به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سریال "گاندو" با حدود ۴۴ درصد بیننده درصدر سریالهای جدید تلویزیون قرارگرفت و سریال "بوی باران "شبکه یک با چهاردرصد اختلاف و مخاطب ۴۰ درصدی دررتبه دوم پربینندهترین سریال قرار گرفته است.
شایان گفتن است سریال "بوی باران " مجموعهای ۷۵ قسمتی است که تا زمان نظرسنجی مرکزتحقیقات ۲۱ قسمت از آن پخش شده است و پخش آن همچنان ادامه دارد.
بیشتر بخوانید:
"خانواده دکترماهان " سریال شبانگاهی شبکه دو سیما نیز براساس این نظرسنجی با ۱۸.۲ درصد دررتبه سوم سریالهای جدید درحال پخش قرارگرفته است.
مرکزتحقیقات سازمان صدا و سیما همچنین درخصوص ویژگیهای مختلف پربینندهترین سریال این روزهای تلویزیون یعنی "گاندو" نظر مردم را جویا شده است.
براساس این نظرسنجی بیش از ۸۹ درصد از مخاطبان این سریال در حد "زیاد " از آن رضایت داشته اند و بیش از ۷۳ درصد هم آن را درحد "زیاد " باور پذیردانسته اند.
از نظر ۶۰.۷ درصد از بینندگان، مهمترین پیام سریال "گاندو" نشان دادن قدرت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بوده است و حدود ۷۹ درصد از آنها هم معتقدند این سریال در حد "زیاد " توانسته است مردم را با فعالیت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آشنا کند.
از منظر ۸۲.۲ درصد از بینندگان، سریال "گاندو" توانسته است در حد زیاد باعث اعتماد سازی مردم به قدرت و توان نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور شود.
این نظرسنجی از بینندگان خواسته است تا میزان موفقیت سریال "گاندو" را در جنبههای مختلف ارزیابی کنند که ۹۱ درصد از آنها این سریال را در نمایش "هوش و ذکاوت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی " در حد "زیاد " موفق دانسته اند.
براین اساس، ۹۰.۳ درصد از بینندگان، این سریال را در نمایش "احساس مسئولیت و تعهد نیروهای امنیتی "، ۸۶.۹ درصد درنمایش "به کارگیری افراد جوان در شبکه اطلاعاتی و امنیتی کشور "، ۸۶.۳ درصد درنمایش "مهارت و توانمندی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی"، ۸۳.۵ درصد در نمایش "تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نیروهای امنیتی " و ۸۰.۱ درصد در نمایش "هوشیاری نسبت به پدیده نفوذ" در حد "زیاد " موفق توصیف کرده اند.
از بینندگان "گاندو" درخصوص دلایل تماشای این سریال پرسیده شده است که ۵۳.۶ درصد جذابیت موضوع و داستان سریال را عمدهترین دلیل خود اعلام کرده اند.
همچنین ۱۴ درصد از مخاطبان، واقعی بودن موضوع و ۱۱.۵ درصد هم سرگرمی و پرکردن وقت را عامل اصلی دیدن این سریال دانسته اند.