ایران و آمریکا

یک نشریه آمریکایی دستاورد نظامی جدید ایران را تحولی برای انتقال پیام به دشمنان در برهه کنونی و مصون نگه داشتن بستر سایبری کشور توصیف کرد.

به گزارش مشرق، یک نشریه آمریکایی در مطلبی پیرامون دستاورد جدید نظامی ایران به نام «سپهر -110» نوشت: ایران یک سامانه یگان جدید فرماندهی و کنترل  برای مقاومت در برابر حملات سایبری آمریکا ایجاد کرده است. 

هفته نامه آمریکایی «فوربس» یکشنبه با اشاره به حملات سایبری منتسب به آمریکا علیه ایران نوشت : «حسین سلامی،  فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سامانه ارتباط تاکتیکی "سپهر -110" که در این کشور با هدف مقابله با جنگال (جنگ الکترونیکی) ساخته شده رونمایی کرد.»

بیشتر بخوانید:

پیغام آمریکا پس از ساقط شدن پهپاد متجاوز

بنیانگذار ویکی پدیا: شبکه‌های اجتماعی را تحریم کنید

این رسانه درحالی که مدعی شده گذشت زمان موفقیت یا عدم موفقیت دستاورد نظامی ایران را اثبات می‌کند، با این حال نوشت: هدف ایران از ساخت این یگان محافظت برابر شبکه‌های فرماندهی و کنترل خود مقابل حملات سایبری دشمن است.

بر اساس این گزارش، این سامانه علاوه بر برطرف کردن نیازهای ارتباطی فرماندهان در شرایط خاص، متحرک است و قابلیت نصب بر روی کلیه وسایل متحرک زمینی، هوایی و دریایی را هم دارد. سپهر-110 مجهز به لایه‌های متعدد ارتباطی از جمله ارتباطات دیجیتال راه دور و شهری، محلی و منطقه‌ای  و مجهز به  سامانه‌های «یوایچ اف» دیجیتال چند بانده با قابلیت‌های رومینگ شبکه‌ای و برای انتقال صوت و تصویر و دیتا است. مهمترین ویژگی این سامانه ارتباطی را می‌توان امنیت ارتباطاتی آن برشمرد، چراکه برابر اطلاعات اعلام شده این سامانه قابلیت مقابله با انواع جنگ الکترونیک را دارد و برابر شنود، هک، فریب، اختلال مقاوم است.

نشریه فوربس در خاتمه نوشت: «پیام [دستاورد نظامی جدید ایران] این است که تهران اکنون در برابر حملات سایبری که قبلاً امن نبوده ایمن شده است؛ گذشت زمان نشان خواهد دید این درست است یا خیر.» 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    4 1
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس