کشتی‌های تجاری

مقام‌های ارشد ژاپن ضمن تاکید بر اهمیت امنیت تنگه هرمز، مشارکت نظامی با آمریکا در منطقه خلیج فارس را بعید دانستند.

به گزارش مشرق، مقام‌های ژاپنی چهارشنبه گفتند که بعید است توکیو به طرح آمریکا در زمینه تشکیل ائتلاف نظامی برای مراقبت از کشتی‌های تجاری در «تنگه هرمز» و «باب المندب»  بپیوندد.

به نوشته «منابع خبری ژاپنی» «کوتارو نوگامی» معاون دبیر کابینه ژاپن چهارشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: «ژاپن و آمریکا درباره این موضوع ارتباط نزدیکی باهم دارند.»

بیشتر بخوانید:

ایران چگونه نفتکش انگلیس را زمین‌گیر کرد؟ +فیلم

وی دراین نشست مطبوعاتی از هرگونه اظهارنظر درباره جزئیات احتمال شرکت کشورش در طرح آمریکا خودداری کرد.  یک مقام ارشد وزارت دفاع ژاپن نیز اظهار داشت که توکیو تاکنون درخواستی از آمریکا بدین منظور دریافت نکرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بامداد چهارشنبه گفت که این کشور به دنبال تشکیل ائتلاف نظامی با تعدادی از کشورها برای حمایت از آزادی تردد و دریانوردی در دو تنگه هرمز و باب المندب است.

«جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت : «ما در تعامل با تعدادی از کشورها هستیم تا ببینیم  می‌توانیم با یکدیگر ائتلافی تشکیل دهیم که آزادی دریانوردی در تنگه هرمز و باب‌المندب را تضمین کند. 

این اقدام آمریکا پس از وقوع حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان انجام می‌شود. صبح پنجشنبه (۲۳ خرداد) دو انفجار مهیب در دریای عمان رخ داد و منابع خبری دقایقی بعد اعلام کردند، دو نفتکش بزرگ هدف انفجار قرار گرفته‌اند. با اینکه واشنگتن در این حادثه  ایران را متهم کرد، اما این ادعا حتی از سوی نزدیکترین متحدان آمریکا نیز حمایت نشد.

به نوشته منابع خبری ژاپنی، معاون کابینه ژاپن اظهار داشت: «اطمینان نسبت به عبور امن از تنگه هرمز برای امنیت انرژی ژاپن حیاتی است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناصری IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    4 0
    تو رو به جان عمه جانت بیا شرکت کن.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    1 0
    داشتم فکر می کردم کشورهای زیادی در دنیا پیشرفته هستن اما چرا اینننننهمه روی ژاپن تاکید می شود؟؟ ایا این به خاطر ان نیست که به کشورهای دیگر پیام دهند که اگر تسلیم امریکا شوید و لالمونی گرفته و درهیچ موردی حق اظهار نظر نداشته باشید مثل ژاپن به لحاظ مادی پیشرفت می کنید. ژاپن به لحاظ مادی پیشرفته است سوای نقاط تاریک ژاپن از جمله نرخ وحشتناک خودکشی و بیماری های روانی، حتی حق ندارد یک مطالبه ساده از امریکا داشته باشد مثلا یک عذرخواهی خشک و خالی از جانب امریکا به خاطر کشتار مردم هیروشیماو ناکازاکی و یا مجازات نظامیان پایگاههای امریکایی مستقر در ژاپن به خاطر تجاوز به دختران ژاپنی و ..... آری زندگی در ژاپن مانند زندگی در قفس طلایی است با نوک چیده شده و پای زنجیر شده. زنده باد کشور ازادمان ایران
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    2 0
    بعید است یعنی غیرممکن نیست. اینها متحد و همپیمان هستند.مجبورند از آمریکا تبعیت کنند.
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      2 0
      چرت نگو خود آمریکا هم نه جرأتش رو داره نه براش میصرفه وگرنه ۱۰۰۰ بار تا حالا فرصت حمله داشته فعلا هم با این خساراتی که دولت بنفش به ملت و کشور زده نیازی به جنگ نظامی نمیبینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس