کد خبر 972714
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
نفت نمایه

رویترز طی گزارشی نوشت از آنجا که افزایش تولید عربستان کمبود تولید ایران و ونزوئلا را جبران نکرد، تولید نفت اوپک در ماه ژوئن به یک رقم جدید یعنی کم‌ترین میزان در ۵ ماه گذشته رسید.

به گزارش مشرق، بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد از آنجایی که افزایش تولید عربستان کمبود تولید ایران و ونزوئلا و کمبود تولید دیگر کشورها در این گروه را جبران نکرد، تولید نفت اوپک در ماه ژوئن به یک رقم جدیدِ کمترین میزان در ۵ ماه گذشته رسید.

بیشتر بخوانید:

دزدان دریایی ملکه و بی اساس بودن یک ادعا

بر اساس این بررسی، ۱۴ عضو اوپک ۲۹.۶۰ میلیون بشکه نفت در روز در ماه گذشته (ژوئن) استخراج کردند، که ۱۷۰ هزار بشکه در روز از ارقام ماه می کمتر است و کمترین میزان تولید اوپک از سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، حتی با وجود افزایش تولید عربستان به علت فشارهای ترامپ برای پایین‌ آوردن قیمت‌ها، سطح تولید عربستان هنوز از سطح تولید مورد توافق در توافق کاهش تولید برای این کشور کمتر است.

علی‌رغم این تولید کمتر، نفت خام از بالاترین رقم ۶ ماه گذشته یعنی برابر ۷۵ دلار در هر بشکه که در ماه آوریل ثبت شد، در روز جمعه به علت نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصادی به کمتر از ۶۳ دلار رسید.

کارستن فریتچ، تحلیلگر کامرزبانک گفت: «تصمیم اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید، کاری برای تغییر این وضعیت انجام نداد.»

«یک سری آمارهای اقتصادی ناامیدکننده از آمریکا، چین و اروپا، نگرانی‌های جدیدی در مورد تقاضا ایجاد کرده است.»

کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی نظیر روسیه در ماه دسامبر توافق کرده بودند تا میزان تولید خود را ۱.۲ میلیون بشکه در روز از ابتدای ژانویه ۲۰۱۹ کاهش دهند. سهم اوپک از این توافق ۸۰۰ هزار بشکه در روز است که ایران، لیبی و ونزوئلا از آن معاف هستند.

این کشورها یک شنبه گذشته این توافق را برای مدت ۹ ماه دیگر تمدید کردند.

 رویترز، ماه گذشته نیز در گزارشی خبر داده بود که عربستان علی‌رغم افزایش تولید در ماه می (ماه پیش از ژوئن) هم نتوانسته خلاء نفت ایران را جبران کند.

چند روز بعد منابع آگاه در ریاض خبر دادند که عربستان در ماه می(ماه پیش از ژوئن) روزانه ۹.۶۵ میلیون بشکه نفت استخراج و کمتر از سهمیه خود در «توافق کاهش تولید» نفت تولید کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    1 0
    حتی ایران عرضه ندارم یک ویروس خزنده و با هدف مشخص همانند استاکس نت بسازه و به جان صنایع نفتی و پتروشیمی آمریکا بیندازه اونوقت هر روز شاخ و شانه می‌کشه و بیشتر و بیشتر تحریم میشه
  • محسن IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 1
    حتی در صورت از بین رفتن تحریمها نباید انتقام گیری از سعودی بابت تمام خیانتهایش از ۳۰ سال پیش تا کنون را فراموش کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس