کد خبر 973287
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
وضعیت غنی‌سازی اورانیوم از امروز چگونه می‌شود؟

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه غنی سازی کشور از 3.67 به 4.5 درصد رسید گفت: نمونه‌های گرفته شده از مواد توسط بازرسان به اصفهان منتقل و نتیجه از طرف بازرسان تهیه و در اختیار آژانس قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اعلام اینکه سطح غنی سازی کشور از 3.67 درصد عبور کرده و در حال حاضر غنای مواد تولید شده حدود 4.5 درصد می‌باشد، عنوان کرد: میزان غنی سازی فعلی کاملا پاسخگوی نیاز تولید سوخت راکتورهای قدرت که مورد نیاز کشور است، می‌باشد.

وی توضیح داد: برای تولید سوخت نیروگاه های قدرت از غناهای مختلف تا حداکثر پنج درصد و پایین‌تر از آن استفاده می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: افزایش سطح غنی سازی زمان چندانی نمی‌برد

فیلم/ غنی سازی ۲۰ درصدی از گزینه‌های گام سوم است

کمالوندی همچنین عنوان کرد: با توجه به نمونه‌های گرفته شده از مواد تولیدی توسط بازرسان آژانس در ایران و انتقال آن به اصفهان پیش بینی می‌شود تا عصر امروز نتیجه آنالیز مواد و میزان دقیق سطح غنی سازی از طرف بازرسان تهیه و در اختیار آژانس قرار بگیرد.

روز گذشته 16 تیر ماه و در پایان فرصت 60 روزه ایران به طرف‌های باقیمانده برجام، گام دوم کاهش تعهدات ایران در برجام برداشته شد. در همین خصوص دیروز کمالوندی در نشست خبری مشترک به همراه عراقچی معاون وزیر خارجه و علی ربیعی سخنگوی دولت در این باره گفت: «امروز روز شصتم است که مهلت پایان یافته است و براساس دستوری که از ریاست جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی داشتیم، امروز باید گام دوم را برمی‌داشتیم که امروز برداشته شده است.گام اول، اگر زمان می‌برد تا سقف ذخایر اورانیوم به بالای 300 کیلو برسد و یا در بحث آب سنگین، ولی در اقدام دوم، زمان دیگر مطرح نیست و دفعتا واحد است. الان رونوشت تغییرات صورت گرفته را به نماینده آژانس در ایران تحویل دادیم و تا چند ساعت دیگر کارهای فنی به اتمام می‌رسد و فرآیند غنی سازی بالای 3.67 درصد شروع می‌شود.»

ایران در گام اول 2 تعهد برجامی در زمینه عدم رعایت محدودیت های مربوط به نگهداری ذخایر اورانیوم غنی شده و آب سنگین را متوقف کرد و در گام دوم هم تعهدات در زمینه سقف غنی سازی اورانیوم را متوقف کرد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    7 0
    چرا باید اژانس نمونه تهیه کنه؟؟؟چرا الان دیگه ما تعهدی نداریم؟چرا اینا یه نخود سیاست ندارن؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    15 1
    دولت روحانی انقدر ترسو هست که حتی جرات غنی سازی پنج درصد رو هم نداره. از سه و شصت و هفت به چهار و نیم واقعا خنده دار هست
    • LB ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      10 1
      روحانی تهدید کرده تا سه میشمردم حقمونو بدین، یک، دو، دو و نیم، دو و شصت صدم، دو و شصت و سه، دو وشصت و چهار، دو و شصت و چند، یادم رفت، از اول! خخخخ
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    الحمدلله.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    9 1
    الان کسی که این گند را بالا آورده(ظریف) کجاست؟
  • ناشناس IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    8 3
    اتفاقا برنامه ي خوبي هست و به گام سوم كه رسيد كلا دوربين ها تخته و ناظران اخراج و غني سازي بيست درصد به بالا و همه راي بدهيم به احمدي نژاد و نقطه سر خط. خوب دولت تدبير و اميد سر كارمان گذاشت.
  • DE ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    غنی سازی به حدود 4.5 درصد رسید// قبل از اینکه صابون برجام برجامه و جامعه ایران بزنند دنیا را کر کرده بودند که ایران داره غنی سازی میکنه و تا بمب اتمی چند قدم بیشتر فاصله نداره .حالا که سانتریفوژهای نسل جدید با سرعت غنی سازی میکنند چون از حمله به ایران میترسند میگویند اووووو وَه ایران تا ۹۰ درصد غنی سازی کلی فاصله داره.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    اورانیوم چند درصد را میشه بخوری؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس