حسین قاسمی و علی اعتمادی فرد - برنامه تهران 20

یکی از نوجوانان کارگر کوره های آجرپزی به واسطه بازی خوبش در تیم های پایه برای بستن قرارداد با یک تیم در لیگ برتر جوانان دعوت شده اما در ازای بستن قرارداد از وی درخواست پول شده است!

سرویس ورزش مشرق -  در منطقه شمس آباد تهران همانند محمود آباد و برخی مناطق شهر ری و ورامین هنوز کوره های آجر پزی فعال هستند و زنان و کودکانی در آن مشغول به کار هستند.

حسین قاسمی مدیر موسسه همیاری و علی اعتمادی فرد یکی از بچه های کوره های آجر پزی شمس آباد مهمان برنامه تهران ۲۰ بودند و درباره ماجرای باج گیری یک تیم فوتبال از این نوجوان با استعداد فوتبال برای بستن قرارداد توضیح دادند.

در ابتدای گفتگو دلاوری مجری برنامه از شرایط آن منطقه و چگونگی کار کودکان و نوجوانان پرسید و مدیر موسسه همیاری توضیخاتی بیان کرد.

به گفته قاسمی در شمس آباد ۱۵۰ خانواده مهاجر و ایرانی که اغلب از اهالی خراسان هستند با ۶۵۰ نفر جمعیت وجود دارد که ۲۲۰ نفر از آن ها کودک هستند. البته کودکان اغلب به خواسته خانواده های خود درس می خوانند و اغلب دارای معدل های بالای ۱۷ و ۱۸ و بعضا ۱۹ هستند و بعد از خرداد ماه و با پایان فصل مدارس برای کار در این کوره ها وارد می شوند. به علت گرمای هوا زنان و کودکان از ساعت ۳ و ۴ نیمه شب تا ۱۲ ظهر مشغول به کار می شوند و دستمزد آن ها در این سه ماهه ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومان است و مردان که بعد از ساعت ۱۲ ظهر نیز بعد از یک استراحت تا ۶ عصر کار می کنند به ۲ میلیون تومان می رسد. اما اغلب آن ها در یک سن خاصی به علت سختی کار ازکارافتاده می شوند.

قاسمی وضع بهداشت در این منطقه را به خاطر نبودن سرویس های بهداشتی و حمام کافی و مناسب بسیار بد توصیف کرد و گفت بیماری های زنان و بیماری پوستی در کودکان در این منطقه دیده می شود.

اعتمادی فرد که خود از کسانی بوده که در این کوره ها کار می کند و الان مدیر اجرایی موسسه همیاری است گفت که در صدد هستیم خانم ها و کودکانی که سن آنها بالاتر می رود را به کار خانگی در خانه مشغول کنیم تا از آن فضای سخت و خشن فاصله بگیرند.

در بخش دیگری از برنامه علی اعتمادی فرد از زمین فوتبالی صحبت کرد که با کمک موسسه همیاری در همان منطقه ساخته شده و بچه ها در آن مشغول فوتبال هستند. به گفته اعتمادی فرد در میان بچه ها استعدادهایی وجود دارند که می توانند به زودی در سطح بالای فوتبال تهران و کشور بازی کنند.

قاسمی نیز از همکاری هیئت فوتبال تهران صحبت کرد و گفت با همکاری استعدادیاب های این هیئت ۳ تن از بچه ها شناسایی شدند و حتی یکی از آن ها در لیگ های پایه تهران بازی می کند.

اما بخش مهم گفتگوی این برنامه درخصوص خود علی اعتمادی فر بود که به گفته قاسمی او چند سال در تیم های پایه فوتبال بازی کرد و امسال برای بستن قرارداد با یک تیم لیگ برتر جوانان دعوت شد اما وقتی شرایط محل زندگی و حمایت موسسه از بچه های این منطقه را گفتیم مسئولان ان تیم گفتند در ازای قرارداد شما برای ما چه دارید و چقدر به ما کمک مالی می کنید؟!

با دیدن این شرایط بهتر دیدیم که قید قرارداد را بزنیم و علی را در کلاس های مربیگری شرکت دهیم و به عنوان مربی تیم منطقه خودمان مشغول به کار شود و وارد این فضای خراب که انتظارات بیجایی در آن طلب می شود نکنیم.

فیلم روایت باجگیری این تیم از نوجوان کارگر را در ادامه ببینید:

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    1 0
    مرگ بر فوتبال کثیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس