جیسون

آیا به دام انداختن جاسوسی که مدعی بود حتی طعم آدامس مورد علاقه مقام ارشد اجرایی جمهوری اسلامی را هم کشف کرده بود، توسط دستگاه‌های اطلاعاتی کشور، نباید مایه غرور و مباهات دولتمردان جمهوری اسلامی باشد؟

سرویس سیاست مشرق- سریال «گاندو»، به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی موسسه شهید آوینی، که روایتگر ماجرای نفوذ یکی ای پیچیده ترین و کارکشته‌ترین جاسوسان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) به نام «جیسون رضاییان» به برخی ساختارهای حاکمیتی جمهوری اسلامی است، این شب‌ها بسیاری از هموطنان را پای شبکه سوم سیما نشانده است تا تنها گوشه‌هایی از پروژه عظیم «نفوذ و استحاله» سرویس‌های بیگانه علیه جمهوری اسلامی را شاهد باشند.

فارغ از همه نقاط قوت و ضعف این سریال و همه ایراداتی که شاید بتوان به لحاظ فنی یا محتوایی به آن وارد کرد، «گاندو» یکی از معدود آثار تصویری است که در سال‌های اخیر، به بزرگ‌ترین خطری که در دست‌کم سه دهه اخیر کشور و نظام را تهدید می کند، یعنی پروژه «نفوذ» پرداخته است و در مجموع توانسته نظر مخاطبان سیمای جمهوری اسلامی را به خود جلب کند، آن هم مخاطبی که در سال‌های اخیر، هیچ محدودیتی در دسترسی به آخرین و تازه‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی ساخته شده در دنیا ندارد و از این رو، جلب چنین مخاطبانی و نشاندن آن‌ها به پیگیری یک سریال جاسوسی-پلیسی کار کمی نیست. بگذریم از این که گاندو تنها می تواند یک «فتح باب» در حوزه ساختن آثار تصویری درباره تهدیدات امنیتی اساسی که کیان کشور و نظام را نشانه رفته، توسط نهادهای انقلابی باشد.

اما در روزهای اخیر، خبرها و گزارش‌های متعددی از فشارهای سنگین نهادهای خاص بر عوامل سریال و حتی بر خود نهاد صدا و سیما به گوش می‌رسد که اصرار دارند بخش‌های زیادی از این سریال سانسور و حذف شود، آن‌هم در حالی که «گاندو» تنها گوشه‌هایی کوچک از حقیقت پرونده جاسوسی «جیسون رضاییان» و شبکه  فوق را به تصویر کشیده است. در این میان، واکنش یک فرد آشنا، یعنی مشاور رییس جمهور، حسام‌الدین آشنا در روزهای اخیر در انتقاد به گاندو و موسسه تهیه‌کننده آن، در نوع خود بسیار جالب است.

بخشی از توئیت‌های کنایه‌وار آشنا به گاندو

درباره این که جیسون رضاییان یک جاسوس بسیار مهم و یک «شاه ماهی» اطلاعاتی برای سیا بود، اگر توضیحات دستگاه اطلاعاتی و حقایق موجود در پرونده امنیتی جیسون و در نهایت حکم دستگاه قضا، آقای آشنا و دوستان ایشان را مجاب نمی کند، شاید استدلال پیام دهکردی، بازیگر نقش «مایکل هاشمیان»(بدیل جیسون در سریال گاندو) در مصاحبه با خبرگزاری فارس، به خوبی گویا باشد که آیا ایالات متحده برای همه شهروندان دوتابعیتی خود «یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار» نقد پرداخت می کند؟ آیا دولت آمریکا حاضر است در برابر هر تبعه معمولی خود، بیش از 20 زندانی را از زندان‌های خود آزاد کند؟ آیا تلاش برای آزادی همه اتباع آمریکایی به یکی از سرفصل‌های کاری وزیر خارجه آمریکا تبدیل می شود؟ آیا در ضیافت آزادی همه اتباع آمریکایی، شخص رییس جمهور آمریکا حاضر می شود؟

واقعا چه چیزی باعث می شود که دولتی‌ها نسبت به یادآوری پرونده یک «جاسوس» (آن هم از نوع شاه ماهی آن) این‌ اندازه رنجیده‌خاطر و ناراحت شوند؟ آیا به دام انداختن جاسوسی که مدعی بود حتی طعم آدامس مورد علاقه مقام ارشد اجرایی جمهوری اسلامی را هم کشف کرده بود، توسط دستگاه‌های اطلاعاتی کشور، نباید مایه غرور و مباهات «دولتمردان» جمهوری اسلامی باشد؟

اما درباره مواضع جناب آشنا درباره گاندو و به تعبیر ایشان نهاد پشت ساخت این سریال، بدون هیچ‌گونه تفسیر یا تحلیلی، صرفا دو نکته را یادآوری می کنیم.

در بهمن ۹۴ گزارشی در رسانه های داخلی منتشر شد که خبر از یک «پروژه نفوذ» می داد.

چنان که اسناد منتشره «ویکی لیکس» در آن برهه نشان می‌دهد، همکاری‌های آمریکا و انگلیس هم در سال‌های منتهی به سال ۲۰۰۹ به‌رغم تعطیلی ظاهری دفتر همکاری‌های دو کشور ادامه یافت. یکی از این اسناد، سند محرمانه وزارت خارجه آمریکا مربوط به آوریل ۲۰۰۸ است که از سفارت آمریکا در لندن به واشنگتن ارسال شده است.


این سند افشا می‌کند دانشگاه دورهم انگستان در لفافه فعالیت‌های علمی به وزارت خارجه آمریکا برای جاسوسی از ایران کمک کرده است. دانشگاه دورهم برای این‌که آمریکا را متقاعد به دریافت بودجه ۳۰۰ هزار پوندی برای کمک به فعالیت های جاسوسی و تغییرات سیاسی در سطح توده مردم بکند، بر ارتباط هایی که با مقامات بلندپایه ایرانی دارد تأکید کرده و افزوده این ارتباط ها می‌توانند پوشش سیاسی مناسبی برای این فعالیت فراهم آورند.

سفارت آمریکا در انگلیس ۶ طرح پیشنهادی از کسانی که آن‌ها را مرتبطین ایرانی در لندن خطاب کرده دریافت کرده بود که قرار بود در قالب آن‌ها زمینه‌های کسب اطلاعاتی از فضای سیاسی ایران در سطح توده مردم فراهم شود. دکترمحمد علی پدرام و دکتر انوش احتشامی افرادی بودند که سفارت آمریکا در انگلیس از آن‌ها به عنوان مرتبطین واشنگتن در لندن یاد می‌کند و طرح هایی در همین راستا ارائه داده‌اند.

جالب این است که در همین مجموعه اسناد مرتبط با پروژه جاسوسی دانشگاه دورهم، نام حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری هم به عنوان کسی که دانشگاه دورهم روی او برای همکاری حساب کرده، ذکر شده است.

اشاره به نام حسام‌الدین آشنا در سند ویکی لیکس در ارتباط با پروژه دانشگاه دورهم

البته آشنا در همان زمان انتشار گزارش‌ها، جوابیه‌ای نوشت و مدعی شد که پیوند خوردن او با این پروژه، با هماهنگی دستگاه‌های «نظارتی» بوده است و او قصد داشته یک پروژه «ضد نفوذ» را پیش ببرد. [۷]

اما ماجرا وقتی جالب شد که در ۱۰ خرداد ۹۶، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا از این خبر داد که در دفتر مشاور فرهنگی رییس جمهور، حسام‌الدین آشنا، یک جاسوس دستگیر شده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در آن تاریخ، پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شنیده شده، یکی از مرتبطین آقای حسام‌الدین آشنا به اتهام جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده، آیا این بازداشت را تأیید می‌کنید و آیا این متهم در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است؟ گفت:

"وزارت اطلاعات و یا اطلاعات سپاه با حکم قضایی اعم از قاضی یا دادستانی بازداشتی را انجام می‌دهد و از سویی ممکن است فردی هم از سوی قوه قضائیه در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرد. فردی توسط وزارت اطلاعات پیرامون اتهام مذکور دستگیر شده و در خصوص ارتباط با محل کار این فرد اطلاعاتی مشخص وجود دارد."

وی افزود:

"اما ممکن است فردی در محل کار خود دستگیر شود اما ارتباطی با فرد کناری خود نداشته باشد. با این حال فردی با این اتهامات و جزییات دستگیر شده است و اطلاعات بیشتر در حال جمع‌آوری است."[1]

آیا سریال گاندو با یادآوری برخی حقایق تلخ، موجبات تکدّر خاطر آقای آشنا، مقامات وزارت خارجه و حامیان رسانه‌ای آن‌ها را فراهم آورده است؟

[1] https://www.mehrnews.com/news/3993390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    118 8
    :)))))نظر خودتون چیه؟ بالأخره بعضیا جاسوس بودنو بعضیا آبروی نداشتشون رفتو حالا معلوم شد کی از شفافیت می ترسه
    • حسین FR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      36 0
      مساله گرین کارتهایی هست که به بعضی افراد اعطا شده و در سر سودای پاسپورت آمریکایی دارند، برای پاسپورت باید قسم بخورم به آمریکا وفادار باشن و حافظ منافع ایالات متحده باشن، خوب الان که پست دولتی دارن باید طوری حرف بزنم و اقدام کنن که در این جهت باشه
    • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      49 0
      عه حال انسان از بعض این دولتی ها به هم میخوره چقدر ضعیف و ذلیلند در مقابل دشمن........ و احسنت بر شیران قدرتمند و با صلابت سپاهی وامنیتی کشور
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    مشاورآشنا انرژیتو نگهدار برای گاندوی 2 و 3
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    141 8
    گاندو افشای گند اصلاحات
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      7 49
      مردم اهمیتی به رسانه وابسته به شماها نمیدن گندهای شما پر شده در رسانه های ازادی که مردم بهشون اهمیت میدن
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      17 4
      از طرف مردم نظر نده در ضمن محبوبیت عمومی سریال گاندو اراجیف بافتن امثال تو را ثابت میکند
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      8 4
      رسانه های آزادی مانند بی بی سی و صدای آمریکا و من و تو و اینترنشنال و کلمه و..
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      10 4
      خطاب به ناشناس۰۱:۰۱ : فعلا که مشخص هست به کیا می گن وطن فروشو کیا به حق واقعیشون یعنی عزیز مردم بودن رسیدن:))))))تو با تلاق هرچی دستو پا بزنی بیشتر فرو می ری آروم باش
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    109 8
    ایول به بچه های سپاه. انشاا... فیلم جاسوس هم بزودی پخش شود تا ماهیت اصلی مدعیان دروغین وطن پرستی و مردم روشن شود.
  • شریف زاده IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    32 2
    دست سازندگان ، بازیگران و هرکسی و به هر نحوی در ایجاد و اجرای این اثر هنری زیبا نقش داشته درد نکند. خداوند جزای خیر عنایت کند. در این سریال نقش ارزنده و زحمت کشان و نیروهای خدوم امنیتی برای مردوم ملموس شد. که چقدر برای آسایش و ارامش جامعه زحمت می کشند. دست مریزاد براین عزیزان . بنده به نوبه خود دست یکایک نیروهای امنیتی را که جانانه در حفظ از کیان این مملکت و ارزش های انقلاب شبانه و روز زحمت می کشند می بوسم. خداحفظشان کند.
  • گاندو ی گنده IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    45 1
    عجب افشاگری مستندی کردی .دمت گرم مشرق جان
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    14 1
    آشنای آگاه به احوال سفارش‌دهندگان سریال گاندو، آیا از احوال سفارش‌دهندگان سریال سرا پا سفارشی _ امنیتی جیرانی بی‌خبری؟....
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    3 29
    آشنا هم بیکاره ها میشینه صدا و سیمای ایرانو میبینه اونم چه برنامه ای
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    2 8
    قادری در پایان درباره‌ی شخصیت جیسون رضائیان ـ خبرنگار واشنگتن پست ـ که در این سریال با عنوان مایکل هاشمیان بازی پیام دهکردی به تصویر کشیده شد، در پاسخ به اینکه این کاراکتر چقدر به واقعیت این فرد نزدیک است، اظهار کرد: یک پرونده از ایشان در موسسه شهید آوینی موجود بود که به دست من رسید. روال اینکه ایشان چگونه آمده و چگونه دستگیر شده است چیزی نزدیک ۱۰۰ صفحه شرح ماوقع بود. من به آن استناد کردم و به طور کلی ۸۰ درصد قصه ـ غیر از مسیر مایکل هاشمیان و جیسون رضائیان ـ تخیل بنده بود
    • حسین IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      0 0
      نویسنده این مصاحبه روتکذیب کرده واونرو شیطنت خونده
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    17 1
    حسام، گُنْدِوَکیٖ بیش نیست!
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    32 3
    بی صبرانه منتظر ساخت گاندو ۲ و ۳ هستیم. البته اگر با شجاعت ابعاد مختلف پروژه " نفوذ " را بر ملا نکد.
  • عقابی NL ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    25 1
    معلوم است گاندو خوب جایی را گاز گرفته. من اگر بودم، باز می زدم همان جا!
  • حمید SG ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    34 2
    دم شما گرم فیلم عالی هستش خدا لعنت کنه همه خائنان به وطن رو
  • IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    28 2
    آشنا باید محاکمه شود
    • Siamak halili IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      0 1
      خیلی ها باید محکمه بشن
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    27 1
    جیسون رذل مثل بدبخت ها و عقب مانده ها ، رفیق فابریک ظریفو بغل کرده.جان کری ملعونو می گم.
  • محمد IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    19 1
    پیشبینی میشود در آینده فیلم گاندو در ورژن های جدید تحت این عناوین ساخته شود: - گنده ترین گندها(ی بدنه دولت اصلاحات) - گنده گویی های به عمل نپیوسته(ی اصلاح طلبان خالی بند) - گنده ترین حفره های نفوذ (شاهکار کم اعتقادی و انفعال و کارشکنی عوامل دولت اصلاحات)
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    16 1
    اگر این بزرگواران خود رقم زنندگان گاندو نبودند، قطعا مثل بقیه مردم لذت می بردند. آخه کی خوشش میاد اشتباهاتش این جوری به نمایش گذاشته بشه
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    29 3
    بر و پچه های الیزابت ناراحت نباشید این هم بگذرد؟!!
  • NL ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    4 26
    خطر ؟! ملت حاضرن یه چیزی از جیبشون بدن کابوس جمهوری اسلامی تموم بشه شما میگی نفوذ بزرگترین خطره مردمو ازش میترسونی !
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      25 2
      در یک کلمه: بمیر! وطن فروش
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      5 2
      آقای ملت خارج نشین!!! بنده های کدخدا!!! همیشه کابوس ببینید
  • ایرانی NL ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    8 1
    سلام و درود بر کسانی که با جان و دل در برابر خیانتکاران و خائنین به این نظام و ایران عزیز چه در داخل و چه در خارج ایستاده اند.درود بر نیروهای مسلح.جای تاسف دارد که بعضی از هموطنان ایران زمین که در دستگاههای دولتی کار میکنند از اینگونه سریالها و برنامه ها ناراحت میشوند و به جای حمایت .باسخنانشان طعنه میزنند و دشمن شاد میکنند.دستگاههای دولتی باید خیلی مراقب نفوذ دشمن باشندو جلوی هرگونه خیانت و افشای اطلاعات کشور به بیگانه را مسدود کنند و پرسنلشان را کنترل کنند.
  • ایرانی NL ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    29 1
    کشور به اینگونه سریالها نیاز دارد تا مردم چهره خائنین به نظام چه در داخل کشور و چه در خارج کشور را بیشتر بشناسند و بیشتر از همیشه در صحنه و پشتیبان ولایت و گوش به فرمایشان صحیح و اینده نگر ولایت و رهبر عزیزمان باشند و و نقشه های دشمنان را خنثی کنند.باامید خدا.یا علی
  • ناشناس IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    9 0
    قوه قضائیه. تکلیف دو تابعیتی ها در دم ودستگاه حکومت را مشخص کنیدوالله اینها خطر بزرگی برای دولت وجمهوری اسلامی هستندچرا متوجه نیستید.
  • محمدرضا مختاری IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    7 1
    خسته نباشید به کارگردن و عوامل سریال گاندو.تک تک کسایی که به جاسوس پروران رای دادن حق الناس بر گردنشون هست و باید از خداوند طلب مغفرت کنن مخصوصا سلبریتی ها
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    11 2
    ﺗﻴﻢ ﺭﻭﺣﺎﻧﻲ و ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻪ ﺯﻋﻢ ﺑﻨﺪﻩ ﺟﺰﻭ ﭘﺮﻭﮊﻩ.....ﻭاﻻ ﻫﻴﭻ اﻧﺴﺎﻥ ﻋﺎﻗﻠﻲ ﺳﻬﻮا اﻳﻨﻘﺪﺭ ﺗﺼﻤﻴﻤﺎﺕ اﺣﻤﻘﺎﻧﻪ ﻧﻤﻴﮕﻴﺮﻩ
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    34 2
    در تیم هسته ای جاسوس در دفتر رئیس جمهور جاسوس وای خدایا ما چه گناهی کردیم که به این دولت بی تدبیر و نادان و پر رو و اشرافی گرفتار شدیم - خدایا توبه الهی العفو العفو العفو......
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    9 1
    معلومه طرف حسابی سوخته. آب خُنک بدین خدمتشون یه وقت اذیّت نشن خدای ناکرده.
  • ناشناس IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    6 1
    معلوم نشد این یک میلیاردو هفصدمیلیون دلار که از امریکا جهت مبادله جیسون رضائیان دریافت کردند چی شد رفت تو جیب اقا زاده ها
  • US ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    14 1
    اصلا چی کار دارید که دولت پول نداره سریال بسازه یا کی سریال رو ساخته! حقیقت بیان شده!! اگر مدرکی برای نقض حقیقت دارید آن را رو کنید
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    7 1
    یه مثل هست میگه : حرف آدم پیر از علمش نیست ، از سرگذشتش است!
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    11 1
    دست همه بروبچه هاکه در این فیلم بسیار زحمت کشیدن دردنکند ومایه دلگرمی ما شدند چقدر لذت بردم انجاییکه ان اقا میگفت این بچه وجواب محمد که گفت اگر زحمات این بچه هانباشه ایران میرودهوا
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    17 1
    با برداشتن چوب گربه دزده .............................
  • ایران دوست AF ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    9 2
    یعنی حتما باید ویکی لیکس افشا کند که دانشگاه دورهام در انگلیس کانون جاسوسی علیه ایران است؟ اینکه تعداد زیادی از مدیران ارشد نظام مخصوصا مدیران وزارت خارجه در دورهام درس می خواندند ( که البته معلوم نیست درس می خوانده اند یا درس پس می داده اند) و غالبا دور انوشیروان احتشامی( یکی از وابستگان به رژیم پهلوی) حلقه زده بودند نباید سبب حساسیت دستگاههای امنیتی مملکت می شد؟
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    13 1
    با دیدن گاندو حق طلبان احساس عزت و غرور کردن و درمقابل احساس خوبی بوجود نیامد و فقط ناراحتی بود هرچند شاید خیلی ها برای همیشه گمنام بمونن ولی انشااله روز جزا در پیشگاه خدای بزرگ جزو شرمندگان نباشیم و در جمع سربندان باشیم
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    7 1
    شکی نیست که گاندو ها در چند ساله اخیر در بخشی از مشاورین و اطرافیان و جریان غربگرا شده است .
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    11 3
    سوال: چرا آشنا از این سریال ناراحت شده؟ مگه چی گفت به ملت که ایشون اینقدر برآشفته شده. نکنه طعم آدامسش لو رفته؟
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      5 2
      اشتباهی نفی زدم. منم موافقم
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    5 4
    این دولت پای هرچی جاسوس ودوتابعیتی ودزد وبهایی وهمجنس باز بود رو به ایران باز کرد درحالی که ما مردم داشتیم سرقیمت دلار توسرومغز خودمون میزدیم
  • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    8 0
    حضرات که ید طولایی در شکایت از رسانه ها و... دارند!. از تهیه کنندگان این فیلم هم شکایت کنن اگر راست میگن!!!!!!
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 13
    چرا از منتقدین هیچ پیامی نگذاشتید؟؟؟ اینقدر حرفه ای عمل کردین که اصلا معلوم نیست؟؟؟!!!!!!1
  • hamid IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    2 7
    جدا از بحث سیاسی !؟ سریال خوبی هستش همه بازیگران خوب ایفای نقش میکنن بجز آقای داریوش فرهنگ خیلی بد بازی میکنه .
  • LB ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    11 0
    وقتی حامیان آشنا رفتن و کرک و پرش ریخت، معلوم میشه خودشم نفوذی و جاده صاف کن اجانب بوده
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    4 0
    شاید اقای : اشنا انتظار داشته بجای سریال (گاندو) سریال (کاندوم) را بسازند ! برای همین ناراحت شده .
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    6 0
    این اشنا خودش چیه
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      2 0
      ما‌که در این چندسال چیزی بجز #خصام_الدین ندیدیم !
  • Siamak halili IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    2 0
    خدا قوت با غیرتای وطن من یه کارگرم دست این مردان مرد رو میبوسم
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    2 0
    نه میترسن یه روز سری دومش ساخته بشه به اسم گامبو و جریانات آشنا رو افشا کنه
  • سعید IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    1 0
    من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن #آشنا کرد
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 0
    متاسفانه چندين گاندو بايد ساخته شود
  • شاهرخ IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 0
    دست سیمادردنکنه این سریال یه شاهکارهنری بودوغیرازاین بدجوری وطن فروش هاروترسونده .نه تنهااینجاتوایران بلکه تواروپاوامریکابعدترسیدن ایول کارگردان عزیزکه بااین کاریک تودهنی شدیدزدبه اونوری هاچه ایرانی هایی که اونطرف دارن توتلوزیون های بیگانه کارمیکنندچه امریکایی هایی که ایران رودست کم میگرفتند خودشون هوملندمیسازند.24دارن ووووخیلی کارهای سفارشی دیگه اون موقع ازاین کارکه علیه یه جاسوس ساخته شده هی دارن بدمیگن غلط زیادی دارن میکنندکه انشالله توگاندو2و3و4و5جواب بدتری بهشون میدیم به امیدخدایاعلی مدد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس