کد خبر 974467
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
باستی هیلز

در تهران گران، اتومبیل‌ها هم گران هستند و آلایندگی ندارند، خانه‌های کمی هستند چون مستضعفین آن را ترک کرده‌اند پس ترافیک و آلودگی صوتی هم نیست و تهران می‌شود باب میل آنهایی که اکنون مجبورند از وضعیت ملال آور کنونی، تفرج‌گاه‌های شمال تهران را تبدیل به محل زندگی فوق اشرافی خود کنند.

به گزارش مشرق،  جمعه‌ها اگر در تهران رانندگی کنید، نه تنها در خیابان‌هایی مثل فرشته و اندرزگو بلکه در همین میدان انقلاب و حتی میادین پایین‌تر هم می‌شود دور دور کرد؛ چون عموما یا مردم، تهران را برای مسافرت آخر هفته ترک کرده‌اند و یا در خانه‌هایشان در حال استراحت‌اند. همیشه در چنین وضعیت دلپذیری تهرانی‌ها یک جمله می‌گویند و آن اینکه: «کاش همیشه تهرون همینجوری باشه».

بیشتر بخوانید:

«باستی هیلز» کجاست؟/ شهرکی که ورود به آن برای مردم ممنوع بود +عکس

*حامیان تهران گران

در سال‌های اخیر برخی شخصیت‌ها پیشنهاداتی داده‌اند تا تهران را برای تمام ایام هفته و 365روز سال مثل جمعه‌های تهران کنند. کاری کنند که مردم برای همیشه و نه صرفا برای مسافرت، از تهران بروند؛ راهکار آن را هم گران کردن هزینه‌ زندگی در تهران دانسته‌اند.

اگر زمین و مسکن و علاوه بر آن تردد و حمل و نقل در تهران گران شود، دیگر هرکسی نمی‌تواند جرات نفس کشیدن در تهران را به خود بدهد.

«امکان ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت به تهران سخت است و باید همچون سایر کشورهای پیشرفته، هزینه زندگی در شهرهای بزرگ را بالا برد تا از ورود جمعیت کم کرد». جملاتی که خواندید از زبان سیدحسین هاشمی استاندار سابق تهران است. او جزو اولین کسانی بود که نسخه گران کردن را برای حل مشکلات تهران تجویز کرد.

این ایده اما مشتریان زیادی در بین طیف اصلاح طلب و نزدیک به دولت دارد و برای مثال محسن صفایی فراهانی فعال سیاسی اصلاح طلب هم گفته بود«هر شهروندی که در شهر بزرگ زندگی می‌کند باید هزینه زندگی در شهر بزرگ را بپذیرد».

حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران و از نزدیکان مرحوم هاشمی رفسنجانی هم همین دیدگاه را با این جملات مطرح کرده بود که «برای اینکه تهران محیطی برای زندگی  شود و هوایی برای تنفس باقی بماند، باید شرایط زندگی در این شهر به نسبت سایر کلانشهرها از جمله اصفهان و مشهد گران شود».

همین چند ماه پیش بود که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، لایحه‌ای را به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کرد که بر اساس آن ۵ تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می‌شود. پیش نویس این لایحه در اداره تدوین قوانین و مقررات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و این لایحه از لحاظ کارشناسی و حقوقی بررسی شد و در نهایت به تأیید رسید؛ امّا همین که خبر چنین تصمیمی بیرون آمد، با واکنش گسترده مردم مواجه و باعث شد شهرداری کل قضیه را کتمان کند.

این البته تفکر ریشه‌داری در شهرداری است و پیروز حناچی هم در دفعات مختلف چنین دیدگاهی را مطرح کرده بود. 

شهردار کنونی تهران پیش از این در فیلمی که منتشر شد، از افزایش هزینه‌های زندگی در تهران و اخذ عوارض تردد از بزرگراه‌هایی که در دوره جدید ساخته می‌شود، گفته بود که «دریافت عوارض از پروژه‌هایی که در آینده احداث خواهد شد در دستور کار قرار می‌گیرد.»

*تفکری که تهران را باستی هیلز می‌کند

همه این اقدامات و رویکردها تهران را چیزی مثل همین شهرک «باستی هیلز» لواسان می کند که اخیرا خبرساز شد. شهرکی با کاخ‌هایی شبیه قلعه که تا همین چند روز پیش کسی جز مولتی‌میلیاردرها با اتومبیل‌های میلیاردی اجازه ورود به آن نداشت که البته با دستور قضایی و برچیدن گیت ورودی اکنون ورود برای عموم آزاد است و مردم می توانند میوه شکاف طبقاتی حاصل از اشرافیت را ببینند.

ایده تهران گران هم دنبال فضایی شبیه به «باستی هیلز» است. در شهر گران، اتومبیل‌ها هم گران هستند و آلایندگی ندارند، خانه‌های کمی هستند چون مستضعفین آن را ترک کرده‌اند پس ترافیک و آلودگی صوتی هم نیست و تهران می‌شود باب میل آنهایی که اکنون مجبورند از وضعیت ملال آور کنونی، تفرج‌گاه‌های شمال تهران را تبدیل به محل زندگی فوق اشرافی خود کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    17 0
    امیدوارم یه روز خودشون به جایی برسن که زندگی کردن براشون بشه جهنم و هر روز آرزوی مرگ کنن . پولدارهای بر عار و بی درد . اونی که مجبور میشه بیاد تهران برای عملگی ، از روی خوشی نیومده از روی بدبختی و بی پولی و بیکاری اومده یه لقمه نون برای زن و بچه اش دربیاره و الا کسی که یکسره تو ویلای شمالش خوش میگذرونه مهاجر حساب نمیشه
  • سعید IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    6 0
    مقامات محترم و حامیانشان چون کسی دیگر قدرت این کارها را ندارد؟
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    10 0
    امان امان امان از دست مردمی که فریب دنیا را میخورند و جبهه انقلاب محرومین و مستضعفین را به گفتمان رقص و اواز و کنسرت میفروشند و نمیدانند که گرگ را بر خود حاکم میکنند عمر و عاص ها همیشه در تاریخ اینگونه خود را حاکم کرده اند
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    13 1
    حیف جوانهایی که جان داده اند و در حال جان دادن هستند برای امنیت همچین انسان نماهایی.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      1 14
      جان ندن مجبور نیستن
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      10 0
      آقای جان ندن مجبور نیستن، اگه جان نمی دادند الان باید فانوس می گرفتی دستت و تو آشغال دونی های عراق و افغانستان و سوریه دنبال خواهر و مادرت می گشتی
  • میرزا ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    6 0
    خداوند اول هدایت اگر نشدند ریشه افرادی که می گویند زندگی در تهران را باید گران کرد را بزند
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    1 4
    به نظر من کسی عمدا نخواسته تهران را گران کند وقتی دلار به هر دلیای هر کس انچه دلش می خواهد فکر کند بالارفت همه چیزهارا تحت تاثیر قرارداد وانچه رویه مردمان نازنین ما است وقتی دلار گران می شود تمام اجناس مانده وخانهای مانده روی دستشان وهمه چیز گران می شود ولی دلار که امد پایین همان مردمان عزیز که هر کدام کاری رابهده دارند دیگر تمایلی به پایین اوردن نرخ اجناسشان ودستمزدهایشان نیستند به همیم راحتی
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    5 0
    ایکاش میشد تصویر انتخاب تفکر لیبرالی را در ایام انتخابات به مردم با این وضوح(تصاویر شهرک میوه چینان تفکر لیبرالی ومرفهین بی درد ) نشان میداد یم که مردم اینگونه کلاه گشاد این تفکر سرشان نرود . اما هنوز فرصت هست وماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است چون هنوز خرمشهر ها در پیش است که در حال حاضر در اشغال فرصت طلبان سوار برگرده اعتماد مردم است.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    3 0
    با باستی هیلز شدن تهران مخالفم ولی اینکه سرریز همه کشور روانه تهران شوند کار درستی نیست .افرادی را سراغ دارم که منزل مسکونی در تهران خریداری کرده وآن را به بهای گزاف اجاره می دهند قبول کنید تمام مشکلات کشور از تهران به سایر نقاط تسری می ابد.
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      4 0
      خوب اگر نمیخواهیم تهران شلوغ شه یه راهش اینه که باقی شهرهای کشور یه امکاناتی، جذابیتی ، چیزی داشته باشن طرف تو شهر خودش خوش باشه چرا باید بیاد تهران، مگر اینکه دیوانه باشه.
  • ببم جان IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    5 0
    خارج از این مسئله حقیقتا باید فکری به حال جمعیت بیش از حد تهران کرد تا کی باید تو مملکت ما اول مصیبتی وارد بشه تا به فکر درمان بیفتیم؟
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    7 0
    با سلام من چند تا از اینا از نزدیک می شناسم. زندگیشون بوی لجن میده. زنشون خارج مرده هر ۶ ماه زنشو میبینه. دیگه خودتون تا آخر بخوانید قضیه را. ادم تو خونه کوچک ومحقر زندگی کنه ولی آرامش و محبت نو اون خونه بر قرار باشه. به عنوان یک کسی که ۷۰ سال از زندگیش رفته این مطالب را عرض کردم. البته همه را نمیشه گفت اینطورین فقط مشاهدات خودم را گفتم. از خداوند فقط سلامتی و آرامش طلب کنید
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    4 0
    اولا غلطمی کنند وبه قبر ابا اجدادشان می خندند هر هر ودوم انشاالله که نمی رسند به آنروز سوره مسد بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان تَبَّتْ یدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ مَا أَغْنَیٰ عَنْهُ مَالُهُ وَ مَاكَسَبَ ﴿۲﴾ سَیصْلَیٰ نَارً‌ا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ وَامْرَ‌أَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ فِی جِیدِهَا حَبْلٌ مِّن مَّسَدٍ ﴿۵﴾ بریده باد دو دست ابولهب، و مرگ بر او باد. (۱) دارایی او و آنچه اندوخت، سودش نكرد. (۲) بزودی در آتشی پرزبانه درآید. (۳) و زنش، آن هیمه‌كش [آتش فروز]، (۴) بر گردنش طنابی از لیف خرماست. (۵)
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 0
    لعنت به کسانی که فقط فکر آسایش و راحتی خودشونن و کاری ندارن به اینکه طبقه ضعیف جامعه چه جوری باید زندگی کنه و خود پسندی و کبر درونشون فوران میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس