی قهرمانی در جام ملت های آسیا بوده است و در دوره های اخیر نیز به جام جهانی رسیده است. حریفان ایران از دو قطب مختلف هستند. کامبوج و هنگ کنگ صاحب سبک فوتبالی خاصی نیستند که نگرانی به وجود بیاورند. این دو تیم در شرق آسیا هم قدرت خاصی ندارند. بنابراین فکر نمی کنم مشکلی از این بابت وجود داشته باشد.

کارشناس فوتبال ایران افزود: ایران بار دیگر برای صدرنشینی باید با کشورهای عربی رقابت کند. طبیعی است ایران با توجه به پیشینه ای که دارد کار سختی مقابل بحرین و عراق ندارد. رقابت بین ایران و عراق همیشگی بوده است. بعضی اوقات هم همین عراق هم مشکل آفرینی کرده است و به همین خاطر به او لقب گربه سیاه فوتبال ایران داده اند.

بیشتر بخوانید:

برنامه بازی‌های ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

همگروه‌های ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شدند +برنامه مسابقات

وی درباره رقابت ایران با عراق برای صدرنشینی در گروه C این مسابقات افزود: آنها تیم فیزیکی و صاحب سبکی هستند. با این حال باید بگویم عراقی ها باز هم مشکلی برای ایران ایجاد نمی کنند. شاید تنها مزیت آنها داشتن بازیکنانی است که در لیگ های خارجی هستند.

ذوالفقارنسب در پایان خاطرنشان کرد: گروه ایران نسبت به سایر گروه ها سخت تر است اما قطعاً مشکلی برای صعود به مرحله بعدی نخواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس