کد خبر 972438
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
فواید سیب زمینی در پیشگیری از سرطان و تقویت سلامت قلب و مغز

رئیس انجمن ملی سیب زمینی گفت: در حال حاضر کشاورز هر کیلو سیب زمینی را بین ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان سر زمین به فروش می‌رساند.

به گزارش مشرق، رحیم نیازی در خصوص وضعیت بازار این محصول اظهار کرد: برداشت سیب زمینی در استان‌های اصفهان زنجان، گلستان، بخشی از کرمان و فارس آغاز شده و در حال ورود به بازار است و در روزهای آتی نیز از استان همدان وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: با ورود سیب زمینی تازه به بازار در روزهای آتی شاهد کاهش قیمت این محصول خواهیم بود. رئیس انجمن ملی سیب زمینی با بیان اینکه کشاورز نمی‌تواند سیب زمینی را در زمین‌های کشاورزی نگهداری کند عنوان کرد: کشاورزان برای جلوگیری از فساد سیب زمینی مجبور به عرضه آن به بازار می‌شوند که با ورود به بازار قیمت‌ها متعادل می‌شود.
نیازی در رابطه با قیمت سیب زمینی از زمین تا بازار اظهارکرد: در حال حاضر کشاورز هر کیلو سیب زمینی را بین ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان سر زمین به فروش می‌رساند و در عمده فروشی‌ها حدود ۶ هزار تومان قیمت دارد.
وی یکی از دلایل قیمت بالای این محصول را کمرنگ بودن نظارت در این بخش دانست و افزود: در صورت نظارت بر قیمت‌ها و فروش با فاکتور محصولات هر کیلو سیب زمینی باید با ۲۰ درصد افزایش قیمت به فروش برسد که متاسفانه این مساله رعایت نمی‌شود.
رئیس انجمن ملی سیب زمینی در ادامه به سیل و بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث شد که کشت سیب زمینی با تاخیر انجام شود و برداشت آن نیز عقب بیافتد.
نیازی کاهش سطح زیر کشت سیب زمینی را عامل دیگر افزایش قیمت این محصول دانست و افزود: متضرر شدن کشاورزان در سال‌های اخیر باعث کاهش کشت این محصول شده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    2 0
    جاااااان؟ انجمن ملی سیب زمینی؟؟؟!!
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    1 0
    نوش دارو بعد از مرگ سهراب تا یکی ارزون بشه اون یکی گرون میشه و همینطور چرخه ی افزایش قیمت ادامه می یابه
  • صادرات بی رویه عدم نظارت عامل گرونی FR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    1 0
    چه خوب بلدید توجیح کنید و دلیل هایی بیارید که یه بچه هم میفهمه دروغ حرفاتون صادرات بی رویه سیب زمینی علت اصلی گرونی سیب جالب اینجاس هر دفعه یا پیاز یا گوجه یا محصولات دیگه را به همین شکل توجیح می کنید و مایحتاج مردم را صادر
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    2 0
    بیسوادان پست های کشور گرفته.در حکومت اسلامی کالا باید ارزان در اختیار مردم باشد.مردم ار قشر متوسط هستند.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    1 0
    همه اقلام را ارزان کنند .دل مردم را خوش میکنند به ارزانی مقطعی یک جنس .این چاره کار وگرانی نیست .باید بطور اساسی اقدام وعمل نمود.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    1 2
    دولت فعلا مردم را با همین ترفند سرگرم کنه ، یه روز گوجه گرون میشه بعد اعلام می شه یکماه دیگه ارزون میشه یک روز سیب زمینی رو گرون می کنن بعد میگن دوهفته دیگه ارزون می شه .همین شیوه شیوه مناسبیه برای مشغول کردن این مردم بیچاره که به شما اعتماد کردند. این دو سال مانده خدمات شایان تون هم که تموم شد یه دورهمی بگیرید از خدمات آبدوغ خیاریتون به مردم بخندید.علی برکت اله
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    دولت بهترین شیوه رو برای سرگرم کردن مردم در پیش گرفته واین برخاسته از تدبیر وامیدیه که نقشه اش رو قبلا کشیده بودند وتا الان که خایی موفق بودن ، اول گرون می کنند بعد امید میدن که ارزون میشه شما تا حالا کجای دنیا دولتی دیدید که این همه به فکر امید دادن به مردمش باشه اونم با این همه واقعا تدبیر.بعد از تموم شدن کارشون دوسال دیگه یه دورهمی میگیرن واز خدمات هشت ساله شایانشون به این مردم بیچاره می خندند.علی برکت اله
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 1
    زمانیکه ارز دلار نرخش بالا رف صادر کننده ها رو شور برداش هر چزی هس رو صادر کنند و فکر قحطی و گران رو نمیکنند
  • ناشناس ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    کیلویی بیست تومان سیب زمینی رو چرا پنج هزار. از کشاورز میخرید چرا انقدر با زندگی مردم بازی میکنید الان مازیر بار قرض هستیم بچه هام چ گناهی کردن چرا حداقل به قیمت خودش نمیخرید آخه ما چطوری میتونین این همه قرض بدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس