کد خبر 973659
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کشتی آزاد

در حالی‌که اسامی اعضای صاحب رأی مجمع انتخابات فدراسیون کشتی نیز اعلام شده، اما همچنان خبری از اعلام تأیید صلاحیت‌های کاندیداها نیست.

به گزارش مشرق، در حالی‌که بعد از مدت‌ها کش و قوس سرانجام وزارت ورزش و جوانان 26 تیرماه را به عنوان روز برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی اعلام کرد، امروز نیز اسامی اعضای صاحب رای در مجمع مشخص شد تا عملا گام بزرگی در تعیین تکلیف یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور برداشته شود، اما همچنان خبری از اسامی کاندیداهای واجد شرایط برای حضور در انتخابات نیست تا ماجرای انتخابات این فدراسیون هر روز پیچیده‌تر از قبل شود.
بیشتر بخوانید:

از گوشه و کنار خبرهای عجیب و غریبی شنیده می‌شود که هیچکس نه آن را تایید می کند نه رد؛ حتی محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه انتخابات وزنه‌برداری با بیان حرف‌های تکراری از زیر بار این موضوع شانه خالی کرد.

در این بین نام 3 قهرمان بزرگ کشتی یعنی علیرضا دبیر، امیررضا خادم و عباس جدیدی بر سر زبان‌ها افتاده که هنوز تائیدیه این 3 نفر برای حضور در انتخابات نیامده است، آنهم در حالی که تنها 8 روز تا انتخابات باقی مانده. عدم اعلام رسمی این موضوع باعث شده شایعات زیادی در این خصوص به راه بیافتد و هر روز هم موضوع جدیدی در این باره مطرح شود.

سه قهرمانی که پیش از ورود به عرصه سیاست هر کدام یک چهره ملی محبوب و اتفاقا مورد علاقه طیف‌های خاص سیاسی بودند به طوری‌که احزاب سیاسی راست و چپ هر کدام برای اخذ ارای مردمی با استفاده از محبوبیت نسبی این قهرمانان در بین مردم و جلب اقبال عمومی، به سراغ این قهرمانان رفتند و آن‌ها را به سمت خود کشیدند به طوری‌که در سال‌های گذشته کرسی‌های مختلفی را در مجلس و شورای شهر با اتکا به همین قهرمانان به دست آوردند.

به طور کلی‌تر قهرمانان ورزش ایران و به خصوص کشتی در مسیر موفقیت بسیاری از احزاب سیاسی گام‌های موثری برداشتند و نقش مهمی را ایفا کردند، اما مشخص نیست که چه اتفاقی رخ داد که همین قهرمانان برای برگشتن به خاستگاه اصلی و به خانه خود با مشکلاتی جدی روبرو شده‌اند.

3 قهرمانی که به خاطر درخشش در عرصه ورزش حتی عنوان خادمی امام رضا (ع) را هم بدست آوردند، اما به خاطر حضور در عرصه سیاست حالا حتی نمی‌توانند به جایگاه اصلی و واقعی خود برگردند.

این ممانعت از بازگشت این قهرمانان به خانه اصلی و واقعی‌شان چند سوال بزرگ و مهم را به وجود آورده است. چه اتفاقی رخ داده که حالا آن‌ها را حتی برای ورود به خانه‌شان شایسته نمی‌دانند؟  آیا دبیر، خادم و یا جدیدی که زمانی با آرای حداکثری مردم در مناصب مختلف سیاسی حضور داشته‌اند و از سخت‌ترین و دقیق‌ترین مجراهای تاییدی و نظارتی عبور کرده‌اند؛ برای حضور در جایگاهی به مراتب پایین‌تر از سِمَتی که در آن حضور داشته‌اند باید معطل بمانند تا اینهمه حرف و حدیث ایجاد شود؟

اگر امروز دبیر، خادم و جدیدی برای ورود به فدراسیون کشتی شایسته نیستند، برای ورود به چه کاری شایسته هستند؟ اگر این 3 نفر برای اداره فدراسیون کشتی شایسته نیستند، چه کسی شایسته است؟ شاید قول ریاست فدراسیون را به کسی داده‌اند!

حتی اگر بپذیریم که همه این شایعات محلی از اعراب ندارد و این سه قهرمان قدیمی تائید صلاحیت شده‌اند، عدم اعلام آن سبب می شود که این سه کاندیدا از سایر رقبا عقب افتاده و عملا فرصتی برای ارائه برنامه ها و تبلیغات موثر نداشته باشند و در این زمینه نیز عدالت انتخابات زیر سئوال خواهد رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس