کد خبر 974783
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
ماجرای فروش کالباس خوک در مشهد+سند

طی روزها گذشته سالاد الویه‌ و کالباس مشکوک در بین برخی از فروشگاه‌های مشهد توزیع شد. روی بسته بندی این محصولات به زبان‌ عربی و انگلیسی نوشته شده بود که با گوشت خوک تولید شده است.

به گزارش مشرق، طی روزها گذشته سالاد الویه‌ و کالباس مشکوک روانه فروشگاه‌های مشهد شد، محصولات غذایی که روی آن‌ها به زبان‌های عربی و انگلیسی عبارت تولید شده با گوشت «خوک» درج شده بود.

این محصولات توسط یک شرکت تولید کننده مواد غذایی روانه بازارهای مشهد شده بود.اما چند روز پس از اعتراض‌های شهروندان در خصوص فروش این محصولات، این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد عبارت مورد نظر در چاپخانه به اشتباه بر روی محصول درج شده است و محصول فوق از لحاظ بهداشتی هیچ‌ مشکلی نداشته و تخلفی از سوی شرکت تولید کننده صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

در اطلاعیه این شرکت تولیدکننده مواد غذایی آمده است: «احتراماً با توجه به شکایات واصله در خصوص لیبل محصول سالاد الویه کالباس این شرکت که اشتباهاً در چاپخانه عبارت عربی و انگلیسی مربوط به گوشت خوک درج شده است و تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ عدد کاور مربوطه توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو طی بازرسی در محل کارخانه توقیف شده است.

این شرکت متعهد می‌شود طی فراخوانی تمام اجناس تولید شده با کاور مربوطه را که به مشهد ارسال کرده است در اسرع وقت به شرکت عودت کند.»

کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در این خصوص توضیح داد: طی بازرسی‌های صورت گرفته از محصولات این شرکت هیچ‌گونه گوشت خوکی در محصولات آن به کار نرفته است و فقط اشتباه تایپی در این موضوع اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه بازرسان سازمان غذا و دارو 3800 لیبل را از این شرکت توقیف کرده‌اند گفت: سایر محصولات نیز توسط شرکت جمع‌آوری شده و این موضوع به دلیل بی‌دقتی مسؤولان شرکت صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    20 1
    فکر نمیکنم این قضیه به این سادگی ها هم باشد که مسئول شرکت میگه
  • DE ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    14 4
    شرکتی که چوب کبریت تولید می‌کند تعداد چوبهای موجود را روی پاکت می‌نویسد ولی مواد غذایی تولید می‌شود و روی آن علامت خوک چاپ می‌شود؟ این اشتباهی نیست که به سادگی از آن گذشت. شخص خاطی صلاحیت کار کردن در آنجا را ندارد و حتی صلاحیت رانندگی در خیابان، داشتن شغل‌های حساس و حتی تشکیل خانواده را ندارد چون دارای تمرکز حواس نیست و برای جامعه خطرناک است.
  • حمید ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    10 2
    خیلی مشکوکه؛ نباید به این راحتی از سر جرمشون گذشت؛ با یه معذرت خواهی کار درست نمی شه!
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    8 6
    بهترین کالباس جهان کالباس وک است و مشهدی ها شانس بیارند کالباس خر یا سگ نباشد. البته دستور تحریم گوشت خوک در اسلام کاملا مبنای بهداشتی و علمی دارد.
  • CA ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    11 6
    اصلا چرا باید همچین لیبلی چاپ کنن الا اینکه یه ماجرایی پشت قضیس . یا تولید میکنن و صادر میکنن یا چند تا غلط دیگه. خلاصه به امار وزارت بهداشت زیاد مطمعن نمیشه بود
  • علي IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    10 3
    يعني چاپخانه بدون هيچ غرض و مرضي روي بسته ها كلمه خوك را نوشته !!! و مسئولين شركت هم بدون اطلاع و خواندن برچسب ها مواد را بسته بندي و توزيع كرده اند . واقعاً عجيب است ! به مسئولين وزارت بهداشت بايد گفت : خودتي !!
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    11 5
    لیبل یک محصول توسط خود شرکت تولید محصول طراحی و تایید می‌شود و چاپخانه آن لیبل را چاپ می‌کند، سئوال اینجاست، کلمه خوک به جای چه کلمه‌ای اشتباهی تایپ شده، مردم رو بی‌سواد فرض کردید یا حقیقت رو مخفی می‌کنید.....
  • حسن IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    7 6
    من موندم تو این زمونه که گوشت بنام گوشت گوسفند می‌خری تهش گوشت سگ فروختن چطور هنوز عده ای کالباس و سوسیس میخورند؟ اشتباه تایپی هم در عربی هم انگلیسی مگه ممکنه؟ مردم اگه سلامتی تون و حلال و حروم براتون مهمه گول تایید بهداشت نخورین و محصولات کارخانه ای بیش از ۹۸ ذرصدش کثیف و مصر و اشغال هستن. حالا خود دانید
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    10 1
    اشتباه نیست . فرهنگ سازی نرم است تا مردم کالباس را خورده و بگویند این گوشت خوک بود که خوردیم و اتفاقی هم نیافتاد پس چرا گوشت خوک حرام است؟ یعنی یواش یواش قبح حرام بودن گوشت خوک از بین برود.
  • حسن IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    2 0
    خاک بر سر همشون بشه هم مسءول بهداشت وهم اون شرکت بمیرن........................................................................
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    0 0
    من واقعیتش به بعضی مسئولان وزارت بهداشت اعتماد 100در100 ندارم به مدیر اون شرکت هم که اصلا هیچ اعتمادی ندارم. به قول این دوست عزیزمون احتمالا خودشون عمدا اسم خوکو روی کالباس معمولی نوشتن تا اینکه عده ای بدون خوندن برچسب اونو بخرن و بخورن و بعدا به دیگران بگن خوردیم هیچ مشکلی برامون ایجاد نشد و اینطوری مردم یواش یواش به حکم اسلام شک کنن و حرام بودن گوشت خوک رو فراموش کنن و غیرت خودشونو از دست بدن. هر کسی برای ترویج خوراکی حرام تلاش کرد بازداشت و مجازاتش کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس