کد خبر 972872
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
درگیری هواداران

غلامرضا رفیعی، کارشناس حقوقی فوتبال گفت: تا زمانی که رای کمیته‌اخلاق به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام نشود، نمی‌توان اظهارنظر کرد.

به گزارش مشرق، غلامرضا رفیعی در واکنش به خبر منتشر شده در خصوص محرومیت سنگین برای مسئولان سازمان لیگ و مدیران باشگاه داماش گیلانیان که از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال صادر شده اظهار داشت: مشخص نیست این حکم بر اساس چه ماده‌ و چه ادله‌ای صادر شده است به همین دلیل تا زمانی که متن حکم منتشر نشده نمی‌توان از نظر حقوقی و کارشناسی آن را بررسی کرد.

وی افزود: اگر مستندات قانونی منتشر شود آن وقت می‌توان از نظر حقوقی درباره آن اظهارنظر کرد، اما این خبر تنها یک بازی رسانه‌ای است و از نظر حقوقی بار قانونی ندارد، به همین علت نمی‌توان به صورت روشن و واضح گفت آیا مرجع رسیدگی کننده صلاحیت قانونی برای صدور چنین رایی را داشته است یا خیر.

بیشتر بخوانید:

کارشناس حقوقی فوتبال تصریح کرد: در روند صدور یک رای باید ابتدا یک نکته را در نظر گرفت که چه جرمی صورت گرفته و قانون گذار چه تنبیهی را برای وقوع این جرم در نظر گرفته است. تا وقتی جنس تخلف روشن نشده نمی‌توانیم به بررسی حقوقی ماجرا بپردازیم. از این رو من صراحتا اعلام می‌کنم که درباره این پرونده و این حکم تا وقتی مستندات قانونی اعلام نشده نمی‌توان اظهارنظر کرد. باید حتما و قطعا مستندات در دسترس باشد آن وقت با قانون مطابقات داد که آیا این حکم قانونی صادر شده یا اینکه خارج از حیطه وظایف مشخص شده صادر گردیده است.

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: اصول و مقررات حقوقی با کار ژورنالیستی تفاوت دارد، از این رو رسانه‌ها باید این نکته را در نظر بگیرند که یک خبر به معنای حکم قانونی نیست بلکه زمانی حکم قانونی می‌شود که رای برابر مقررات با اتکا به مستندات قانونی انشا شده باشد و اتهامات افراد متخلف به صورت روشن در آن ذکر شده باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس