کد خبر 974203
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
محمد  قانبیلی

نماینده مردم استان تهران معتقد است که نمی‌تواند همانند مردم از وسایل نقلیه عمومی برای شرکت در جلسات استفاده کند چرا که وی باید از خودروهای سریع برای رسیدن به موقع در جلسات استفاده کند.

به گزارش مشرق، بیستمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها صبح امروز به ریاست مرتضی الویری برگزار شد و در ابتدا این اجلاس محمد  قانبیلی نماینده مردم تهران در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور نسبت به برخی از موضوعات در این نهاد اعتراض کرد و در ادامه تنشی بین قانبیلی و برخی اعضاء صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

بذرباش: مسئولان بین اشرافی‌گری و خدمت به مردم یکی را انتخاب کنند

مرتضی الویری  رئیس شورای عالی استان‌ها  نیز درباره تنش ایجاد شده امروز در جلسه شورای عالی استان‌ها در ارتباط با اخذ حق الجلسه شرکت اعضای این شورا در مجامع و جلسات مختلف گفت: تعدادی از اعضای شورای عالی استان‌ها تمایل به شرکت در مجامع و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی دارند که ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و آنها را معرفی می‌کنیم. قطعاً برای شرکت در این جلسات باید حق الجلسه دریافت کنند و به دلیل اینکه عضویت در شوراها شغل محسوب نمی‌شود، گرفتن این حق الجلسه بلامانع است ولی با توجه به اینکه منابع مالی ما محدود است نمی‌توانیم مبلغی را در این خصوص پرداخت کنیم.

اما حضور در مجامع یا تشکل‌هایی که نماینده شورای عالی استان‌ها در آنها حق رأی دارد حق الجلسه آن پرداخت می‌شود. در حقیقت اگر نماینده ما از استانی برای شرکت در چنین جلساتی در تهران حضور پیدا کند موظف هستیم حق الجلسه آن را پرداخت کنیم که این جلسات حدود سه یا چهار جلسه است که حق الجلسه به آن تعلق می‌گیرد که در هیئت‌های مختلف این جلسات برگزار می‌شود. یکی از اعضا ( قانبیلی) یک سال بود که در مجامع مختلف شرکت کرده بود و مبلغ ۱۸ میلیون تومان دریافت کرده بود که ما در این جلسه تصویب کردیم که از این پس فقط با توجه به محدودیت منابع مالی، جلساتی که حق رأی وجود دارد برای آن حق الجلسه پرداخت شود.

پس از صحبت‌های رئیس شورای عالی استان‌ها، قانبیلی به میان خبرنگاران آمد و نسبت به صحبت‌های الویری واکنش نشان داد و گفت: بنده به عنوان نماینده شورا در هیئت نظارت کشور که در وزارت کشور برگزار می‌شود با حق رأی حضور داشته‌ام. بنده مجموعاً در طول سال ۹۷ در ۵۷ جلسه حضور پیدا کردم که حدود ۱۰ جلسه آن در مجلس بود و مبلغ ۱۸ میلیون تومان را بابت حق ایاب و ذهاب! دریافت کرده بودم. بنده از پردیس برای شرکت در این جلسات به تهران می‌آیم و برای حضور در این جلسات مصوبه پرداخت حق الجلسه وجود دارد، لذا به این ترتیب بنده بابت حق الجلسات از شورای عالی استان‌ها طلبکار هستم و علاوه بر مبلغ ۱۸ میلیون تومان بابت ایاب و ذهاب، باید حق الجلسات نیز پرداخت شود و رقم  اشاره بابت هزینه ایاب و ذهاب بنده برای شرکت در جلسات مجمع شورای عالی استانها است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما نمی‌توانستید با هزینه کمتری و یا از طریق ناوگان عمومی در این جلسات حضور پیدا کنید، گفت: خبرنگاران می‌توانند هرگونه تفسیری کنند.

قانبیلی با کنایه ادامه داد: شما خبرنگاران می‌توانید در هیئت رئیسه شورای عالی استانها قرار بگیرید و این رقم را کاهش دهید!

نماینده مردم استان تهران در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه پرداخت هزینه ایاب و ذهاب برای شرکت در مجامع مصوبه هیئت رئیسه شورای عالی استانها را دارد، افزود: ما نماینده مردم هستیم و در واقع نمی‌توانیم مثل مردم در جلسات شرکت کنیم و مجبورم از  یک وسیله سریعتری استفاده کنم تا در جلسات حضور به موقع را داشته باشم.  البته بنده امروز که خواستم در جلسه شورای عالی استانها شرکت کنم از مترو استفاده کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که شما در نطق پیش از دستور خود عنوان کردید که شوراها پول را دریافت نمی‌کنند و در واقع نان و ماست می‌خورند این صحبت‌هایتان با دریافت مبلغ ۱۸ میلیون تومان تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب همخوانی ندارد گفت: قطعاً حرفهایم به هم ربط دارد و مبلغی که بنده دریافت کردم بابت یک سال است و بنده بابت ۵۷ جلسه مجمع مبلغ ۱۸ میلیون تومان دریافت کردم که برای هر رفت و آمدی و شرکت در مجمع مبلغ ۳۱۵ هزار تومان به عنوان هزینه ایاب و ذهاب پرداخت کردم.

قامبیلی در ادامه در واکنش به سوالات مکرر خبرنگاران در ارتباط با دریافت هزینه میلیونی بابت رفت و آمد گفت: چرا شماها می‌خواهید مرا محکوم کنید.

نماینده مردم تهران در شورای عالی استان‌ها در ادامه در پاسخ به این پرسش که صحبت‌های شما در ارتباط با دریافت مبلغ میلیونی بابت تردد برای ۵۷ جلسه مغایر با صحبت‌های الویری رئیس شورای عالی استانهاست، گفت: ایشان بیاید ثابت کند وآقای الویری اشتباه می‌کند و در این خصوص اطلاعاتی ندارد و بیاید بگوید که آیا ریالی بابت حضور بنده در جلسات مجمع داده است یا خیر و اگر ریالی داده است بنده دو زار به وی پرداخت می‌کنم و تمام پولهایی که ایشان داده است بابت ایاب و ذهاب بوده است و ایشان متأسفانه اطلاعات دقیقی ندارند و ما و شما خبرنگاران را به چالش می‌کشانند.

وی در پاسخ به این پرسش که در سالجاری در چند مجمع شرکت کرده‌اید گفت: ما عموما در ماه ۴ یا ۵ مجمع شرکت می‌کنیم، در فروردین‌ماه ۲ مجمع، اردیبهشت‌ماه ۵ مجمع، خرداد ۴ و تیرماه تا الان ۳ مجمع شرکت کرده‌ام.

قانبیلی در پاسخ به این پرسش که در صورتی که شورا دیگر مبلغی تحت عنوان هزینه‌ ایاب و ذهاب پرداخت نکند آیا شما باز هم در این مجامع شرکت خواهید کرد یا خیر، گفت: مگر بنده برای دریافت پول این مجامع می‌روم، الحمدلله بنده آنقدر دارم که با ۱۰ تا ۱۵ میلیون زندگی نکنم!

 وی در ادامه عکسی در ارتباط  با چکی به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در گوشی موبایل خود به خبرنگاران نشان داد و گفت: این چک بابت مبایعه‌نامه یک ملک بوده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه کارتان چیست گفت: کار ما آشغال است و آشغال جمع می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 25
  • محموداعرابی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    26 0
    خاک بر سران بی سواد شرم بر جوین همین
  • نادر IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    23 0
    خاک عالم، برسرتون بجای کمک به مردمه خودتون چه میکنید. تا مردم ،را نداشته باشین ،هیچ ندارین ه ه ه ه
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    17 0
    شش ميليارد تومان بابت مبايعه نامه يك ملك؟ مگر ارزش ان ملك چقدر بوده كه براي تو اينقدر مايه داشته؟ تو چطور حال و روز قشر عامه مردم (رعيتي كه به تو راي دادند به هزار اميد)را درك ميكني؟ حال برعكس مايه تفاخر شده براي شخص جنابتان. واي و تف بر تو
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    15 0
    برای ایاب و ذهاب ۱۸میلیون گرفتی بعد میگی آشغال جمع میکنی ؟؟؟باید هم با تکبر حرف بزنید چون جنبه ی پول زیادی را ندارید هار میشید
  • اقدم US ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    12 0
    از مسۀولین تقاضا مندم -تورا خدا به خاطر خون شهدا ورنج رزمنده گان وجانبازان کاری بکنن این نماینده نالایق واقعان برود از سطل آشغال آشغال جمع کند وبه حرمت مجلس قانون گذاری یران اسلامی توهین نکند -رزمنده سال 64
  • FR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    9 1
    پس به کار خودت برس وخودت را جمع کن !
  • سید رضا IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    11 1
    آدم نما های دنیازده حقیر !!
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    10 1
    بفرمائید این ملک رو از کدوم ثروت آوردین؟چپاول کجای بیت المال
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    17 2
    دستشان بشکند این فراکسیون ناامیدی بخاطر خیانتهابی که در حق ملت می کنند انشالله که گرفتار عذاب الهی گردند و خود خاتواده شان از ریسه و بن سرنگون گردند انشاالله خداوند انهارا گرفتار همان عذابی که بر قومها و سران پیشین آورده برآنها هم بیاورد همان گونه که در قران یاد آورشده است آيا در اين براى خردمند [نياز به] سوگندى [ديگر] است (۵) أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ ﴿۶﴾ مگر ندانسته‏ اى كه پروردگارت با عاد چه كرد (۶) إِرَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ ﴿۷﴾ با عمارات ستون‏دار ارم (۷) الَّتِي لَمْ يُخْلَقْ مِثْلُهَا فِي الْبِلَادِ ﴿۸﴾ كه مانندش در شهرها ساخته نشده بود (۸) وَثَمُودَ الَّذِينَ جَابُوا الصَّخْرَ بِالْوَادِ ﴿۹﴾ و با ثمود همانان كه در دره تخته ‏سنگها را مى ‏بريدند (۹) وَفِرْعَوْنَ ذِي الْأَوْتَادِ ﴿۱۰﴾ و با فرعون صاحب خرگاه ‏ها [و بناهاى بلند] (۱۰) الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلَادِ ﴿۱۱﴾ همانان كه در شهرها سر به طغيان برداشتند (۱۱)
  • علی IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    20 0
    واقعاً شرم‌آوره!. برای جلسلاتی که کشک هم ازش درنمیاد، پول هم میگیرن؟! یکی نیست ببینه خداوکیلی از این جلسات چیزی دراومده؟ چه مصوبه‌ای داشته؟ کدومش احرایی شده؟ کدومش به‌درد خلق‌الله خورده؟! یا فقط یه نون‌دونـی بوده؟!!!
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    11 0
    پس فکر کردین اومدن تو شورا برای رضای تدا به مردم خدمت کنن؟اومدن از رانت استفاده کنن دیگه
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    1 6
    18تومن هم توی این زمانه مبلغی نیست مشرق عزیز.
  • مجو IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    8 0
    با ما چه کردید با جوانی ما چه کردید با کشورمان چه کردید بعید میدانم شما ذاتا اهل ایران باشید فقط خوردید خوردید و خوردید اخبار فقط دادگاه بخور بخور ها فقط بدبختی کل دنیا و اینکه فقط ماامنیت داریم اقا نماینده و مسیولان مانند تو اگه اشغال جمع کن هستید لطفا خودتون رو جمع کنید
  • IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    8 0
    حالا اگر زود برسی چه گلی به سر ملت میزنی یعنی مسئولی پیدا میشه که کلا پول نگیره کار کنه برای رضای خدا ؟
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    10 0
    "گفت: مگر بنده برای دریافت پول این مجامع می‌روم، الحمدلله بنده آنقدر دارم که با ۱۰ تا ۱۵ میلیون زندگی نکنم!" عزیزم شما با این کارایی اتان اگر در کشوری دیگر بودید به گاو آهن هم بسته نمی شدید .. چرا فکر می کنید با لیاقت خودتان به اینجا رسیدید؟ شما افرادی هستید با اعتماد به نفس کاذب و پوشالی .. غیر از شرکت در سمینار و رفت و آمد و سلام و احوال پرسی با هم قطاران خود چه کار می کنید؟ خیمه زدید روی بیت المال. هر چند تو انگشتِ کوچک عباس آخوندی هم نیستی اما انگلی هستی برای خودت
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    12 0
    مردمی که به این جانور رای دادید تحویل بگیرید (مشرق منتشر کن ؛ انسان حیوان ناطق است اما برخی از این حیوانها جانورانی موذی و بعضا درنده هستند)
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    8 2
    عزیزم اگر کارت اشغاله کسی به شما اشغال جمع کن نیاز ندارن برو دنبال همون ملک فروشیت
  • امیر آ IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    7 0
    خوب شد نگفت لق خبرنگاران!
  • عادل IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    8 1
    همش بخور بخور بخور اینقدر بخورید که همگیتان بترکید انشاالله
  • سعید IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    7 0
    هيچ چیزی سرجاش نيست تو ایران هر کسی مقامی دار وقد به فکر این که چه طوری ميشه تو سه تاچهارسال به همه چیز رسید وقتی مقامات کشور ایران بهترین دارن ديگه چه توقعی دارید از دون پایه هابه نظر من ایران بی قانون ترین کشور جهان فردای جواب شهدا چی میدید ناموس خواهرمادر برادر پدر گذاشتن رفتن که مردم ایران راحت زندگی کن
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    3 0
    وانت های جمع آوری ضایعات از زباله ها که مثل کرم در شهر تهران وول میزنند و هم موجب مزاحمت و ترافیک و هم آلودگی و پراکندن زباله ها میشوند در انحصار ایناست. تجارتی که ظاهرش کثیف اما سودش میلیاردی است.
  • ع فان IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    3 0
    واقعا که خیلی مسخره هست ببین این مملکت. رو دست چه بی لیاقتی دادن
  • پریچه IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    4 0
    تازه بیشتر از اینها هم هست این چک را نشون داده که بگه من رو بازی میکنم مبالغ بزرگتر از این هم هست رد گم کنی کرده
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    1 2
    زنده باشد کسانی که حرف راست را بدون کم زیاد میگوید هر کس برای پول درآوردن حتما زحمت کشیده چه،غارون باشه چه فرعون باشه با پول هم باید زندگی کرد
  • سیامک IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    6 0
    لیلقت ماادمهایی مثل این اقاست اینها همان قاضی شریحهای زمانند ملت باید بدانند اصلاطلب یعنی اشراف طلب یعنی شیخ حسن
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    1 1
    بخورید نوش جان از این مال مفت. گوارای وجودتان. تا بوده همین بوده. کو دادرسی؟
  • جانباز IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 0
    واقعا که دیگه دارید شورش و در میارین اگر کاری برای ملت می خوابید انجام دهید اول به درآمد آن فکر میکنید بعدا انجام میدهید تا جایی که می تونید ظلم کنید و بیت المال را هدر دهید بالاخره از یه جاتون بیرون میزنه اگه امام (ره) بود که میدیدیم چطور با شما و امثال شما برخورد میکرد
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 1
    نوش جانتان بخورید ازاین مال مفت. گوارایتان. تا بوده همین بوده. کودادرسی
  • احمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    4 0
    از رییس قوه قضاییه وشخص رهبری می خواهیم اول شر ترامب های داخلی را از سر مردم کوتاه کنند بعد به فکر شر نرامپ آ مریکا.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      2 0
      احسنت ۰۰واقعا اینا از ترامپ هم بدتر هستن
  • مسلم IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    3 0
    کارمند های دولت برای ی سالشون ۲۰ میلیون پول میگیرن تو هم واسه رفت و آمدت ۱۸ میلیون پول بگیر به نظرم باید جلوی این جلسات رو بگیرن .شما اگر میتونی مسئله ای حل کنی(100درصد نمیتونی) توی مجلس درس کن نع توی جلسات ویژه
  • مهدی قربانی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 0
    مملکت مادست اینهاست ؟ !!؟؟!؟!این فهمش به اندازه یک بچه مدرسه ای هم نیست . کی اینو تایید صلاحیت کرد.
  • نصراله بهزادپور IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 0
    بخداقسم حیف از سریالی که بابت نایاب ذهاب به انبیای داده شوید فردای که نماینده مجلس است نباید برای ملت فخرفروشی کند بپرسید ایشان دربدر انقلاب چه داشته وچگونه پولش رابرت مردم ارباب جراید میکشدواقعامتاسفم
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    5 1
    مردم خودشان به چنین موجودات ناسالمی رای دادند. کرم از خود درخت است. البته راه اصلاح دارد.
  • حمیدپوراسکوئی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    6 0
    خاک برسرنظامی که این چننن نمایندگانی دارد‌‌‌‌ وای برحال ای ملت....
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    1 0
    قبرستان بهترین جا برای شماست
  • احسان IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    1 0
    اینها یه مشت داعشی هستن که گردن ملت. را با پنبه میزنن
  • شعبانزاد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    1 0
    با سلام ایشون نماینده تهران نیستند. عضو شورای شهر پردیس هستند
  • مامطير IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    برو خدا رو شكر كن كه از طرف يك بنده خدايي واسطه شديد و وارد شوراي شه شديد سپس به مجلس راه پيدا كرديد. خدايا خودت به داد ما برس كه گير چه آدمهاي نفهم و احمق افتاديم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس