کد خبر 974933
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
بازسازی ورزشگاه آزادی

مشکلاتی که اکثر ورزشگاه های کشور دارند باعث شده زمان آغاز نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر هنوز مشخص نشده باشد. این در حالی است که ورزشگاه های بزرگ مشکلات بیشتری دارند.

به گزارش مشرق، زمان آغاز نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر هنوز مشخص نشده تا صدای اعتراض باشگاه های لیگ برتری رفته رفته به گوش برسد. تیم هایی که تاریخ تمرینات پیش فصل خود را با زمان اولیه اعلامی از سوی سازمان لیگ که پنجم مردادماه عنوان شده بود هماهنگ کردند. تاریخی که تنها ۱۳ روز تا آن باقی مانده است اما هیچ خبری از قرعه کشی مسابقات و تعیین تکلیف درباره ورزشگاه های میزبان بازی ها وجود ندارد.

فدراسیون فوتبال و مسئولان سازمان لیگ اصرار به اصلاح شرایط ساماندهی تماشاگران در ورزشگاه ها دارند تا با کنترل دقیق روی رفتار هوادارانی که به استادیوم های فوتبال می آیند فضای ملتهب را از روی صندلی‌های تماشاگران بگیرند.

سهیل مهدی از جزئیات ورزشگاه‌هایی که قرار است میزبانی تیم های لیگ برتری را بر عهده داشته باشند صحبت کرد. مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه‌ها، هشدارهای جدی به برخی تیم ها داد که اگر نتوانند مشکلات را برطرف کنند باید به سایر شهرها سفر کرده و در آنجا بازی هایشان را برگزار کنند.

آنچه در پی می‌خوانید مشروح صحبت‌های سهیل مهدی درباره مشکلات پیش روی ورزشگاه ها برای برگزاری به موقع رقابت های لیگ برتر نوزدهم است:

شورای امنیت ملی کشور حساس شده است
مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای درباره حساسیت های به وجود آمده برای برگزاری بازی های لیگ برتر در ورزشگاه‌های امن که احتمال ایجاد بحران را نداشته باشد اظهار داشت: به طور کلی این موضوع به شورای امنیت ملی کشور بر می گردد. آنها با توجه به کارشناسی های صورت گرفته و اصراری که فدراسیون فوتبال هم داشت روی این موضوع تمرکز دارند تا مشکلات فوتبال از لحاظ تامین امنیت هوادار و کنترل بحران های احتمالی را برطرف کنند.

مشکلات سخت افزاری را فعلاً کنار گذاشتیم
مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها افزود: شرایط به گونه ای است که مشکلات سخت افزاری نظیر نور ورزشگاه، کیفیت چمن ها و رختکن ها جزو اولویت های بعدی ما شده است. باید چهار مورد بسیار مهم و اساسی را رعایت کنیم تا بتوانیم بحث صیانت هوادار در داخل ورزشگاه ها و اطراف آن را کامل به ارمغان بیاوریم.

وی به تشریح این موارد پرداخت و خاطرنشان کرد: گیت های ورودی انفرادی برای تماشاگر، استفاده از بلیت الکترونیکی برای خرید توسط آنها که جایگاهش به طور کامل در ورزشگاه مشخص شود، پایش ورودی‌ها در داخل مجموعه و همچنین کنترل دقیق در داخل استادیوم از مهم ترین اولویت هایی است که مجموعه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و شورای امنیت ملی کشور روی آن حساس است تا اگر ناهنجاری صورت گرفت بتوان برخورد اصولی با همان فرد که جو را متشنج کرد انجام داد.

بیشتر بخوانید:

۱۰ تیم هم از سر لیگ برتر ایران زیاد است/ هر تیمی شرایط اولیه را ندارد بفرماید لیگ یک!

مهدی درباره روند بهبود وضعیت ورزشگاه تیم های لیگ برتری اذعان داشت: یکسری ورزشگاه‌ها در حال انتخاب پیمانکار هستند و برخی هم کار را برای استانداردسازی آغاز کرده اند.

ورزشگاه های بزرگ مشکلات بزرگ هم دارند
مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اکنون در بحث ورزشگاه‌های بزرگ باید مشکل را حل کنیم. اینکه وقتی جمعیت زیادی وارد می شود بتوان آنها را دقیق هدایت و کنترل کرد تا از فوتبال لذت ببرند و به خاطر چند نفر خیلی کم اوقاتشان تلخ نشود. در واقع ورزشگاه های بزرگ مشکلات اینچنینی بزرگ هم دارند.

وی درباره اینکه گفته می شود ورزشگاه آزادی، نقش جهان اصفهان، یادگار امام تبریز و فولاد آره‌نا مشکلی ندارند یادآور شد: من اتفاقاً بر عکس این دیدگاه را دارم. ورزشگاه های بزرگ مشکل اصلی هستند. جمعیت بیشتری به این ورزشگاه ها می آیند و اگر بحرانی ایجاد شود به مراتب بدتر از بقیه ورزشگاه ها خواهد بود. هنوز مشکل آنها حل نشده است. ورزشگاه آزادی، نقش جهان، فولاد آره نا و امام رضا زیرساخت های اولیه را دارند اما بحث های کوچکی دارند که اگر انتخاب پیمانکار شود می توانند خودشان را به موقع برای برگزاری مسابقات لیگ برتر مهیا کنند. مثلاً تنها مشکل ورزشگاه فولاد عدم شماره گذاری صندلی هاست که قابل حل است.

دو بعلاوه یک ورزشگاه نگران کننده داریم!
مهدی درخصوص به ایرادات اساسی سایر ورزشگاه ها هم اشاره کرد و گفت: ورزشگاه‌های کوچک هم دو عدد داریم که برایمان بسیار نگران کننده است. استادیوم های نفت مسجد سلیمان و ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که برای نساجی مازندران است. این دو استادیوم ساختار بسیار فرسوده ای دارند و جای هیچگونه بازسازی و توسعه ندارد.

وی یادآور شد: اکنون ورزشگاه گل گهر سیرجان هم به مشکلات اضافه شده است. آنها اصلاً ورزشگاه ندارند و در حال ساخت آن هستند.

این بحران گردن سازمان لیگ و فتاحی را می گیرد
مهدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فکر می کنید با وجود این مشکلات امکان برگزاری به موقع رقابت های لیگ برتر نوزدهم وجود دارد تصریح کرد: واقعیت این است که آقای تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده اند بازی ها را برگزار نمی کنیم چون ابلاغ شورای امنیت ملی است. بحرانی هست که واقعاً گردن دوستانمان در سازمان لیگ و شخص سعید فتاحی را می گیرد. شخصاً نگران این موضوع هستم که از لحاظ زمان دردسرهایی به وجود بیاید. نباید بار دیگر با لیگ فشرده روبرو شویم.

وی در پایان یادآور شد: تیم های میزبان باید مشکلات جدی پیش رو را حل و فصل کنند در غیر اینصورت ممکن است از میزبانی هم محروم شوند و به ورزشگاه های امن بروند تا بازی های خود را برگزار کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس