رحمانی فضلی نمایه

وزیر کشور با قدردانی از بانک مرکزی و بانک های عامل به دلیل تسریع در روند پرداخت تسهیلات به مردم، گفت: اولویت کار کشور پرداخت خسارات مردم سیل‌زده است و در این مسیر باید سرعت کار را بالاتر ببریم.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،‌ نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس قرارگاه و با حضور استانداران سه استان گلستان، لرستان و خوزستان و نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار از میزان خسارت و مصدومان زلزله مسجد سلیمان

در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی دستگاه های اجرایی کشور در ارتباط با بازسازی و نوسازی بخش های مختلف آسیب دیده از سیل، مشکلات و موانع موجود مطرح شد و پس از بررسی این مسائل، تصمیمات لازم جهت تسریع در امور اتخاذ شد.

وزیر کشور در این جلسه بر اهمیت ثبت تمامی خسارات در سامانه سجاد تاکید کرد و گفت: ثبت واقعی و دقیق میزان خسارات خصوصاً در بخش کشاورزی برای پرداخت درست تسهیلات تعیین شده از سوی دولت به خسارت دیدگان واقعی سیل ضروری است که این کار باید با همکاری استانداری و پژوهشگاه فضایی کشور انجام گیرد.

رحمانی فضلی همچنین ضمن قدردانی از بانک مرکزی و بانک های عامل به دلیل تسریع در روند پرداخت تسهیلات به مردم، گفت: اولویت کار کشور پرداخت خسارات مردم سیل‌زده است و در این مسیر باید سرعت کار را بالاتر ببریم و تمامی پرونده های خسارت دیدگان سیل را هرچه سریع تر برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی کنیم.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده همچنین پس از بررسی گزارش کمیته های عمرانی و بازسازی، برآورد و تخصیص منابع و همچنین نظارت و بازرسی قرارگاه، بر پیگیری نکات نظارتی بررسی شده در کمیته های قرارگاه و تصمیم گیری در این خصوص تاکید کرد.

وزیر کشور همچنین در این جلسه خاطرنشان کرد: وزارت نیرو باید رسیدگی به خسارات در حوزه حریم رودخانه ها و پیشگیری از خطرات احتمالی سیل های آینده را در اولویت کاری خود قرار دهد.

در این نشست، نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن نیز گزارشی از مجموع اقدامات انجام شده و همچنین میزان اعتبارات پرداخت شده در هر یک از بخشهای آسیب دیده ارائه کردند.

همچنین با توجه به نیاز دستگاههای اجرایی به اعتبارات لازم جهت اجرای برنامه های خود در زمان بندی تعیین شده تاکید شد تا این موضوع از طریق سازمان برنامه و بودجه در دولت مطرح گردد و نسبت به تامین و پرداخت آن اقدام شود.

گفتنی است وزیر کشور روز ۲۷ خردادماه در چهارمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، با اشاره به عقب ماندن بانک‌ها در پرداخت مطالبات مناطق سیل‌زده کشور، گفت: بانک‌ها هر دلیلی که داشته باشند برای ما قابل پذیرش نیست و باید این مشکل را حل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس