کد خبر 974899
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
علی مرادی

دبیر کل دفتر امور مشترک فدارسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که مجمع انتخاباتی فدراسبون وزنه برداری بدون هیچ ابهامی و بر اساس مقررات برگزار شده است.

به گزارش مشرق، سید محمد شروین اسبقیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره اعتراض نامزدهای انتخابات فدراسیون وزنه برداری این مطلب را بیان کرد.

وی درباره تأخیر حکم ریاست فدراسیون علی مرادی افزود: تأخیری در این باره وجود ندارد و حکم وی از سوی وزیر ورزش و جوانان و پس از طی مراحل اداری به زودی امضا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چرا حکم وزیر در وزنه برداری اجرا نمی‌شود؟

اسبقیان ادامه داد: انتخابات فدارسیون وزنه برداری برابر مقررات برگزار شد و اگر ابهامی وجود داشت در مجمع مطرح می‌کردیم.

وی اضافه کرد: نیازی نبود انتخابات به دور دوم کشیده شود هرجا برای نامزدها ابهامی هست ما توضیح خواهیم داد. انتخابات انجام شده و بر اساس صورت جلسه مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری است.

مدیر کل امور مشترک فدارسیون های ورزشی درباره شایعه انصراف «امیررضا خادم» از نامزدی در انتخابات فدراسیون کشتی افزود: اطلاعی ندارم تاکنون نیز وضعیت سه نامزد کشتی مشخص نیست و از سوی دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی است.

مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه بردای ۱۶ تیر ماه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در نهایت پس از رأی‌گیری علی مرادی توانست با کسب ۲۲ رأی از ۴۳ رأی مأخوذه را از آن خود کند.

امروز برخی رسانه‌های اعلام کردند که طبق ماده یک بند ۱۲ آئین نامه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی که با امضای وزیر ورزش به فدراسیون‌ها ابلاغ شده است، تعداد رأی برای انتخاب رئیس اکثریت مطلق است، اکثریت با حد نصاب نصف به اضافه یک، آرا قابل قبول اعضای حاضر در مجمع باید باشد، اما از آنجا که تعداد اعضای مجمع وزنه برداری ۴۳ نفر بوده است، نصف مجمع به اضافه یک رأی، ۲۲.۵ رأی می‌شود و چون نیم رأی نداریم باید ۲۳ رأی در نظر گرفته می‌شد اما اکنون که مرادی با ۲۲ رأی رئیس شده یعنی قانون نصف مجمع به اضافه یک رأی رعایت نشده است. همین مساله باعث اعتراض برخی کاندیداها شده است.

سجاد انوشیروانی، محمدرضا آخوندی، عبدالکریم پورکیان، کوروش باقری، حسین رضازاده، شهرام عظیمی، فرشاد غزالیان، علی مرادی و نصرت الله عابدینی نفراتی بودند که برای پست ریاست فدراسیون نام نویسی کردند.

کوروش باقری و نصرالله عابدینی به سود انوشیروانی انصراف دادند. رضازاده نیز در مجمع حضور نداشت. همچنین انوشیروانی ۱۱، اخوندی هشت و فرشاد غزالیان نیز ۲ رأی بدست آورند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس