کد خبر 975567
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
اسرار انرژی ایران در اختیار شریک اسرائیل/نهادهای امنیتی ورود کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس خواستار ورود نهادهای امنیتی به ماجرای همکاری عجیب یک مؤسسه نفتی با یک شرکت غربی به نام «دنا» شد.

به گزارش مشرق، هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در حال عرضه اسناد و اطلاعات مهم بخش انرژی به یک شرکت آلمانی است گفت: این همکاری در ظاهر مربوط به پروژه بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور است ولی در لوای این همکاری مشاوره‌ای، بخش مهمی از اطلاعات مراکز انرژی کشور در اختیار این شرکت آلمانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

چرا در ساخت پتروپالایشگاه‌ها سهل‌انگاری‌ شد؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: بر اساس مستندات موجود، مدیر این شرکت «آندرس کولمن» نام دارد که سابقه همکاری با اسرائیل داشته است. سال‌ها پیش برنامه تبادل راهبران جوان اسرائیلی – آلمانی اجرایی شد که کولمن نیز در این برنامه نقش مهمی داشته است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم اینگونه اقدامات عجیب است تصریح کرد: طبق اسنادی که وجود دارد، این شرکت به تمامی اطلاعات انرژی بویژه اطلاعات نیروگاهی دسترسی پیدا خواهد کرد که یک خطر بزرگ برای کشور است زیرا برق و شبکه توزیع برق اصلی‌ترین زیرساخت هر کشوری است که بسیار مهم به شمار می‌رود.

نماینده مردم ایذه و باغملک تصریح کرد: باید مشخص شود دلیل چنین همکاری چیست آن هم در زمانی که به گفته مسئولان کشور، یکی از سرمایه‌گذاری‌های دشمنان در تضعیف نظام، دریافت اطلاعات دقیق از زیرساخت‌ها و مسائل محرمانه‌ای است که باید تحفظ بیشتری روی آن وجود داشته باشد.

وی با ذکر مثالی از ماجرای استاکس نت گفت: با وجود مراقبت کامل از اسرار و تأسیسات هسته‌ای، شبکه نفوذ با ورود به این صنعت، با بکارگیری ویروسی در حال تخریب زیرساخت‌های هسته‌ای کشور در دولت گذشته بود که با کشف آن، از تخریب زیرساخت‌های هسته‌ای جلوگیری شد ولی امروز اطلاعات بخش انرژی که استراتژیک‌ترین اطلاعات اقتصادی است به راحتی در اختیار یک شرکت آلمانی قرار می‌گیرد.

خادمی اذعان کرد: اطلاعاتی که در اختیار این شرکت غربی قرار گرفته روی بخش توزیع انرژی شامل برق و سوخت و همچنین حوزه پتروشیمی تاکید بیشتری دارد؛ فرض کنید این شرکت تمامی اطلاعات مراکز انتقال انرژی را دریافت کرده باشد و از همین اطلاعات برای حمله سایبری به تأسیسات انرژی کشور استفاده شود، هزاران میلیارد تومان به کشور آسیب وارد خواهد کرد.

این عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: آنطور که اسناد نشان می‌دهد این شرکت در قالب یک مشاور این اطلاعات را دریافت و بدون هیچ چالشی، این اطلاعات را از ایران خارج کرده است. شبیه کاری که شرکت توتال با پارس جنوبی کرد و دو سال پیش همه اطلاعات مخزنی بزرگترین مخزن گازی جهان را از ایران خارج کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه احتمالاً وزارت نفت و نهادهای اطلاعاتی از قرارداد مذکور اطلاعی ندارند گفت: برای تکرار نشدن خبرهای چالش آفرین مانند کشف باند نفوذ و جاسوسی و … ورود نهادهای اطلاعاتی به این پرونده ضروری است. ضمن آنکه باید بررسی شود سفرهای انجام شده برای اجرای این قرارداد در چه تاریخ‌هایی و چگونه بوده است.

وی در پایان از ریاست قوه قضائیه درخواست کرد تیمی را برای بررسی این موضوع و موضوعات مشابه مأمور رسیدگی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    8 3
    جاسوس ها دیگر جرات ورود ندارند یا اگر بیایند میدانند ضریب دستگیری شان بشدت بالا و نزدیک 100 درصد است. یکی داخلی ها را بگیرد.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    3 2
    شاید شریک اسرائیل کمی پول مردم ایران را به مردم ایران بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس