کد خبر 973338
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
نوار غزه

با گذشت ۵ سال از جنگ ۵۱ روزه علیه غزه هنوز تکلیف آتش‌بس این منطقه و نظامیان صهیونیستی اسیر در نوار غزه مشخص نیست.

به گزارش مشرق، پنج سال از جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴ علیه نوار غزه می‌گذرد و این منطقه همچنان شاهد تنش است؛ خصوصا پس از آنکه راهپیمایی‌های بازگشت در مارس ۲۰۱۸ آغاز شده و از آن زمان تا کنون ۱۲ دور تنش میان مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی رخ داده است.

وبگاه «الرساله» وابسته به حماس در پنجمین سالگرد جنگ مذکور به چند پرونده‌ای پرداخت که هنوز حل نشده است.

بیشتر بخوانید:

ادعای اسرائیل درباره حمله به سه کامیون‌ حامل سلاح

اول: توافق آتش‌بس که در آن زمان در قاهره میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی با میانجی گری مصر امضا شد و قرار بود بر اساس آن از محاصره غزه کاسته و بحران برق در این منطقه شود.

توافقی که چند بار و پس از هر دور درگیری تجدید شده اما هنوز تکلیف برخی از بندهای آن در نتیجه تعلل رژیم صهیونیستی مشخص نیست.

دوم: پرونده اسرای صهیونیستی در دست مقاومت. این پرونده از مهم‌ترین پرونده‌های حل نشده میان دو طرف است و رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده بدون پس گرفتن نظامیان اسیرش، اجازه رفع محاصره غزه یا کم کردن از میزان آن را نخواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده، پیش‌تر اطلاعات درز پیدا کرده حمایت از مذاکراتی محرمانه در این زمینه داشت اما این اطلاعات تکذیب شد.

یکشنبه (دیروز) روزنامه‌های رژیم صهیونیستی در سالروز جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه اعلام کردند، این جنگ هنوز تمام نشده و شهرک‌نشینان مجاور غزه قریب به یک سال و نیم است که با چالش بالن‌های آتش‌زا دست و پنجه نرم می‌کنند.

۱۷ تیر ۱۳۹۳ بود که رژیم صهیونیستی جنگ سوم علیه غزه را تحت عنوان عملیات «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد و گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» پاسخ دادند. این تجاوز ۵۱ روزه حدود ۲۲۶۰ شهید و نزدیک به ۱۱ هزار مجروح بر جای گذاشت. کودکان و زنان بخش زیادی از شهدا را تشکیل دادند به نحوی که خبرها از شهادت ۵۰۰ کودک و بیش از ۲۵۰ زن حکایت داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس