کد خبر 974025
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
هواپیمای جاسوسی

هواپیمای جاسوسی انگلیس در دو روز گذشته دست‌کم ۲ مرتبه در آسمان اطراف روسیه مشاهده شده است.

به گزارش مشرق، یک هواپیمای جاسوسی و شناسایی انگلیس در حال پرواز بر فراز سواحل دریای سیاه نزدیک مرزهای روسیه مشاهده شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمار منتشر شده در پورتال «Plane Radar» نشان می‌دهد که این هواپیما که از نوع «گلوبال اکسپرس سنتینل آر.۱» است، پیش از بازگشت به پایگاه هوایی که از آن برخاسته بود، در محدوده ۶۶ کیلومتری مرزهای روسیه پرواز کرده است.

بیشتر بخوانید:

ورود یک هواپیمای جاسوسی دیگر آمریکا به حریم هوایی ایران؟

کمتر از یک روز پیش، یک هواپیمای نظامی مشابه دیگر نیز که در فاصله کمتر از ۶۲ کیلومتری سواحل کریمه پرواز می‌کرد، مشاهده شده بود.

دو ماه پیش نیز یک پهپاد جاسوسی و شناسایی «آر کیو-۴ بی-۴۰» (RQ-۴B-۴۰) گلوبال هاوک آمریکا نیز که در خط مرزی شبه جزیره کریمه پرواز می‌کرد، مشاهده و ردیابی شده بود.

چنین پروازهایی از زمان تیره‌تر شدن روابط میان روسیه و غرب در سال ۲۰۱۴ میلادی، و به دنبال الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه، مکرراً انجام گرفته است.

طی یک سال گذشته،‌ سه هزار هواپیمای نظامی،‌ از جمله ۱۰۰۰ هواپیمای جاسوسی، در نزدیکی مرزهای دریایی و زمینی روسیه پرواز داشته‌اند. مسکو همواره از افزایش حضور نظامی غرب در مجاورت مرزهایش انتقاد کرده و هشدار داده که چنین تحرکات تجاوزگرانه‌ای می‌تواند  به یک تقابل نظامی تمام عیار منجر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس