کد خبر 973471
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۱۸ |اقدامات آمریکا ضد اوپک قیمت نفت را کاهش داد

در حالی که پس از بروز نشانه هایی از تاثیر منفی اختلافات تجاری بر اقتصاد جهانی نگرانی ها از چشم انداز تقاضا برای نفت افزایش یافته است، قیمت نفت امروز با کاهش همراه بود، هرچند که تنش های خاورمیانه مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه نیز ۱۲ سنت کاهش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۵۷ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در جلسه قبل ۱۵ سنت افزایش یافته بود.

در حالی که جنگ تجاری میان آمریکا و چین در حال ورود به دومین سال خود است و این مسئله بر رشد اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذاشته است، قیمت نفت به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا شاهد افت بوده است.

بیشتر بخوانید:

خواسته‌های ایران در اوپک محقق شد

آمارهای جدید نشان می دهد که ثبت سفارش ماشین آلات ژاپنی بیشترین کاهش ۸ ماه گذشته را شاهد بوده و این به معنای تاثیرگذاری تنش های تجاری بر میزان سرمایه گذاری شرکت هاست. آمارهای دولت ژاپن همچنین نشان می دهد که میزان دستمزدهای واقعی در این کشور برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته است.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر موسسه اوآندا در تورنتو گفت: «طولانی شدن جنگ تجاری... بدان معناست که نباید منتظر حل و فصل آن در آینده نزدیک بود و این موضوع همچنان عاملی نفتی برای بازار نفت خواهد بود، زیرا افت رشد اقتصادی به معنای کاهش تقاضا برای نفت است.»

در همین حال، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد، میزان رشد تولید نفت شیل آمریکا حداقل تا سال ۲۰۲۰ احتمالا از میزان رشد تقاضای جهانی نفت پیشی خواهد گرفت و بدین ترتیب، حتی اگر روند کاهش تولید اوپک همچنان ادامه پیدا کند، رشد قیمت نفت محدود خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس