کد خبر 975373
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
چ

ارسال پیام اشتباهی کسر از حساب توسط سامانه بانک مهر ایران ابهاماتی را به وجود آورد.

سرویس اقتصاد مشرق - استفاده از خدمات پیامکی و اعتماد به نرم‌افزارهای هر بانک، از مسیرهای اصلی اطلاع از وضعیت حساب و گردش موجودی برای اکثریت مردم جامعه است اما گاهی مواردی پیدا میشود که اعتماد به این سامانه‌ها را مخدوش و مشتریان بانک را عصبانی می‌کند.

اخیرا یکی از مخاطبان ما در تماس با مشرق، از ارسال پیام انتقال وجه به مبلغ یک میلیون ریال از حساب خود در بانک مهرایران خبر داد. براساس اسنادی که وی در اختیار ما قرار داده است روز جمعه بعد از ظهر در اطلاعات گردش مالی نرم افزار بانک مهر ایران، مبلغی تحت عنوان انتقال وجه توسط اینترنت از حساب او کسر می‌شود. نکته قابل توجه اینجاست که بنا بر گفته وی، در آن زمان هیچ عملیات بانکی انجام نداده و دسترسی به بانک نیز نداشته است.

پس از این ماجرا، شخص صاحب حساب برای بررسی موضوع و جزئیات این تراکنش به شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه می‌کند که با جواب عجیب متصدی بانک مواجه می‌شود. طبق اطلاعاتی که در گزارش گردش حساب وجود دارد، این مشتری در تاریخ وساعت ذکر شده هیچ تراکنشی نداشته و علت ارسال پیام کسر این مبلغ نیز مشخص نیست.

حال باید مسئولین بانک پاسخ دهند که علت این ماجرا چه بوده و برای چند نفر چنین خطایی رخ داده است؟‌ آیا اگر پیام کسر مبلغ برای شخص دیگری رقم بیشتری بود و شوک روانی به مشتری وارد می‌کرد مسئولین بانک چه اقدامی می‌خواستند انجام دهند و در ادامه چه راهکاری برای  جلوگیری از تکرار این خطا در نظر گرفته شده است؟

مشرق امادگی انتشار پاسخ بانک در این خصوص را دارد.

پس از انتشار این خبر بانک مهر ایران جوابیه‌ای برای مشرق ارسال کرد و نوشت:
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    6 3
    هیچ جوابی نداره.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    4 0
    عکسی که فرستاده محیط یه برنامه حسابداریه که پیامکهای بانکی رو میخونه برای ثبت حسابداری اشتباه از برنامه حسابداریه نه بانک
  • کامران IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    1 0
    حسابها باید آنی باشد و پول سریع وارد حساب شود تا مردم بتونن خرید نکنن روزانه نه اینکه پولها بعد از 24 ساعت وارد حساب شوند
  • سعید IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    6 0
    این تصویر که اصلا چیزی رو ثابت نمیکنه. البته به اینکه مشکلی از بانک باشه یا فرد استفاده کننده نداریم. اما خبر شما صرفا جهت جلب توجه خواننده گذاشتید که صحتشو نمیشه بررسی کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس