کد خبر 975799
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
برانکو و بگوویچ

سرمربی کروات گل‌گهر از بازگشتش به لیگ برتر پس از چند سال دوری صحبت کرد.

به گزارش مشرق، وینگو بگوویچ در خصوص شرایط گل‌گهر در فصل جدید اظهار داشت: من پیش از این هم گفتم لیگ برتر با لیگ یک متفاوت است. سازمان و امکانات باشگاه خوب است و حتی از کیفیت لیگ برتر بالاتر است. درست است. من به عنوان مربی از شرایط تیم و بازیکنانم مطمئن هستم تیم خوبی در اختیار دارم و با جذب 3-4 بازیکن دیگر و تکمیل فهرست بازیکنان می‌توانیم در فصل جدید به شکل بازی مورد نظر خودمان برسیم و بتوانیم تیمی در حد و اندازه رقابت‌های لیگ برتر روانه مسابقات کنیم.

وی در مورد اینکه برنامه گل‌گهر برای فصل نوزدهم در لیگ برتر چیست عنوان کرد: برای تیمی که از لیگ یک به لیگ برتر آمده خیلی مهم است که در سال اول خودش را حفظ کند و دوباره سقوط نکند و برنامه ما هم در حال حاضر همین است که در لیگ برتر خودمان را حفظ کنیم و برای سال‌های آینده اگر شرایط این اجازه را داد و امکان پذیر بود برای رتبه‌های بالاتر جدول برنامه‌ریزی کنیم و در جهت رسیدن به آن تلاش کنیم.

سرمربی گل‌گهر در مورد بازگشتش به لیگ برتر پس از چند سال دوری و مقایسه شرایط حال حاضر لیگ با آن دوره اظهار داشت: من شش سال از لیگ برتر دور بودم و در زمانی که در لیگ حضور داشتم به نظرم کیفیت بالاتری نسبت به زمان حال حاضر داشت. اگر دقت کنید در آن زمان ستارگانی مثل علی دایی، کریم باقری، خداداد عزیزی، جوان نکونام، مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان، علی کریمی، ایمان مبعلی، سیروس دین‌محمدی، سهراب بختیاری‌زاده، محرم نویدکیا و... دیده نمی‌شود که بتوانند به تنهایی سرنوشت یک بازی را تغییر دهند و در حال حاضر در تیم‌های لیگ برتر ستاره به ندرت دیده می‌شود و حداکثر می‌توانم بگویم 15 تا 20 درصد کیفیت آن زمان در بازیکنان حال حاضر دیده می‌شود. نظر من این است و شاید نظر  بقیه متفاوت باشد ولی من کیفیت آن دوره‌های لیگ را بالاتر می‌بینم.

بیشتر بخوانید:

برانکو: در شکایتم خواستار قرارداد فصل بعد هم شده‌ام

بگوویچ در مورد مربیان حاضر در لیگ برتر هم گفت: صد در صد از این لحاظ لیگ شرایط خوبی دارد. مربی ایتالیایی مثل استراماچونی یا کالدرون آرژانتینی که با الاهلی و الاتحاد موفق بوده، دنیزلی با پرسپولیس و پاس مربی با کیفیت و با تجربه، اسکوچیچ به لیگ برگشته و ممکن است کیفیت لیگ برتر از این لحاظ بالا رفته باشد. بازیکنان سابق در دوره من هم مربی شده‌اند که آنها هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. شاگرد سابق خود من گل‌محمدی فصل قبل با پدیده فوق‌العاده بود یا نکونام و منصوریان و چند نفر دیگر که به مربیان اضافه شدند. مربی خارجی ممکن است مثل من سال‌ها در ایران نماند و زود از اینجا برود ولی این جوان‌ها آینده مربیگری ایران هستند و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

وی در مورد اینکه جای چه کسی در لیگ برتر خالی است هم گفت: صد در صد علی دایی یک مرد بزرگ و دوست داشتنی که در مربیگری هم مثل دوران بازی موفق عمل کرده و امیدوارم به زودی برگردد.

سرمربی گل‌گهر در مورد رفتن برانکو از ایران هم گفت: من با برانکو 30 سال است که دوست قدیمی هستیم و شناخت ما از هم کوتاه نبوده است. او نتیجه بزرگی در پرسپولیس گرفت و تماشاگران در 4 سال حضورش در پرسپولیس لذت بردند 3 لیگ یک جام حذفی یک فینال لیگ قهرمانان کسب کردند. برانکو بعد از 4 سال از تیم جدا شد. دلیل جدایی او به نظرم عدم توانایی در گرفتن لیگ قهرمانان آسیا بود که این کار برای تیم‌های ایرانی خیلی سخت و دست نیافتنی است چرا که تیم‌های شرق آسیا و تیم‌های قطر و امارات و عربستان و... تدارک خوبی می‌بینند و هزینه می‌کنند و بازیکنان خوبی جذب می‌کنند و رقابت با آنها دشوار است و فکر می‌کنم به همین خاطر جدا شد.

بگوویچ در مورد اینکه برانکو گفته مدیران باعث جدایی او شدند هم گفت: من در این مورد دوست ندارم صحبت کنم و در شخصیت من نیست در این مورد صحبت کنم.

وی در رابطه با شکایت برانکو بابت مطالباتش هم عنوان کرد: من نمی‌دانم قراردادی که برانکو با پرسپولیس بسته به چه شکل بوده است و چه شرایطی داشته است و اگر به فیفا شکایت کند این موارد به طور دقیق بررسی می‌شود و شاید یک یا دو سال طول بکشد تا به پولش برسد ولی در مجموع حق و حقوقش را خواهد گرفت.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس