رئیسی: «خلاف بیّن شرع» نیازمند تبیین است/ دربرگیری «خلاف بیّن قانون» آری یا خیر؟

رئیس قوه قضائیه از قضات با سابقه و عالی‌رتبه معاونت قضایی قوه خواست با تشکیل جلسات حقوقی تبیین کنند که از لحاظ حقوقی و فقهی مراد از خلاف بیّن شرع چیست؟ آیا این مقوله قابل تسّری به خلاف بیّن قانون نیز هست یا خیر؟

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با حضور در معاونت قضایی قوه قضاییه ضمن دیدار با قضات این معاونت از عملکرد این مجموعه در بررسی پرونده های موضوع ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری و پرونده‌های موضوع استیذان، اعلام رضایت کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر این موضوع که معاونت قضایی مهم‌ترین مرجع برای مشاوره و بازوی مشورتی رئیس قوه قضاییه در امور قضایی است، افزود: در این معاونت با وجود قضات با سابقه و عالی رتبه با تشکیل جلسات حقوقی این موضوع باید تبیین شود که از لحاظ حقوقی و فقهی مراد از خلاف بیّن شرع چیست؟ آیا این مقوله قابل تسّری به خلاف بیّن قانون نیز هست یا خیر؟

 رئیسی تصریح کرد: مجاری ورودی پرونده‌های موضوع ماده 477 باید به نحوی اصلاح شود که به عدالت نزدیک‌تر و قابل دسترسی برای مردم باشد.

وی همچنین در خصوص برگزاری جلسات مشترک بین قضات این معاونت و قضات شعب خاص دیوان عالی کشور برای رسیدن به تقارب آراء افزود: در مواردی که پس از تجویز اعاده دادرسی از طرف رئیس قوه قضاییه، قضات دیوان عالی کشور با عدم احراز خلاف بیّن شرع، آراء سابق را صحیح تشخیص می‌دهند، موضوع باید توسط قضات این معاونت مورد بررسی علمی و حقوقی قرار گیرد تا به ارائه نظر مشترک نزدیک شویم.

رئیس قوه قضاییه در پایان ضمن تقدیر از پیشنهاداتی که از سوی قضات این معاونت به صورت شفاهی و مکتوب به حوزه ریاست قوه قضاییه ارسال شده است، نسبت به تاثیر این پیشنهادات در رقم خوردن تحولات مثبت در این حوزه به ویژه در اتقان آراء، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها اظهار امیدواری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • استاد زبان بازنشسته بهناز ایزدی مبارزگر و ن IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 0
    سلام اقای ریسی محترم و مشرق زمین خوب . خلاف بین شرع واضح است و مرسش بر واضحات مثل کلاس درس است که شاگرد تنبل و یا در زندگی تنبل ها بهانه گیری کرده نثل کلاه قرمزی و برای اتلاف وقت در حالی که ماسخ را نیداند. و بین شرع قوانین خدا هستتد که در کتب الهی ابراز شده و هر کدام به تناسب مردم و زبان شان به انها رسیده و نزدیک ما و افتخار ما قران عزیز و شریف است. که در ۴۰ سال حکومت دینی اسلام مطلقا پیاده نشده و در تلاش هستیم . و مرتب وقت کذرانی که یهودی مخفی و بی دین و کافران و نشرکان رشد کرده و انوال ایران را سرقت کرده۹۹% و مردم و کارمندان و کارگران و جوانان بطرف فقر رفته. چرا؟ ایه ۴۴ مائده گفته هر کس خلاف قران و بین شرع که قران است عما کند مسلما کافر است. تمام شد .بیشرمی و سرقت ها و انواع خواری ها و تجاوز به عنف هااااا خلاف قران. ولی خلاف بین شرع یعنی قانون بک عبارت مسخره و مضحک است. قانون بدست بشر ساخته و تطابق به زندگی فرد در زمانه است.و مطلقا قانون بین شرع نیست . مثل قانون های اسلسی کشورها و دیگر مجازات ها و مدتی ها صادر شده ولی اشتباه دارند و موارد دیکر به چه اجاز ه ایی ما در دادگاه ها از قانون بی ریخت فرانسه استفاده میکنیم. قران تمام و کامل است و بین شرع است که بیانات خدا است و بدون فرعیات ک کوچه و پس کوچه های تقلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس