خبر ویژه

رئیس سابق اتاق بازرگانی و از حامیان دوآتشه برجام می‌گوید وضعیت اقتصادی مساعد نیست و کشور دچار بی‌دولتی شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

محسن جلال‌پور در کانال تلگرامی نوشت: این‌ روزها که حال عمومی مساعد نیست و آمارها و شاخص‌ها وضعیت خوبی را انعکاس نمی‌دهند و حوادث و اتفاقات نگران‌کننده زیادی رخ می‌دهد، یک پرسش مهم در ذهن مردم نقش می‌بندد: دولت کجاست؛ چرا کاری نمی‌کند؟

بیشتر بخوانید:

نوبت کدام پاکت است؟

گرانی‌ها تقصیر مدافعان حرم است نه روحانی!

توکلی: پالرمو ارتباطات محدود بانکی را هم قطع می‌کند


مردم این روزها بیشتر از گذشته شاهد نابسامانی اوضاع اقتصادی هستند اما احساس می‌کنند از یک‌سو توان کارشناسی دولت به قدری تنزل پیدا کرده که قادر به حل مسائل نیست و از سوی دیگر گروه‌های سیاسی مخالف هم نمی‌گذارند دولت به وظایفش عمل کند.


تحلیل‌گران سیاسی به این وضع «بی‌دولتی» می‌گویند و معتقدند این اواخر شرایط کشور به‌گونه‌ای پیش رفته که جایگاه دولت از یک نهاد سیاست‌گذار به یک نهاد اجرایی منفعل تنزل یافته است.


در ساختار سیاسی ما دولت پاسخ‌گوترین نهاد است اما وقتی از پدیده بی‌دولتی سخن می‌گوییم منظورمان فقط دولت نیست. این روزها گروه‌های مخالف دولت تلاش می‌کنند به‌هر شکل ممکن بر آتش بی‌دولتی بدمند.


اخیراً یکی از سیاستمداران مخالف دولت گفته «شایسته این ملت نیست در صف گوشت منجمد بایستند». نظر کاملاً درستی است اما باید از ایشان و مجموع مخالفان دولت پرسید چطور به لطایف‌الحیل در حال ناکام‌کردن دولت در عرضه کالای عمومی هستید اما در افکار عمومی به‌خاطر ضعفش در عرضه کالای خصوصی (گوشت، برنج، گوجه‌فرنگی و...) تخطئه‌اش می‌کنید؟


چطور با تمام توان علیه برجام صف می‌بندید و لوایح چهارگانه را به محاق می‌برید اما هزینه آثار اقتصادی و سیاسی‌اش را گردن دولت می‌اندازید؟


درباره اظهارات آقای جلال‌پور باید خطاب به وی گفت بخشی از نابسامانی اقتصادی موجود و فشار تورمی بر مردم، محصول سیاست‌بازی برخی فعالان اقتصادی نظیر شماست که در ازای برخی حمایت‌های ویژه، تبدیل به بزک‌کننده برجام شدید و نسخه بی‌عملی و بی‌تدبیری اقتصادی و منتظر برجام نشستن را تأیید کردید.


از طرف دیگر او توضیح نمی‌دهد که سوءتدبیری‌های اقتصادی چه ارتباطی به لوایح مربوط به FATF دارد. آیا مثلاً اروپایی‌ها به‌خاطر FATF، مبادلات اقتصادی را با ایران متوقف کرده‌اند یا به‌علت تحریم‌ها و فشارهای آمریکا؟!


اینکه نقدینگی از ۴۳۰ هزار میلیارد تومان به نزدیک ۲ تریلیون تومان رسیده (چهار برابر شده) و به‌جای هدایت به سمت تولید و سرمایه‌گذاری مولد، سراغ سوداگری کاذب رفته، به مخالفان ارتباط دارد؟ رهاکردن بخش تولید مسکن در طول ۶ سال گذشته که هم می‌توانست اشتغال ایجاد کند و هم از تورم بکاهد، چطور؟! 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس